Varför går jag inte ner i vikt efter förlossningen?
Födde mitt andra barn för ca 5 veckor sedan och trodde att jag skulle återgå till min kropp innan graviditeten lika fort som sist. Då såg man inte några spår efter graviditeten efter 3 veckor och jag vägde mindre än innan graviditeten efter 7 veckor.
Både då och nu helammar jag, jag gick nog upp 2-3 kg mer denna graviditet dock men vägde mig inte efter v 33 så är lite osäker.
Jag rör på mig så mycket jag kan. Går gärna långa promenader i rask takt, arbetar ute på tomten mm.
Är aldrig hungrig utan äter för att jag måste för att jag ammar även om jag inte räknar kalorier så bör jag definitivt göra av med mer än jag stoppar i mig.
Tycker inte heller jag gör något annorlunda mot sist jag hade fött. Enda skillnaderns är väl att jag nu är 3 år äldre (29 år) och att jag är extremt stressad då jag har en väldigt krävande bebis och en väldigt krävande och trotsig 3-åring.. Har hjärtrusning, magknip och svimningskänsla större delar av dygnet då jag aldrig, aldrig kan bara koppla av.
Vet att det inte var så länge sedan jag födde och kroppen tar tid att återhämta sig, men att det ska vara sån skillnad mot sist väntade jag mig inte. Är rätt smal i grunden och är väldigt obekväm med att se mig själv med låt som nu går ihop och en mage som putar.
Så jag, tips?