• Anonym (Jobbigt)

Vecka 5+4 nu börjar illamåendet

Har haft lite diffust illamående innan men nu har det satt igång på riktigt. Startade igår. Tips mottages tacksamt. Hjälper väl lite att äta men kan ju inte äta exakt hela tiden. Jag vet att vissa får tabletter i svåra fall men vill helst undvika det om det skulle kunna va skadligt 

• Svar på tråden Vecka 5+4 nu börjar illamåendet
  • Anonym (Klara)

Jag åt sockerfritt segt godis eller halstabletter. Hade alltid med mig. Och åt mat lite men ofta, alltså mellis både på för- och eftermiddagen. Och nåt med snabbt socker bredvid sängen som man kan ta innan man går upp. 

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Klara) skrev 2025-09-06 10:43:48 följande:

Jag åt sockerfritt segt godis eller halstabletter. Hade alltid med mig. Och åt mat lite men ofta, alltså mellis både på för- och eftermiddagen. Och nåt med snabbt socker bredvid sängen som man kan ta innan man går upp. 

Tack för tips. Ska prova halstabletter. Vart hittade du sånt godis? Och vad hade du som innehöll snabbt socker? 
  • Anonym (X)
    Refreshers, ta en vid illamående. De innehåller samma pulver som värktabletter och hjälper bättre vid illamående.
    Undvik sockerfritt godis och läsk under graviditeten.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (X) skrev 2025-09-06 16:10:40 följande:
    Refreshers, ta en vid illamående. De innehåller samma pulver som värktabletter och hjälper bättre vid illamående.
    Undvik sockerfritt godis och läsk under graviditeten.
    varför? Kan det va farligt?
Svar på tråden Vecka 5+4 nu börjar illamåendet