Unga föräldrar?
Hej!
Jag och min man vill börja planera barn relativt snart. Vi har varit tillsammans i 11 år, gifta i 3 år och bor i hus. Vi är 28 och 32 år, har god ekonomi. Men frågan är, tycker ni vi är för unga?
Hej!
Jag och min man vill börja planera barn relativt snart. Vi har varit tillsammans i 11 år, gifta i 3 år och bor i hus. Vi är 28 och 32 år, har god ekonomi. Men frågan är, tycker ni vi är för unga?
Är du allvarlig?
Morgondagens föräldrar, jaja.
Fredagstråd??
Hej!
Inte alls för unga, skulle inte säga nu blir unga föräldrar utan ganska så nöra snittet för första barnet 🙈
Inte alls för unga, skulle inte säga nu blir unga föräldrar utan ganska så nöra snittet för första barnet 🙈
Ni är absolut inte för unga. I er ålder hade vi avlat klart våra ungar. Och då är vi bara 10 år äldre än er. Men det verkar ju gå mot att föräldrarna blir äldre och äldre.
Du skriver att det är era vänner som tycker så.
1) varför ska ni bry er om vad andra tycker, ni är väl vuxna?
2) fråga dem - när tycker NI att vi ska skaffa barn då?
Utifrån att ni två själva verkar uppleva er vara redo - kör på!
Det är inte säkert att storken landar om 9-10 mån för att ni börjar med oskyddat i helgen utan det kan ta sin lilla tid och plötsligt är ni omsprungna av dessa "vänner". Så lyssna inte till dem, tänk själva.
Jag och min man var 25 när jag blev gravid med första barnet. Då hade vi varit tillsammans 8 år, varit sambos sen runt 20 år, hade utbildningar, jobb, bil och eget boende. Är man redo och har förutsättningarna så finns inget att vänta på.
Nej verkligen inte, att nästan vara 30 år och få sitt första barn är inte ungt. Sålänge ni själva är redo så skit i vad andra anser.
Nej, det är ni inte.
Perfekt ålder skulle jag säga, är väl gött att veta att det inte är farmor och farfar som är ute med barnvagnen.
Nej absolut inte. Jag fick mitt första barn när jag va 21. Hon bli 25 i år. Helt underbart att man kan fika o shoppa tillsammans. Lycka till
Hahahahah sätt igång för fan. Ni är ju lastgamla!