Inlägg från: Anonym (Ellanymos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellanymos)

Vill veta ALLT! Alla symptom

Hej på er! 

Nu är det så att jag är i lutensfasen och längtar sååå efter ett plus på stickan och kan inte annat än att söka runt om allt som sker i kroppen och vad som förändras och vilka tidiga tecken som kan dyka upp utan att man kanske egentligen fattar att det kan vara en graviditet!

Senaste mens 20/09-25
    ÄL 03/09-25
    BIM 18/09-25

Ni som är gravida, Kan ni inte berätta allt från hur flytningarna är, tidiga symtom som dykte upp och ja allt däremellan.. 

Ni som också väntar på ett plus, denna månad hur känner ni er och hur långt har ni kvar till BIM? :) 
    Önskar er alla lycka till och hoppas ni får det där efterlängtade plusset <3

• Svar på tråden Vill veta ALLT! Alla symptom
  • Anonym (Ellanymos)

Vet att det kanske är för tidigt för att ens få symptom men idag har jag frusit en del och känt att mina nipples blev alldeles styva och gjorde ont lite som stickningar, minns det så från min första graviditet för 5 år sen.. 
    Men minns inte hur flytningarna såg ut då jag inte tänkte på dom förens slutet av graviditeten.. 
    Just nu har jag vattniga, vita mer som lotion med det fuktiga men inga klumpar eller så. 

• Anonym (Ellanymos)

Menar såklart lutealfasen herregud är så trött ;)

• Anonym (Ellanymos)

ingen som vill följas åt eller säga Vad dom har för symptom :( 

• Anonym (Ellanymos)
    Anonym (Nörden) skrev 2025-09-10 09:36:26 följande:

Jag brukar försöka att inte bli besatt av att hitta symptom. Men om man nu vill det så är denna hemsidan rätt kul www.countdowntopregnancy.com/early-pregnancy-symptoms/

Alltså jag vill mest bara följas åt och höra hur andra upplevde första tiden innan dom plussade, känns så ensamt att gå och fundera på allt och liksom gå med spänningen själv ifall att det blir plus eller om det blir ett nytt försök ❤️
  • Anonym (Ellanymos)

vad kul att vi alla väntar på ett plus samtidigt! spännande att se om symptomen är faktiska ? tidiga symptom för graviditet? för oss!

Jag har känt mig ovanligt frusen, som frossa men inte haft feber. Huvudvärken har varit sjukt frustrerande men inte haft det på några dagar nu! 

Känner dock att brösten ömmar vid sidorna inte liksom mitt på utan vid sidorna mot armhålan, och känner små stick i brösten ut till nippeln.

Har också haft en konstig känsla i livmodern, som att man är lite svullen men ja svårt att säga!  

Sen har jag också, (vilket man kanske inte ska göra) känt på tappen för att se hur den ändrar sig men just nu är den mindre och kan inte avgöra om den är mjuk eller hård haha så svårt att avgöra! 

• Anonym (Ellanymos)
    Johannaaamaria skrev 2025-09-12 10:11:28 följande:

Jag plussade faktiskt imorse med CB testa ultratidig, ÄL+9, BIM-4 😄 Är i chock! Men det var just den här väldiga ryggvärken, molande värk kring äggstockar/ljumskar samt att jag frös/var varm om vartannat och kände mig sjuk i onsdags som jag fick mina starka misstankar då jag aldrig har känningar under lutealfasen. Såg igår att jag börjat få lite mer styva bröstvårtor och något mer lila/blå om vårtgården. Nu har jag mindre ont men fortfarande molande värk och nästan mindre flytningar än vanligt sedan igår. De tar nog fart snart igen. Lite mer hungrig än vanligt. 

Inget illamående, trötthet eller ömma bröst hos mig. Är generellt inte känslig för hormoner osv. 

Håller alla tummar och tår för er allihop!! ❤️

STORT GRATTIS! wihooo vilken jäkla känsla att se det där plusset kan bara föreställa mig 😍
Svar på tråden Vill veta ALLT! Alla symptom