Inlägg från: Haringenfantasinuheller |Visa alla inlägg
  • Haringenfantasinuheller

Bf - Maj 2o26 👣💜

yny skrev 2025-10-04 08:02:47 följande:
    Hoppas hoppas hoppas! Att jag vänjer mig också så man kan funka lite igen 🙈 

Nej vi har bestämt oss för att det ska få bli en överraskning 🥰 hur ska ni göra?
    Om dom ser så vill vi veta ☺️ 
    Asså jag har provat de flesta illamående tabletterna men det hjälper inte. Min barnmorska tipsa om Omeprazol. Och det har faktiskt hjälpt en del. Det lugnar iaf min mage. Äter lite men väldigt ofta. Men den här tröttheten. Den vet jag inte hur jag ska få bukt på. Jag vill sova jämt. Spelar ingen roll hur pigg jag känner mig så räcker det med att gå upp för att bli slut.

Har någon tips på hur man blir piggare? 😅

Graviditets symtomen brukar ge med sig vilket iofs är tur. Det behöver inte betyda något negativt men jag förstår oron. Jag hoppas verkligen att det går bra för alla här inne. Mina egna symtom gör det svårt för mig på jobbet. Jag är så himla trött, men sover ändå inte speciellt mycket. Jobbar skift och kvällspassen är en pina även om det är skönt att få sin stund på dagen. 

Till er med rosa flytningar. Det finns ju många orsaker till det och är så vanligt. Med min fyra åring fick jag en stört blödning. Mina jeans var så blodiga så jag trodde att det var kört. Inne på ul kunde dom aldrig komma fram till varför det blev så. Men man kunde konstatera att bebisen mådde bra och ja hon är ju fyra år nu. 

Jag försöker bara skänka lite hopp. Jag vet att det egentligen inte gäller för att den där oron gnager sönder en.

Jag har aldrig känt så här när jag har varit gravid innan. Kanske för att ingen av mina 3 har varit planerade. Den här gången har vi försökt, med mf I bagaget och rester som inte ville ut osv. Min man har inga barn själv och vi känner väl gemensamt att det här är det sista, mest för min kropps skull. 

Massa styrkekramar till er! ❤️

Bellis9207 skrev 2025-10-07 15:56:03 följande:

Vaknade imorse med en liten liten rosa blödning, som tur skulle jag ju på ultraljud idag! Var dönervös ovh förväntade mig det värsta! men på ultraljudet kunde man se ett tickande hjärta men inte så mycket mer, såg ut som en tom säck bara! Var så mycket att ta in så känns som jag glömt 90% av vad hon sa. Men hon flyttade bak mig lite mer än 1 vecka, var tydligen bara runt v5+4-6+0 nått! Så väldigt tidigt, men ändå ett hjärtslag så det var ju underbart att få se ❤️ ska på nytt vul om 2 veckor exakt. Så hoppas allt ser bra ut då ❤️ är det vanligt att man flyttas bak så tidigt? Jag plussade exakt för 3 veckor sedan idag, min sista mens var 16 augusti så får inte redigt ihop det. 

Jag flyttades också bak ca en vecka 😅 Men hon sa att vi troligtvis kommer att flyttas framåt igen vid nästa ul. (Ska göra ett nytt kub då det var för tidigt). Jag tycker att man flyttas fram och tillbaka hela tiden 😅 Men jag antar att det är för att det är svårt att veta när det är så tidigt. Sen kan man ju ägget tagit tid innan det fäste. Det är så mycket att tänka på 😅 Man har ju sista mensens första dag enbart som riktmärke. 

Nästa vecka ska jag ta nya prover och sen är nästa kub 4/11 känns som en evighet dit 😅

Jag har en fundering kring förlossning. Har ni använt smärtlindring, vad, hur fungerade det? Jag har bara använt lustgas 2/3 förlossningar. Men kände sist att jag tappade fokus för att det brändes så fruktansvärt och jag trodde ärligt att jag skulle spräcka allt (det blev inte ens en bristning) men jag vill helst inte uppleva den känslan igen. 
    Bellis9207 skrev 2025-10-11 21:54:07 följande:

har en blödning även ikväll😞 ( fick en liten i tisdags också ) rött blod, blir så orolig trots att jag vet att det kan va vanligt i tidig graviditet! det var någon mer här som haft blödning va? Eller kanske haft tidigare graviditet, har allt gått bra då?? 

Jag hade en störtblödning minns inte vilken vecka det var i men det var tidigare än v12 iaf. Mina jeans var blodiga ner till fötterna. Jag trodde att det var kört, men nu är hon 4år så det gick toppen. Man kunde inte se någon orsak till att det blev så.

Jag är hemma från jobbet pga av illamående. Jag mår illa av precis allt, gå, stå, ligga, mat, lukt, allt. Jag känner sug efter saker men kan ändå knappt få i mig. Det gör också att jag blir sååå trött. Innan hjälpte småätande men inte längre. Jag hoppas att just illamåendet försvinner snart.

Idag ska jag ta nya prover inför kub och kub blir 4/11. 
    Även om vi såg en liten och hjärtat så är man ändå nojig. Antar att vi kommer noja oss ett bra tag till.
    Jag håller tummarna för er alla här inne ❤️

Ni som känner att ni inte får någon stöttning eller gehör är det av bm ni menar? 
    När jag fick mf så ville inte min bm hjälpa mig med något, och jag mådde så dåligt o var så orolig men ville inte vara till besvär. Tillslut ringde jag kvinnokliniken och dom har varit helt fantastiska varje gång. Jag har fått tid snabbt. 

Men jag är så förundrad över hur ensam man blir. Ingen säger vart man ska höra av sig, ingen vill kolla, varför? Varför inte bara köra en koll så att människor får vara lugna? Om det är ett mf så vill man ju gärna veta så att man kan ta smärtstillande. 

Siripiri skrev 2025-10-14 16:39:55 följande:

Tror dem flesta BM på MVCs är så.. dem har väl inte tid att ^ta hand om^ alla oroliga gravida i början av en graviditet. Så dem får nog bara dra en hård linje tror jag.. Trots att jag hade haft utomkveds fick jag inte ens först tidigt VUL på sjukhuset i somras pga semestertider, fast dem hade lovat det efter operationen😒  Var inte förens jag beskrev vilka otroligt jobbiga smärtor jag hade som jag till slut fick en akuttid. 

Men dem tog iallafall väldigt bra hand om mig på gyn på sjukhuset när jag trodde det var ett utomkveds jag gick igenom. Så har man blödningarna är det bara bättre att vända sig dit! 

Men fy! Inte ens då? Asså jag förstår ju att man inte kan ta emot alla. Men jag stört blödde och hade sååå ont, det enda min bm sa var att man får vänta och se. Och för mig är det sjukt. Det visade sig efter 6månader när jag hade förlorat ganska mycket blod och vaknat upp i en stor pöl av blod att det var rester kvar. 

Jag tycker att vi pinas lite väl mycket. Det här var inte att jag bara var orolig för jag visste att det var ett mf men att inte vara helt hundra och ha så ont, det är inte okej. Och det är klart att man blir orolig när man vaknar upp i en stor pöl och man springer till toan och där forsar det ur en, man kryper till duschen för att man är påväg att svimma. Hade man tagit in mig på kontroll så hade man också sett att det fanns rester kvar och då hade inte kroppen gjort allt för att få ut det själv. 

Men såklart förstår jag att man inte kan kolla varenda orolig. Orolig är man i början, ibland hela tiden. Men när man har faktiska orsaker. Det är ändå tufft att inte bli trodd på.
    EnbartAnon skrev 2025-10-15 18:13:33 följande:

Jag får tyvärr hoppa av tråden då jag börjat blöda ordentligt nu efter 2,5v av bruna flytningar. Jag skickar kärlek och önskar all lycka till alla mammor och alla små söta kommande bebisar. ❤️

Skickar massa kärlek till dig ❤️

Min aptit har blivit lite bättre och jag börjar känna mig lite piggare igen. Jag har fått illamående tabletter utskrivna så det känns skönt. Idag är det v 12+0 och jag har den senaste tiden trott att jag känt den lill* då o då. Det går så snabbt så man hinner inte riktigt förstå vad det är man känner. Har den nya kub tiden på tisdag nästa vecka och känner mig ändå sååå orolig för att hjärtat inte längre ska slå. Hade sån molandevärk igår och tänkte att det är kört. Det här är första gången jag har "planerat" ett barn, även om alla har varit så otroligt välkomnade. Men jag har nog aldrig känt mig så nojig innan. 

Massa styrkekramar till er allihop. Och jag håller tummarna för att allt går bra och att vi alla får följas åt till maj och kanske ännu längre ❤️

Så roligt att läsa era uppdateringar. Jag har kub idag med skräckblandad förtjusning. Jag tror ju att jag har känt sprattel då o då (är ju också fjärde barnet). Min fyra åring har sagt att jag har en bebis i magen innan jag ens själv visste. Jag har inte sagt något. 
    Vi har ju sett ett hjärta slå men den där känslan att man ska ligga där och hjärtat har slutat slå verkar aldrig bli lättare. Jag äter fortfarande illamående medicin och ska göra i 12 veckor. Får lätt huvudvärk och är konstant täppt i näsan. Kan inte dricka ett glas vatten utan att behöva gå på toa 😂

Ni som väntar på svar är det på Nipt? För KUB får man väl veta på plats? Det sägs att om Papp-a (heter det så?) är låg så är det troligt att det är en pojke, men om det är sant vet jag inte.

Idag är jag enligt förra kub (som var förtidigt) i 13+0

Allt gick toppen idag. Lågrisk på allt. Ett tickande hjärta och en envis bebis som knappt gick att få en profilbild på. Men vi fick två bilder gratis för att det bara är ansiktet man ser 😅 Vi blev flyttade från 11maj till bf 14 maj 🥰

Björken88 skrev 2025-11-07 10:39:54 följande:

Vill bara dela med mig av att resultatet från Nipt testet kom igår-och vi väntar en frisk liten flicka 🥹♥️

Är så tacksam att min kropp kunnat skapa detta liv och bära, trots min ålder och att barnet är friskt! Jag har verkligen inte tagit det för givet och vet många som kämpat och kämpar🥺♥️
    Imon går jag in i vecka 14🥰

Försöker få tag i min barnmorska nu för jag har till och från haft det lite kämpigt med huvudvärk. Den sorten jag kunde få i samband inför mensen ibland. Så jag skulle säga hormonerna som spökar. Den är rätt kraftig och gör det svårt för mig att sova. Så jag har tagit alvedon men vill absolut inte ta det för mycket.
    Nån annan som kan relatera och vad har ni gjort? 🌸

Den här veckan har jag vaknat med extrem huvudvärk, nästintill migrän! Jag jobbar skift och kan sova ut på kvällsveckorna. Men jag har druckit vätskeersättning, ibland en andra omgång efter ett tag och haft en värmepåse i nacken och sen bytt till pannan. Det har fått huvudet att slappna av tror jag. Ibland har jag varit tvungen att ta en alvedon också. Men det här har fungerat för mig. Nu tar jag vätskeersättning så gott som varje dag och innan jag går och lägger mig. 
    Idag vaknade jag upp utan huvudvärk.
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜