Mamma till bipolär tonåring
Min dotter är bara 18 år gammal, och som jag faktiskt har en nära och god relation med, är nu inne i en manisk episod och inlagd på psykiatrisk avdelning. Jag var tvungen att kontakta vården då hon förändrades mycket, en ny personlighet. Och hon åt inte, sov inte och pratade så fort att jag inte förstod vad hon sa. Spenderade mycket pengar och sa upp sig från sitt jobb och gjorde en massa saker som var väldigt ovanliga för henne att vara. Det var läskigt. Har aldrig upplevt detta förut. Hon har nu varit inlagd i två veckor. Jag vet att hon blir omhändertagen där hon är och att hon får behandling. Men jag saknar henne så mycket och är så rädd för vad som ska hända i framtiden.
Hon har tidigare varit deprimerad, så med mani nu tyder det på att hon har bipolär sjukdom.
Men efter att hon blev inlagd vill hon inte ha kontakt med mig, hon avvisar mig och sa till sin läkare att jag inte får veta något om hennes hälsa. Varför avvisar hon mig?
Hon bjuder in både vänner och familj att besöka, men jag får inte komma. Jag förstår ingenting och jag är rädd att jag har förlorat min dotter.
Vad ska jag göra?