Hjälp mig tänka
Folk är ju olika i hur man kommunicerar och hur mycket man sitter med telefonen och så.
Men min spontana undran är varför inte du skickar då?
Vissa är ju så som vill smsa hela tiden för att man vill känna den bekräftelsen och den ?närhet? det ger, medan andra är mer verbala, så att SMS inte känns så utan de föredrar att prata istället för att skriva. Det behöver absolut inte betyda att det är ett mindre intresse därifrån, bara att ni är olika individer.
Jag var en smsare för det gjorde att kan känd att vi hade kontakt större del av tiden genom det, medan mitt ex hade svårare för sms utan han föredrog telefonsamtal, men i vårt fall var det nog tom större intresse från hans sida. (Sen tog det ju slut ändå, men var ju relaterat till annat)
Däremot så kan jag inte låta bli att undra hur det egentligen är med dirt eget intresse eftersom du trots allt inlett en känslomässig relation med den här nya personen.
Du har ju trots allt enligt hur du uttryckt det inlett något med första mannen, någon som du dessutom varit intresserad av ett tag. Men när ni väl påbörjar något så öppnar du upp för något annat samtidigt.
Ger du verkligen han den första en ärlig chans om du öppnat upp dig känslomässigt för en annan samtidigt?
Kanske fundera på varför.
Menar inte detta som dömande utan vill bara lyfta lite som jag tror det varit bra om du funderar lite på.