• Anonym (Viktigt)

Semester och vikt.

Hur ser det ut för er när ni har semester, viktmässigt? Går ni upp, ner i vikt eller står ni still i vikt? 

Var i väg nu på 2 v till Cypern. Bodde i egen lägenhet, självhushåll. Åt lättare måltid ute vid lunch och till kvällen så åt vi antingen hemma i lägenheten eller tog bussen in till stan och åt någonstans. Sen blev det även en del alkohol mest i form av öl på dagarna samt lite snacks på stranden. 

Kommer hem till Sverige och ställer mig på vågen för nyfikenhetens skull och väger 1 kg mindre än när vi åkte. 

Även när jag åker på semester i Sverige så äts det inte så mycket. Enda gången det egentligen kan bli mer är ju om man skulle sitta hemma och inte göra någonting på grund utav tristess. 

• Svar på tråden Semester och vikt.
  • Anonym (Beror på)

Jag brukar gå ner i vikt så länge jag är hemma, det finns mycket kroppsarbete att utföra och så har jag tid att träna på ett helt annat sätt. 

Är jag bortrest på semester blir oftast dagarna fyllda av lugnare tider och det kan bli mycket utemat (om man t ex bor på hotell), då drar kalorierna lätt iväg för mig. 

• Anonym (ingenting)

Ett kilo är ju vad vikten kan flukta från dag till dag, ibland, eller vecka till vecka. 

Just den här semester har jag gått ner i vikt, för att jag försöker gå ner i vikt. Andra semestrar har jag gått upp eller stått stilla. Det beror ju så klart på vad man gör.

Svar på tråden Semester och vikt.