• Anonym (Anonym)

Jacka 7000 SEK (BILD)

Tja 

Vad tycker ni om jackan och dess pris?

Jag tycker att den är snygg och överväger att köpa den

Bild:

ibb.co/sd55M10y

Märket är Peak Performance. Vad tycker ni om märket? 

• Svar på tråden Jacka 7000 SEK (BILD)
  • Anonym (12345)

Inget speciellt med den jackan utseendemässigt. 
    Hoppas det är bra kvalitet för det priset.
    Du kan allvarligt hitta tusen gånger snyggare liknande jackor med samma kvalitet och snyggare färger, olivgrön eller svart kanske, på Stadium Outlet för 500-1000.-.
    Åk dit och ta dig en titt innan du klickar hem denna högst ordinära jacka är mitt tips.

• Anonym (Big Design)

Har du en stil som säger: "Jag har ingen stil, men eftersom jag inte vill gå naken tar jag på mig kläder och därför skulle jag kunna ta på mig snygga kläder men jag gör inte det. För jag 'bryr mig inte'. Men jag gör ändå aktiva val kring vad jag ska ta på mig."?

Isåfall passar jackan.

Det är ju en funktionsjacka som passar bra i skidbacken och på vintern. Men att traska runt i den på sommarn. Nej tack.

• Anonym (Big Design)

För övrigt reas andra (snyggare) färger av jackan ut.

• Frankie Bean

Rent utseendemässigt ser det ut som en standardjacka, men för priset borde den kvalitetsmässigt vara huvud och axlar över jackor med liknande utseende.
    Om du ska lägga 7000:- så borde ju kvaliteten vara det primära och utseende det sekundära.

• Studentpappa

Folk som tror att en jacka för 500:- har samma funktion är ju rätt roliga..

Men det är ju en skidjacka, funktionen är att den andas och är vattentät så om det regnar eller snöar blir du inte blöt. Och när du anstränger dig så tar sig fukten ut så du inte blir fuktig och kall, detta fungerar aldrig på en billig jacka.

Jag har haft ett par jackor från Peak, men gått över till Norröna då kvalitén där är bättre. Men jag använder inte mina annat än på vintern i skidbacken. 

Ride it like you stole it
  • Anonym (Lina)

Inte min smak, men den ser okej ut.

Själv har jag dålig erfarenhet av goretexjackor i så pass ljusa färger. De har rätt fort fått mörka fläckar,  som inte går bort i tvätten, mitt fram och i nederkanten av ärmarna.

• Spucks

Om jag skulle betala 7000kr för en jacka, behöver den kunna hålla mig varm under en expedition till Antarktis, dubbelfungerar som flytväst och ha en inbyggd propeller så jag kan flyga runt som Karlsson på taket.

• Anonym (Kvinna)

Jag gillar märket men tycker inte att denna var så snygg. Men det viktiga är vad du tycker! Köp om du gillar den! 

• Anonym (12345)
    Spucks skrev 2025-09-05 09:17:57 följande:

Om jag skulle betala 7000kr för en jacka, behöver den kunna hålla mig varm under en expedition till Antarktis, dubbelfungerar som flytväst och ha en inbyggd propeller så jag kan flyga runt som Karlsson på taket.

Den var bra😁
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Jacka 7000 SEK (BILD)