Inlägg från: Anonym (Såpbubbla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Såpbubbla)

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, hoppar in här!

Testade svagt men tydligt positivt i måndags och ungefär samma i tisdags. Onsdag var BIM. Planerar ta ett test imorgon för att se om det blir starkare.

4 + 3 idag. BF 20/5 enligt app.

Jag har ett barn sedan tidigare och vi har slutligen efter flera år bestämt oss för att försöka få ett syskon. Så det känns ganska nytt även om jag varit med om det tidigare.

Jag har inte riktigt tagit in graviditeten än. Jag var väldigt orolig för att få mf förra graviditeten och känner lite att jag går mot samma känsla nu. Jag vågar inte riktigt vara glad, fastän jag är det.

Hittills inga jättetydliga symptom, bortsett från yrsel (snurrar när jag reser mig fort) och väldigt bubblig och uppsvälld mage. Inget illamående än och kaffesuget är kvar som vanligt. Jag är kaffegalning så försöker trappa ner på det nu. Har också en stressig situation på jobbet så hoppas hitta något sätt att hantera det, då jag verkligen inte vill ha stress nu.

Grattis till er alla! 🌸
  • Anonym (Såpbubbla)
    Ja detta med svaga symptom kan tyvärr verkligen göra en nojig. Kanske för att man förknippar graviditet med något som man ska känna av starkt? Jag hade nästan inga symptom med dottern och de få jag hade kunde dessutom försvinna då och då, vilket kunde oroa en rejält ibland. Detta följde med långt in i graviditeten då jag även fick höra att man borde ha större mage i den och den veckan osv (ej av barnmorska).

Vecka 4 + 5 idag och har fortsatt knappa symptom. Brösten ömmar kanske lite om jag känner efter, men det har de ju gjort även som ogravid så. Inget illamående eller konstiga känslor kring mat eller kaffe.

Det som jag känt av i helgen är värk i nedre delen av rygg och stundtals i magen. Det kändes som att jag slet på kroppen igår - sprang runt på lekland med dottern, städade, böjde mig säkert 100 gånger och avslutade dessutom med stallgöra med en del tunga lyft. Kände mig helt låst efteråt och fick ha nästintill brännhet värmekudde när jag gick och lade mig.

Idag mindre värk och just nu i princip ingenting.

Jag märker att jag, likt förra graviditeten, även oroar mig för det jag gör och att det ska påverka negativt på något sätt. Jag borde kanske inte åkt den där rutschkanan med dottern? Borde inte gjort det där tunga lyftet. Har jag druckit för mycket kaffe nu? Krystade jag för mycket på toaletten? Ååh vad man håller på :) 
  • Anonym (Såpbubbla)
    Vecka 6 + 3 idag.

Här har det inte varit toppen de senaste dagarna med stark stress på jobbet, vilket gör mig än mer orolig när jag är gravid. Har haft symptom på utmattning och sjukat mig hela slutet av veckan. I förrgår var jag förlamande trött men var då också förkyld.

Jag har haft ett illamående som kommer och går. Inga problem med att äta men kan bli illamående när jag tänker på eller ser viss mat.  Skum känsla men var väldigt liknande när jag väntade dottern.

Sedan imorse känner jag mig så icke-gravid. Inte mått illa alls idag och tycker att brösten ömmar mindre än vanligt. Kan inte låta bli att bli nojig även om jag vet att symptom kan komma och gå..

BF 20/5 förresten och första besök hos BM nästa vecka 🙏
  • Anonym (Såpbubbla)
    Vecka 8 + 1 idag.

Känner igen mig i symptom som kommer och går. Jag hade "spökperioder" när jag väntade dottern ibland och allt gick ju bra <3 Mitt illamående, eller vad jag ska kalla det, kommer och går nu också. Men känner mer avsmak för viss mat ibland snarare än att jag mår illa.

Jag hade mitt inskrivningsbesök förra veckan. Någon vecka innan det började jag känna mig sjukt trött. Trodde först det var i samband med förkylning men tröttheten fortsatte även efter förkylningssymptomen försvann. Orkade knappt någonting och kände för att sova hela tiden. Vid inskrivningsbesöket visade blodprov på järnbrist, trodde inte det var så vanligt så tidigt i graviditeten.

Tröttheten bättre nu men magen blir ju som den blir av järntabletterna :)

Det som gjort mig lite orolig är att mitt urinprov visade på vita blodkroppar i urinet. Det skickades på odling men verkar inte vara uvi. Hoppas på att jag inte går runt med något som kan påverka negativt. Känner mig ibland öm runt blåsan men det svider inte när jag kissar.

Jag har pratat med mitt jobb och tack och lov fått ordning på min stressiga situation, utan att nämna något om graviditet. Känns så skönt att slippa vakna med ångest och hjärtklappning på nätterna.

Har valt att boka in KUB denna gång, till november, men känner mig samtidigt fortfarande lite tveksam. Tycker det känns lite läskigt att få den där siffran, men tror ändå jag kommer att genomföra det.
  • Anonym (Såpbubbla)

Lägger till mig på denna också, hoppas jag kopierat rätt 😁

3/5 - Skipper 12

3/5 - Solsol96
    5/5 - Humlan 
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    20/5 - Såpbubbla
    21/5 - Babybooom24
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • Anonym (Såpbubbla)

Inte varit så aktiv i tråden så kanske dags för en liten uppdatering :)

Vecka 12 + 5 idag. När det gäller symptomen har jag genomgående varit förskonad från illamående för det mesta, i princip bara minskat kaffesug. Tröttheten är det som varit mest kännbart, men tror den på det stora hela börjat bli mindre nu. Magen har börjat titta fram sedan ett par veckor men den går lite fram och tillbaka. Ibland är den som en stor ballong, för att sedan nästan inte synas alls haha. Ingen känsla av foglossning ännu, medan det med dottern började kännas ungefär vid den här tiden.

Nu har äntligen KUB gjorts efter många veckors väntan. Varit blandade känslor av hopp och oro över att det kanske inte ska vara igång. Så lättnaden var stor när en liten akrobat rörde sig där inne, började nästan gråta <3 Nu väntan på RUL till strax innan jul. Bebislängtan har verkligen satt igång nu, känns som en evighet till maj!

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 &#x1F463;&#x1F49C;