Annpor skrev 2025-11-08 23:17:50 följande:
Kul att kika in här efter lite frånvaro. Känt att jag behövt avskärma mig lite från andras graviditeter och ta hand om min egen lite så att säga. Tror att när man varit med om förluster försöker skydda sig själv lite. Besökte kyrkogården igår och berättade för vår son, som snart skulle blivit två år att han ska bli storebror. Så overkligt att sätta ord på det hos honom. Inte vågat säga det högt till någon än, förutom min man såklart.
I alla fall kul att läsa ikapp lite och att flera av er väntar små tjejer. Så mysigt! Vore kul senare att sammanställa lite hur många av oss som väntar flickor kontra pojkar. Funderar över ni som gjort NIPT, hur lång svarstid var det? Fick ni svar hem i brevlådan eller hur funkade det? Vi har NIPT på måndag, regionen väljer att gå in och betala det för oss, pga anamnes vilket vi är så tacksamma för. Fint att läsa att allt verkar fortlöpa för oss alla i gruppen, trots lite illamående, trötthet, hunger etc som jag läst att flera av er upplever. Hang in there mamas! ❤️
Jag gjorde nipt privat då jag anser de som erbjuds av regionen blir för sent och om det skulle visa på komplikationer så är jag långt gången om man behöver ta ett tufft beslut.
Men iaf för mig skulle det ta 5-7 arbetsdagar, det tog bara 5 arbetsdagar innan jag fick svar. Barnmorskan skrev ett sms att hon fått provet tillbaka och allt såg bra ut och att jag skulle bekräfta jag sett det så skulle hon skicka ut svaret i ett mail. Detta för att sambon skulle få chans tillsammans med mig kolla könet♥️ Vilket va fint🌸
Men gör man via regionen så har jag hört det kan ta upp till 3veckor att få svar...