Siripiri skrev 2025-10-14 16:39:55 följande:
Tror dem flesta BM på MVCs är så.. dem har väl inte tid att ^ta hand om^ alla oroliga gravida i början av en graviditet. Så dem får nog bara dra en hård linje tror jag.. Trots att jag hade haft utomkveds fick jag inte ens först tidigt VUL på sjukhuset i somras pga semestertider, fast dem hade lovat det efter operationen😒 Var inte förens jag beskrev vilka otroligt jobbiga smärtor jag hade som jag till slut fick en akuttid.
Men dem tog iallafall väldigt bra hand om mig på gyn på sjukhuset när jag trodde det var ett utomkveds jag gick igenom. Så har man blödningarna är det bara bättre att vända sig dit!
Men fy! Inte ens då? Asså jag förstår ju att man inte kan ta emot alla. Men jag stört blödde och hade sååå ont, det enda min bm sa var att man får vänta och se. Och för mig är det sjukt. Det visade sig efter 6månader när jag hade förlorat ganska mycket blod och vaknat upp i en stor pöl av blod att det var rester kvar.
Jag tycker att vi pinas lite väl mycket. Det här var inte att jag bara var orolig för jag visste att det var ett mf men att inte vara helt hundra och ha så ont, det är inte okej. Och det är klart att man blir orolig när man vaknar upp i en stor pöl och man springer till toan och där forsar det ur en, man kryper till duschen för att man är påväg att svimma. Hade man tagit in mig på kontroll så hade man också sett att det fanns rester kvar och då hade inte kroppen gjort allt för att få ut det själv.
Men såklart förstår jag att man inte kan kolla varenda orolig. Orolig är man i början, ibland hela tiden. Men när man har faktiska orsaker. Det är ändå tufft att inte bli trodd på.