Inlägg från: Junieverse |Visa alla inlägg
  • Junieverse

Bf - Maj 2o26 👣💜

yny skrev 2025-09-20 06:23:08 följande:

Har testat varje dag sen i måndags och varit orolig över att teststrecket varit ganska svaga (men stigit), men nu idag fick jag ett jättestarkt plus (lika starkt som lontrollinjen) och det känns såååå skönt!! 😭 Nu kanske man ändå vågar hoppas att det faktiskt kan gå?! Vet att det inte betyder att det går bra hela vägen men ändå skönt att det verkar utvecklas som det ska hittills ❤️

Har nästan inga symtom heller så det har spätt på oron, det var exakt samma med första barnet. 
    Nu är jag dock jätteöm typ upp mot armhålorna?? Alltså i brösten men inte själva brösten liksom, svårt att förklara 😂 men hade aldrig så med första barnet, kan typ inte röra armarna ordentligt 😅 ibland kommer en liten våg av illamående över mig också men det går över lika snabbt. 

Hur går det för er andra? 💕

Vad skönt att du kan släppa oron lite :) hur långt gången är du nu? jag testade bara med testa tidigt första gången då jag var innan BIM sen tog jag ett likadant till och ett vanligt RFSU 2 dagar senare som såg okej ut. Inte lika mörka som kontrollstrecket men jag försöker vara ok med det 😅. Har inte testat mer ( än ? ) Och hoppas jag klarar hålla mig så jag inte blir orolig 🙈

Jag har lite symptom som kommer och går, lätt illamående ( inga kräkningar ), ömma bröstvårtor och lite trötthet änsålänge. känns dock tidigt att jag ska känna massor då jag är 4+3 eller något 🤪
  • Junieverse
    Anonym (G) skrev 2025-09-20 11:24:37 följande:
    Grattis till det starka plusset 🥳🥳😍

förstår dig, men det kommer säkert i gång med alla möjliga symtom tillslut 

jag fortsätter få starka test, har mina bruna flytningar (väldigt lite dock, hoppas det går över idag!) annars lite ömma bröst Och trött 😴😴
    Skönt att du fortsätter att får starka test ❤️ hur långt gången var du? såg inte ditt namn i BIM listan ✨
  • Junieverse
    Junieverse skrev 2025-09-20 13:36:21 följande:
    Skönt att du fortsätter att får starka test ❤️ hur långt gången var du? såg inte ditt namn i BIM listan ✨
    Menar Såklart BF listan / En som inte vant sig vid att vara gravid 😅
  • Junieverse
    Björken88 skrev 2025-09-21 08:13:54 följande:

Ville bara ansluta mig hit då jag precis fått ett starkt plus😁 Såå glad!!
    Är enligt beräkning i v6 (5+0) om jag förstår hur man räknar rätt 😅 Blir mitt första barn och jag är 37 år och är nervös att få missfall eller annat ska bli fel.
    Jag och sambon har försökt i 3 månader (gick innan på p-piller i ca 15 år utan paus), så ändå tacksam att det funkat så smidigt änsålänge, känner deesvärre många vänner som haft det svårt och fått genomgå ivf mm... 
    Men nu ska jag njuta och få dela min glädje tillsammans med eran glädje 🌸 Ha en fortsatt fin söndag! 

Åh stort grattis och välkommen till BF gruppen 😍✨!!

Jag är också lite äldre i ett fertilitetsperspektiv 36år och väntar första barnet ✨???? så himla glad, spänd och nervös 🥰
  • Junieverse

Välkomna till er nya och grattis 😍❤️✨!!! 

Jag räknar ner dagarna mot mitt tidiga VUL nästa fredag, är så himla nervös och jag har svårt att tänka på annat än detta lilla liv i magen hela dagarna så tiden går sakta 😅?

Jag har mått lite för bra de senaste dagarna, nästan så jag varit orolig. Lite småtrött ibland, sover dåligt på nätterna och vaknar runt 04 😅. Ibland lite lite yr, illamående och snått andfådd kanske! Hur har ni det? 

5+0 för mig idag 🙏🏻

• Junieverse

Ja blir mitt inte värre tycker jag det är väldigt snällt också! 

jag har också små spänningar och känningar i livmodern, inget kraftigt men lite grann liksom 🤗

yny skrev 2025-09-24 21:04:55 följande:
    Det tycker jag nog är största skillnaden den här graviditeten jämfört med första barnet, att denna gång har jag inte tid att tänka och känna så mycket med en vild snart 2-åring att försöka hålla vid liv samtidigt 😅 så dagarna bara rusar iväg tycker jag! Vilket känns bra då jag har svårt med min ångest om jag får tid att tänka för mycket. Just första trimestern snabbspolar jag gärna förbi! 

Jag har nästan inga symtom fortfarande, vilket är ganska jobbigt. VÄLDIGT ömma bröstvårtor. Själva brösten känns mindre ömma nu... Livmodern är typ spänd? Inte riktigt molvärk men ändå att det är en skillnad mot normala fall. Men inget illamående alls.. trött är jag alltid ändå 🥲 Det är rätt stressande att knappt känna sig gravid, tänker hela tiden att det är något fel liksom. Men minns att det var exakt samma med första barnet så försöker tänka att jag kanske har "turen" att få snälla första trimestrar.. eller så slår symtomen till så småningom! Vi får se 😊
  • Junieverse

Hörni bara för jag sa det var snällt när jag skrev igår? 

Jag är fästmannen hade vuxenmys och när jag går på toa efter kommer det ljusrosa blod 💔!!
    Försöker inbilla mig att det är normalt men känns helt hemskt? Nör jag fick mitt X började jag få snå blödningar redan innan mensen skulle kommit så just blödningar gör mig SJUKT nojig 😫 har först kontroll nästa fredag. 

någon som blöder efter sex av er ? 

• Junieverse

Kul med nytillskott i gruppen, grattis ✨????! 

Tack till er som svarade på mitt oroliga inlägg, det blev aldrig något mer än den lblödningen i direkt anslutning till vuxenmyset så jag har blivit lite lugnare nu 🙏🏻 

Tänk att man går och oroar sig hela tiden 🥹?. Jag får fortsätta ta en dag i taget här nu och hoppas tiden fram till min kontroll går fort 🙈? 

mina symptom håller sig fortsatt till samma, ömma bröstvårtor, lite småkramper, sömnlöshet osv 😅

• Junieverse

Gällande koffein håller jag mig till en lite svagare sort kaffe 1-2 per dag, någon cola zero och kanske lite te så jag klarar 200 gränsen 🤗

• Junieverse

Kul att gruppen fortsätter växa, grattis och välkommen 🥰✨! Könns ändå som vi blev en rätt liten BF Maj grupp.

Jag har absolut också känt hjärtklappningen och igår kom min första riktiga 🤮 haft könningar idag också ( 5+3 ) men klarat mig med lite hulkande 🤣🙏🏻? 

Jag blev så himla rädd efter min lilla blödning efter vuxen myset och att det sen kom lite liiiite brunt 2 dagar efter så jag fick tid på måndag hos min klinik redan. Kanske dumt med tanke på att vi då troligen inte kan se så mycket men jag klarar inte vänta till fredag för kontroll känner jag 😫...

Tänker jag kompletterar med ett privat ultraljud om jag inte får någon mer tid sen för att få se att hjärtat🙏🏻 

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜