Inlägg från: Anonym (Olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olika)

Hur många mvc-besök var er partner med på?

Som rubriken säger, hur många besök var /är er partner med på hos barnmorskan?

Jag har ett barn sedan tidigare och då var mitt ex bara med mig på inskrivningen och ultraljudet. Min nuvarande partner vill följa med på alla besök och det känns lite ovant för mig ☺️
  • Svar på tråden Hur många mvc-besök var er partner med på?
  • Anonym (Olika)

Jag ser att det verkar vara ganska olika precis som jag misstänkte :)

Ja, jag är bekväm fullt ut med honom och vi kan prata om precis allt, även pinsamma kroppsligheter. Tror det är mer att jag inte vill att han ska känna sig tvungen. En del av besöken är ju liksom inte så spännande 😅 men Jag fattar ju att det kanske känns som att han blir lite mer delaktig när han får följa med och ex höra på hjärtljuden och så. 

• Anonym (Olika)
    Anonym (X) skrev 2025-09-06 16:07:38 följande:

Min make var med på alla besök med första barnet och alla utom 1 p andra.
    Vilket trist ex du hade

Ja, jag föredrar ju den här varianten :)
  • Anonym (Olika)
    Anonym (Tvillingar) skrev 2025-09-07 19:45:06 följande:
    Jag kände inte heller något behov av det men eftersom han ville så blev det så. Det var ju även hans barn även om fokus låg på mig och bebisarna. 
    Jag känner lite samma. Det handlar inte om att jag har ett behov av att han ska följa med, jag klarade mig ju fint förra gången också. Däremot tycker jag att det är fint att han visar så mycket intresse och förstår att det är ett sätt för honom att få känna sig delaktig i graviditeten.
  • Anonym (Olika)
    Jemp skrev 2025-09-08 08:56:45 följande:
    Han hade självklart varit välkommen om han hade velat. Det jag ville få fram var att jag (eller han) inte längtade efter mer. 
    Så länge ni båda var nöjda var det ju precis som det passade er familj! Hjärta
Svar på tråden Hur många mvc-besök var er partner med på?