Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Hjälp mig tänka

Klar du inte att någon du flirtar lite inte hör av sig på fyra timmar bör du jobba med dig själv innan du ger dig in i en relation

• Anonym (?)
    Anonym (Bah) skrev 2025-09-04 07:29:36 följande:

Det finns inget uttalat med någon av dem och jag kan visst hantera att han inte hör av sig lika mycket som jag skulle önska, men det ändrar inte att jag behöver mer kontakt för att känna mig tillfreds. Jag vill inte heller ha konstant kontakt och är man upptagen så är man, men kvällar där man mest hamnar i soffan? Borde det inte finnas något sug att höra av sig?

Jag väntar inte på att han ska kontakta, utan det är när jag ser mina meddelanden stå olästa i flera timmar jag börjar undra, för jag kan inte göra så en vanlig vardagskväll.

Mitt ex var extremt klängig (vilket jag absolut inte vill ha), men det är ovant och svårtolkat för mig det här.

Jag har inte "öppnat för fler", jag är känslomässigt lagd och det märks nog tydligt på hur jag pratar, vad jag tycker om någon. Jag har inte inlett något med man 2, det är han som är tydlig med sitt intresse och hans sätt att vara talar till något hos mig. Däremot vet jag inte om kulturella skillnader kan göra att han läser in mer än jag faktiskt tänker.

Förlåt om jag är osammanhängande, har sovit typ två timmar i natt, så lite suddigt.

Inse - många av oss kommer hem och har sen fullt upp med att diska, tvätta, adminsterar fotbollsklubben, ringa mamma, njuta av favoritserien odyl. Under den tiden fokuserar man på det. När det sen har lugnat ner sig skickar man ett sms.

Klarar du inte det - jobba med dig själv först. 

Ja - det skulle gå att skicka ett sms då det bara tar 30 sekunder  - men alla tänker inte och funkar så - klar du inte det jobba med dig själv först

Du har nu träffat en kille som du gillar där förutsättningarna för att bygga ett låmgsiktigt förhållande finns. Istället är du beredd att ge upp det för någon difus scammer långt bort som vet exakt hur man charmar en tej med osunt bekräftelsebehov.
  • Anonym (?)
    Anonym (Bah) skrev 2025-09-04 07:51:34 följande:
    Du läser in enormt mycket som inte finns. Har inte påstått något av det där.
    Vad är problemet då? Välja mellan två killar?
  • Anonym (?)
    Anonym (Bah) skrev 2025-09-04 13:33:18 följande:

Som sagt, det handlar inte om att jag inte förstår att man kan bli upptagen, somna, eller helt enkelt fungera olika, men det ändrar inte att timtal av ledig tid spenderas utan ett ord är förvirrande för mig. I ett etablerat förhållande är det en sak, men i nyförälskelsefasen? Jag har aldrig varit med om någon som är så och då undrar jag ju lite...

Och än en gång, jag har inte inlett något med nr 2. Jag tycker väldigt mycket om honom och hade han bott i Sverige hade jag nog kunnat se vad det skulle leda till, men jag inser ju att med alla omständigheter är det dumt att ta der vidare. Notera: Jag säger ingenstans att jag är kär i nr 2.

Lär dig inte vara förvirrad om någon inte skickar dig ett sms på några timmar.

Du riskerar två saker -
    förlora en bra killar
    välja fel kille
  • Anonym (?)
    Anonym (Bah) skrev 2025-09-04 13:54:34 följande:
    Lär och lär. Jag försöker att ta det som det kommer och fokusera på hur han är när vi väl pratar. Det är ju efter jobbet och då har det redan varit tyst majoriteten av dagen. Det är liksom inte bara kvällen, utan det blir väldigt lite kontakt sammanlagt. Det är så olikt hur jag är van vid att intresserade beter sig.

Jag riskerar inte att välja fel, 2 är inte ett alternativ, ens om jag velat.
    Lär dig - vissa är inte lika klängiga och har inte samma behov av kontakt hela tiden. De är trygga i relationen och kan slappna av och fokusera på annat.

Risken du tar är att du får någon som skickar gulliga sms hela tiden, ringer, klänger mm som i övrigt är helt fel kille. Med kontrolbehov, svartsjuka, otryghet.
  • Anonym (?)
    Anonym (Bah) skrev 2025-09-04 13:54:34 följande:
    Lär och lär. Jag försöker att ta det som det kommer och fokusera på hur han är när vi väl pratar. Det är ju efter jobbet och då har det redan varit tyst majoriteten av dagen. Det är liksom inte bara kvällen, utan det blir väldigt lite kontakt sammanlagt. Det är så olikt hur jag är van vid att intresserade beter sig.

Jag riskerar inte att välja fel, 2 är inte ett alternativ, ens om jag velat.
    Lär dig - vissa är inte lika klängiga och har inte samma behov av kontakt hela tiden. De är trygga i relationen och kan slappna av och fokusera på annat.

Risken du tar är att du får någon som skickar gulliga sms hela tiden, ringer, klänger mm som i övrigt är helt fel kille. Med kontrolbehov, svartsjuka, otryghet.
  • Anonym (?)
    Anonym (Bah) skrev 2025-09-04 14:55:15 följande:
    Det är sån exet var och som jag absolut inte vill råka ut för igen. Jag VET redan att alla är olika, men det ändrar inte att det är ovant med så lite kontakt i det här stadiet. Jag sa det redan i ts, hur glad jag är över att han inte är en sån som bygger sitt liv runt mig. Det enda jobbiga är att JAG har behov av åtminstone lite mer kontakt än såhär. 
    Välj, en kille som denna som är bra på många vis men kanske inte skickar sms lika ofta som du önsker eller dumpa honom.

Men först, fundera på vad som är viktigt i en relation. En man som respekterar dig, som du klickar med osv. Eller en man som skickar sms varannan timme.
  • Anonym (?)
    Anonym (Bah) skrev 2025-09-04 15:14:38 följande:
    Varannan timme är att överdriva, det enda jag önskar är liiiite tätare kontakt.
    Då lägger du i ena vågskålen liiiiite tätare kontakt och i den andra allt positivt med honom.
Svar på tråden Hjälp mig tänka