Är jag hemsk?!
Jag har 2 barn, en 2,5 åring och en 7 månaders.min 2,5 åring kan driva mig till VANSINNE ibland och kan få vredesutbrott av en så ?enkel? grej som att ta på sig strumpor och skor. VARENDA dag. Hon kan skrika i 30 min efter att vi tagit på strumpor och hyperventilera.. jag funderar på om där kanske jag ligga någon diagnos i bakgrunden? Typ ADHD? Jag känner att jag tappar det! Och har nog känt så ett tag. Har blivit mycket bättre på att ha fasta rutiner varje dag och sätta tydliga gränser för cad som är OK och inte. Jag är också mer tydlig som förälder. Detta har hjälpt enormt mycket. Men där kommer fortfarande stunder då jag triggas till den punkten att jag tappar det totalt. jag skulle inte säga att jag slår mitt barn, har aldrig slagit och skulle aldrig få för mig. Men jag höjer rösten alltför ofta när jag är överstimulerad och kan ta tag hårt i armen om det skriks för mycket, eller om hon slåss. Jag har till och med råkat knipa till lite nån gång och detta mår kag extremt dåligt över. Jag är extremt noga med att alltid säga förlåt och förklara att mamma gjorde fel, mamma blev arg osv. hur gör ni föräldrar för att hantera trots? på ett hälsosamt sätt. Varför blir jag så extremt triggad??? Hela tiden? Vill också tillägga att jag är ensamstående. Får dock mycket hjälp av pappan ändå, även av mormor och farmor.