Inlägg från: Miniblomma |Visa alla inlägg
  • Miniblomma

Bf - Maj 2o26 👣💜

Björken88, stort grattis och välkommen till tråden! 🥳

Jag håller med er andra om att maj känns helt perfekt! Kunde inte önskat en bättre månad och ser framemot de där varma barnvagnspromenaderna så mycket ❤️ Jag kommer då precis ha fyllt 29, med första barnet.

Lycka till på ditt VUL sedan, Mololo ❤️ Hoppas att du får se det där lilla hjärtat ❤️

• Miniblomma

Mitt inskrivningsbesök genom videosamtal är inbokat 3 oktober. Jag är då i vecka 7+3. Klurar på när/om jag ska boka in tidigt privat ul. Jag har turen att ha oregelbundna arbetstider, vilket förenklar tidsbokning, men det gör det också lite extra tufft med sömnbristen just nu.

Jag sover fortfarande kasst (vaknar klockan tre eller fyra fast jag brukar kunna sova hur länge som helst) och har fortfarande ömma, svullna bröst. Jag har ändå känt att jag längtat efter att må illa för att det ska kännas mer på riktigt och som att allt är som det ska - och igår fick jag verkligen det jag önskade 😅 Illamåendet slog ner som ett blixtnedslag och jag vet inte HUR jag ska lösa att jobba inatt med den känslan? Tar också gärna emot tips på lindring! Förra gången var det enda som hjälpte att småäta kolhydrater konstant, men jag vill helst undvika att bara äta godis den här gången haha.

Hur tidigt brukar man få sitt första ultraljud den icke-privata vägen?

• Miniblomma
    yny skrev 2025-09-24 06:51:41 följande:
    Tror att det är olika beroende på region. Vissa erbjuder ultraljud i v13-ish medan andra endast erbjuder RUL. 
    Då får det nog bli privat oavsett, för så länge klarar jag inte av att vänta 😅 Tack för svar!
  • Miniblomma
    yny skrev 2025-09-24 12:01:25 följande:
    Förstår dig verkligen, håller med! Jag är livrädd att gå i v13 och få veta att bebisen har dött flera veckor innan 😭 där jag bor finns det ingenstans man kan göra privat VUL och jag vill verkligen SÅ himla gärna göra det innan.

Samma här 😭 Kosta vad det kosta vill då nästan 😅 Usch vad jobbigt att inte ha någonstans att gå! Går det inte att boka i ett annat område och åka dit?

• Miniblomma
    yny skrev 2025-09-24 18:40:06 följande:
    Eller hur! Jag betalar gladeligen för att få se ett hjärta slå och känna mig lugnare 💕

Joo men då blir det ca 1h resa enkel väg och så var det det där med att ha svårt att komma ifrån på jobbet 😥 helt ärligt så överväger jag just nu att boka och sen hitta på nån ursäkt för att kunna åka.. 
    Åh, förstår? Sådan knepig situation! Hoppas att det löser sig på något sätt för dig ❤️
  • Miniblomma
    Anonym (Hanna) skrev 2025-09-24 19:23:29 följande:

Hoppar in i tråden! Plussade i fredags med mitt 3e barn. har tvillingar som är född maj 2024 så det kommer bli två år emellan 😍 

Stort grattis och välkommen!

Junieverse, jag har också hört att det är väldigt vanligt med sparsam blödning efter sex på grund av slemhinnorna, utan att något är fel 😊

• Miniblomma
    Bellis9207 skrev 2025-09-25 16:05:55 följande:

Hej alla, hoppar in här i tråden 🌸

har bf 23 maj enligt appen! Det är mitt första barn så allt är väldigt spännande! Är 33 år och från gbg Ringde precis och bokade in mitt första videosamtal som är på tisdag nästa vecka, men kollade sen andra mötet då själva inskrivningen är, o fanns tider först i mitten på november? 🧐 är inte det lite väl sent? Är ju nästan i v13-14 då enligt appen! O bokar man det innan första mötet är klart? Har verkligen noll koll på allt detta 🤣 

känner mig dock inte det minsta gravid 🤣 haft lite växtvärk fram o tillbaka samt trötthet, som avtagit nu med, hur mår ni? 

så kul att vi kan följa och peppa varandra ❤️

Grattis och välkommen till tråden! ❤️

Blir själv helförvirrad av att det är så olika i olika regioner och vet inte ens själv vilka tider som gäller i min region, utöver inskrivningsbesöket 3 oktober 🤣 Bokat privat ultraljud 3 november i alla fall, så jag får någon koll på om det ser bra ut därinne, men det känns länge att vänta ända dit.

Ömma bröst och illamående kommer och går för mig. Magen känns väldigt känslig, som att man precis varit magsjuk och försiktigt ska börja testa att äta igen. Blir lite nojig över att det varierar från dag till dag dock. Är det någon mer som har illamående/ömhet eller annat som inte är helt konstant utan kommer och går?

• Miniblomma
    yny skrev 2025-09-26 12:27:52 följande:

Miniblomma och Annpor, har liknande som er. Symtom som kommer och går, ena dagen superömma bröst, nästa dag nästan ingenting.. liten våg av illamående ibland och sen helt bra. Blir tokig! Jag överanalyserar ALLT, det var exakt likadant i min första graviditet och jag hade hoppats att jag skulle ca lite mer chill den här gången men nä... 🥲

Nu har jag iaf bokat in tidigt VUL i mitten av oktober, det blir till att åka långt för det och vet ännu inte hur jag ska lösa det med mitt jobb.. men jag kommer avlida av ångest innan KUB annars. Tror ultraljudet kommer bli i 7+6.

TACK för svar ❤️ Då känns det lite lugnare här i alla fall, att det inte måste vara något konstigt att symtomen pendlar 😅 Överanalyserar också allt nu.

Håller tummarna att allt ser bra ut på VUL och att du får känna dig lite lugnare framåt ❤️
  • Miniblomma
    ttcjuliaa skrev 2025-09-26 10:30:16 följande:

Hej hej, hoppar in här! Tänkte vänta till efter det första ultraljudet egentligen pga att vi fick MA sist så vågar inte riktigt vara glad förrän jag ser en levande bebis. Men tror jag behöver pepp, vi ska på måndag och jag är jättenervös. Blir 7+3 då, andra barnet. Vi har en 2,5-åring från förr Glad

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse

Grattis till plusset och välkommen till gruppen! Hoppas att det går bra för dig på VUL och att ni får se en liten levande räka därinne ❤️

• Miniblomma
    Babybooom24 skrev 2025-09-27 23:52:09 följande:

Heej,

Hoppar också in i denna grupp efter att ha plussat för några veckor sen, är i vecka 7 (6+1) så har BF 21 Maj enligt min app - mellan er Yny och Bellis! Kul att vi är så många nära varandra som kan följas åt! Ska läsa igenom tråden med alla inlägg, såg något om sex - hur gör alla här - har ni ses som vanligt? Detta är mitt första barn och jag är lite nojig med allt. Märkte inte att jag var gravid i början så åt "fel" saker och drack alkohol under en vecka utomlands, men det är ju inget man kan göra åt nu! Ser så fram emot att följas åt och dela erfarenheter, rädslor och glädje ihop! mitt första UL är på tisdagHjärta{#emotions_dlg.flower}

Grattis och välkommen till gruppen! ❤️

Som svar på frågan har vi sex som vanligt och det ska ju inte vara någon fara, även om man lätt kan känna sig nojig för allt ändå 😊 Gjorde också en hel del ?fel? dagarna innan jag visste att jag var gravid (hade testat negativt, men tydligen för tidigt) så det är bara att göra rätt framöver!
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜