Inlägg från: Annpor |Visa alla inlägg
  • Annpor

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hoppar också in här. Bf 26/5, plussade igår på äl +10.
    Vårt andra barn, har en liten änglapojke i himlen också som vi förlorade i fullgången graviditet ifjol. Jag är 33 år och från Norrland ????. 

• Annpor
    Babysheep skrev 2025-09-15 09:07:42 följande:

V 4+4 idag och nyss var jag på toa och upptäckte en liten brunaktig flytning i trosan. När jag torkade mig var även pappret lite brunrött.

Nu har jag ju givetvis total panik och är rädd för missfall. Har någon snälla nåt lugnande ord för mig?

Man kan blöda under graviditet utan att det har någon som helst betydelse. Ett missfall brukar som oftast vara lite större i blodmängd och mer långdragen, typ som  mens, under några dagar. Det är också vanligt med smärta likt mensvärk. Precis så som jag beskrivit ovan var det för mig, när jag fick missfall i fjol. Så en liten brunaktig flytning i trosan låter kanske inte så ett missfall, utan mer som en blödning 🙂
  • Annpor

💕 BF-lista maj -26 💕

Har BF 24/5 men kommer få snitt i vecka 37 alt igångsättning så kommer väl i början på maj istället. Kul att få följa er alla på resan! 

18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse 

• Annpor
    Babysheep skrev 2025-09-19 09:22:21 följande:

Min graviditet slutade tyvärr i missfall igår i 5+4 så jag får lämna tråden igen. 

Så himla trist,  ledsen för din skull! Det är tufft med missfall, ta hand om dig och stor kram! ????🙏🏻
  • Annpor

Kul att se att vi är några stycken som är lite äldre. Kommer hunnit bli 34 när bebis tittar ut. Känns kul att äntligen få vara del av gemenskapen i att se fram emot en bebis, vi är ju så många som kämpat så länge! Tänker också att just maj måste vara en av de bästa månaderna att få bebis? Just när det är så där extra fint med vårljuset, träden som knoppar och står i sin starkaste grönska, fåglarna som börjar sjunga efter en lång vårvinter, blommor som knoppar och tulpanerna som svajar färgstarka i rabatterna. Tänk ändå att få ta sina första promenader hemmavid till just det? Och sen, att få sista första veckor som mammaledig under sommarmånaderna. Drömmer mig framåt i tid och det känns så fint att få göra just det.  ❤️

• Annpor

Är helt slut, alltså totalt utmattad av trötthet. Är i vecka 5+4 idag och såååååå trött. Har vilat hela dagen iprincip och det blir liksom inte bättre. Någon annan? Tips på hur man kan stävja det här? Som tur är ledig idag men nästa vecka är grymt uppbokad?. Hur kan man vara så trött, så väldigt tidigt in i graviditeten?

• Annpor
    Junieverse skrev 2025-09-25 03:58:05 följande:

Hörni bara för jag sa det var snällt när jag skrev igår? 

Jag är fästmannen hade vuxenmys och när jag går på toa efter kommer det ljusrosa blod 💔!!
    Försöker inbilla mig att det är normalt men känns helt hemskt? Nör jag fick mitt X började jag få snå blödningar redan innan mensen skulle kommit så just blödningar gör mig SJUKT nojig 😫 har först kontroll nästa fredag. 

någon som blöder efter sex av er ? 

Hände mig också men enligt min bm så är det vanligt, sköra slemhinnor. ????

En annan fråga som dykt upp- hur gör ni med kaffe? Jag verkligen älskar kaffe, men håller mig till 2-3 koppar per dag vanligthis. En kompis till mig att att hon hört att man helst ska undvika det första tiden, men kunde inte utveckla resonemanget mer än så. Hur gör ni andra med kaffe? 
  • Annpor
    Junieverse skrev 2025-09-25 18:35:31 följande:

Gällande koffein håller jag mig till en lite svagare sort kaffe 1-2 per dag, någon cola zero och kanske lite te så jag klarar 200 gränsen 🤗

Men tack, googlade lite själv här nu ikväll också. Tänker också att så länge man inte halsar 6262 kaffekoppar per dag borde det nog vara lugnt. 😆 Finns ju också personer som dricker alkohol, röker, snusar i stora mängder eller tom använder droger osv- som ändå lyckas gå en hel graviditet. Men ändå lyckas man själv gå och noja över antalet kaffekoppar per dag, trots att dom redan är få till antalet idag. Tänk att man blir så här när man är gravid, i alla fall jag, analyserar typ allt. Någon fler som är så extra nojig just nu? 
  • Annpor
    Nanathalie skrev 2025-09-28 16:11:47 följande:

Hej alla maj-mammor! Och grattis till era plus!

Jag plussade på 8/9dpo och är beräknad så sent som till den 30/5. Är 35 år och har 2 barn sedan tidigare på 8 och 12. Inga gemensamma med min fästman dock.

Att plussa efter missfall "hits differently". Jag försöker att inte stressa upp mig för mycket, men det är lättare sagt än gjort. Jag har 3 mf med mig detta året, 1 ma och 2 kemiska. Jag har testat och sett hur testen ökat i styrka tills de blivit riktiga dyestealers. Inväntar nu ett 3+ på digitala, sedan ska jag lägga ner testandet och försöka lita på kroppen. Nu har jag dessutom progesteronvagitorier och hoppas den lille vill stanna. Tänkt göra ett privat viabilitetsultraljud någon gång efter 8+ och därefter skriva in mig hos bm.

Mina symtom är en förlamande trötthet (minns inte detta från föregående graviditeter) ömma bröst och knepig smak/lukt. Aptiten kommer och går. Har också växtvärk i livmodern. Försiktigt optimistisk men också realistisk med min egen statistik i ryggsäcken. Hoppas såklart till varje pris att det blir en majbebis nu ????

Kram!

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie

Men HEJ! Vad fint att se fler namn som följts genom olika bim trådar. Välkommen! ????

• Annpor

Det här illamåendet är inte att leka med alltså? Nån som har tips på hur man kan hålla det i schack? Försöker att småäta och hjälper ändå lite, men finns fler lifehacks för detta? Oerhört trött också. Olidligt trött 😂?

Men tänker att det är bra att ha symtom! Hur mår ni andra? Illamående? Trötta? 

Ska på VUL på torsdag, ringde idag och fick snabb tid. Känns så skönt! 

• Annpor

Idag har vi gjort vårt första VUL. Fick se ett litet tickande hjärta i v 6+1 och graviditeten bedömdes som normal hittills. Nytt VUL v.10 igen. Så glad och tacksam!!! ❤️

• Annpor
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-03 20:10:39 följande:

Man vet att man är gravid när man hittar lite energi till att gå in här och tårarna rinner för att alla är så himla fina och peppade mot varandra ❤️
    Ett stort genuint tack för att för att stöttar och peppar i med och motgångar, fantastiska ni ❤️

Hoppas att ni mår bra! 
    Är det några här som ska göra kub?
    Hur går era tankar om det? (Om man vill dela med sig av det)

Jag är extremt trött, sover jätte mycket och känner mig aldrig riktigt utvilad trots mycket vila. Har en stor aptit och ett illamående från och till. 

Vi ska göra både KUB och NIPT. Men beslutat att ev kromosomavvikelser inte spelar någon roll för oss. Vi gör allt man kan/får göra denna gång för att känna att vi är så förberedda och trygga som möjligt och att resultaten på proven egentligen inte är lika väsentliga liksom. Med vårt bagage så bjuder regionen på allt detta plus ultraljud precis när vi vill, jag kan ringa in när helst jag vill och få ultraljud samma dag. Så det känns jätte bra och ger mig ett stort lugn. Vi är ordentligt uppfångande! ❤️ Hur tänker ni andra kring KUB/NIPT etc? Tänker att det inte finns några rätt och fel i hur man tänker i frågan, att det är upp till varje par att avgöra, men funderar likt haringenfantasinuheller hur ni andra känner? Hoppas och tror att vi alla känner att vi kan ha ett öppet klimat där vi vågar dela alla tankar och känslor med varandra, inklusive svåra tankar såsom ex fosterdiagnostik. 

• Annpor
    Kul att kika in här efter lite frånvaro. Känt att jag behövt avskärma mig lite från andras graviditeter och ta hand om min egen lite så att säga. Tror att när man varit med om förluster försöker skydda sig själv lite. Besökte kyrkogården igår och berättade för vår son, som snart skulle blivit två år att han ska bli storebror. Så overkligt att sätta ord på det hos honom. Inte vågat säga det högt till någon än, förutom min man såklart. 

I alla fall kul att läsa ikapp lite och att flera av er väntar små tjejer. Så mysigt! Vore kul senare att sammanställa lite hur många av oss som väntar flickor kontra pojkar. Funderar över ni som gjort NIPT, hur lång svarstid var det? Fick ni svar hem i brevlådan eller hur funkade det? Vi har NIPT på måndag, regionen väljer att gå in och betala det för oss, pga anamnes vilket vi är så tacksamma för. Fint att läsa att allt verkar fortlöpa för oss alla i gruppen, trots lite illamående, trötthet, hunger etc som jag läst att flera av er upplever. Hang in there mamas! ❤️
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜