• Anonym (Laban)

Ghosta

Hur länge tycker du det är okej att ghosta din partner för att visa att hen betett sig illa? 

• Svar på tråden Ghosta
  • Jimmy75

Det är ju helt och hållet upp till dig. Tycker inte det finns något okej eller inte okej. Däremot skulle jag säga att det inte är särskilt ändamålsenligt. Om du vill vara säker på att din partner förstår så är det kommunikation som gäller - rak och tydlig sådan.

• Anonym (Laban)
    Jimmy75 skrev 2025-09-08 20:41:52 följande:

Det är ju helt och hållet upp till dig. Tycker inte det finns något okej eller inte okej. Däremot skulle jag säga att det inte är särskilt ändamålsenligt. Om du vill vara säker på att din partner förstår så är det kommunikation som gäller - rak och tydlig sådan.

Har man gjort fel borde ju det vara tydligt nog. Ska inte behövas förklaring. 
  • Anonym (ee)

Aha sån där. Jag och min sambo brukar skoja om detta.

"Du vet vad du har gjort!"

Eh nej, vi föredrar vuxen tydlig kommunikation. Inte massa manipulationer.

• Nordinni

Om partner har gjort fel så har det inte varit tydligt nog för personen. Hade tagit ett snack med personen. 

• Jimmy75
    Anonym (Laban) skrev 2025-09-08 20:51:04 följande:
    Har man gjort fel borde ju det vara tydligt nog. Ska inte behövas förklaring. 

"borde"

Det ord som ensklit ligger bakom flest relationsproblem. Kombinera det sedan med "sunt förnuft"  så är det verkligen komplett.

• Jimmy75

Man kan vända på det också....likväl som du tycker din partner borde förstå att hen har gjort fel så borde en vuxen människa kunna ta vuxet ansvar och kommunicera som en vuxen människa om det.

• Lynx123

Ghosta är det töntigaste och fegaste jag vet. Har du något att säga så säg det, håll inte på med barnsliga spel.

• Anonym (g)

Man ghostar inte sin partner. Inte sina ex heller om det inte finns en väldigt bra orsak. Att behöva lite tid ifrån sin partner för att smälta något och kommunicerat detta är inte ghostning. 

• Anonym (L)

Är man vuxen så ghostar man inte alls. 

Svar på tråden Ghosta