Svårt prata i grupp
Jag har jättesvårt för att prata i grupp. Vet inte varför det är så, men jag hamnar liksom utanför och det blev återigen tydligt nu när jag började ett nytt jobb.Vi hade gemensamt möte igår med chefen och jag är så rädd för att han inte fick ett bra intryck av mig. Alla de andra pratade väldigt mycket och ibland i munnen på varandra. Jag flikade in med några saker, men satt i övrigt tyst. Vid ett tillfälle frågade chefen mig specifikt om mina tankar kring en viss sak. Antar att det är ett tecken på att han tyckte jag bidrog för lite?
Hade sån hemsk ångest efteråt igår och likadant idag. Jag har mycket lättare för att prata med en eller max två personer samtidigt, så jag hoppas att vi snart kommer ha enskilda avstämningsmöten och att chefen får en bättre bild av mig då.
Jag kan förstå om jag upplevs som ointresserad men sanningen är att jag är väldigt engagerad i mitt arbete, men har svårt för att hitta min plats i en grupp. Är det fler som har det såhär? Skulle det kunna hjälpa med någon form av terapi? Jag personligen har egentligen inga problem med det för jag är introvert, men orolig för att andra inte uppskattar hur jag är.