Inlägg från: Skipper123 |Visa alla inlägg
  • Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Kul att läsa hur olika det kan vara och hur måendet pendlar för oss alla! :)

Använder min anglesound nu som jag har kvar sedan yngsta sonen låg i magen, är ju bara i vecka 12+0 idag men hörde bebisens hjärta galoppera fort med denna lilla apparat i morse, igår lyckades jag inte hitta det alls 🥹 
    Lite gladare idag för nått 12 veckor och missfallsrisken ju förminskad runt denna tidpunkt. Fortfarande en evig oro att något ska gå fel dock, men det hör ju till.
    Mår illa och kräks än, oftast minst en gång per dag, knaprar lergigan comp och får hjärtklappning, innehåller ju koffein typ.. hjälper men inte alls tillräckligt.
    Trötthet från helvetet trots comp tabletterna fortfarande, yrsel, sömnsvårigheter och ett evigt kissandet nattetid.
    Väntar på att få må bättre.. hua!
    Fredag, på 12+4 har vi KUB, längtar!
    Kraam på er 🌸
  • Skipper123
    Bellis9207 skrev 2025-10-20 22:20:50 följande:

Hej alla! 

det här blev inte alls som jag tänkt 😢 blir tyvärr ingen maj bebis för mig 💔 har haft kraftiga blödningar och kramper nu i 8 dagar och idag kom missfallet va jag tror, blödningen kom samma vecka som jag sätt det lilla hjärtat ticka 💔 har tyvärr inte fått komma in till gynakuten då dom sa att kroppen sköter detta själv. Jag är så ledsen o krossad just nu, men bara att bryta ihop och komma igen, det var inte våran tur denna gång. 

Skickar er massa kärlek och jag önskar er alla en fin graviditet ❤️❤️ ta hand om er! 

Är så ledsen för er skull, skickar styrkekramar och hållet tummarna om att det blir er tur alldeles snart och främst att du/ni återhämtar er väl. 
    Kramar ❤️
  • Skipper123

Men jösses Nanathalie Vilken historia! 😱😥Riktigt otäckt eftersom även du själv svävade i fara! Hoppas resten av resan går bra, och vilken tur att du opererades direkt. Massa kramar ❤️

• Skipper123

Jag kräks till och från fortfarande, mitt går i vågor från dag till dag. Men släpper aldrig. Är tyvärr mest sängliggandes då jag är oerhört trött och energilös också, kväljer så fort jag är uppe och gär saker. Är andfådd och yrsel med, känner mig verkligen sjuk denna graviditet. Är det åldern tro? Eller något underliggande? Oroad faktiskt

Imorse gjordes KUB ultraljud, bebis låg mest stilla och sov. Rörde sig litegrann men oj så häftigt det är att se bebis på skärmen såhär, blir så verkligt varje gång 😍.

Jag har ett myom som gjorde att hon fick gå lite högre upp med apparaten och liksom rikta den nedåt för att se bebis ordentligt, det gjorde att bilderna blev lite oskarpa tyvärr men syns ju vad det är iaf 😁

Framåt två dagar, 12+6 istället för 12+4. 
    Bakåt liggande moderkaka som tur är, så inte tidigare ärrvävnad från snitt samt myom stör moderkakan.

Tror hon råkade eventuellt försäga sig, för hon sa "han" en gång, jag frågade om hon kunde se kön och det kunde hon se sa hon men hon får inte berätta för oss såhär tidigt.

Vi fick låg risk på samtliga trisomier. Siffran låg på runt 1:1300, någonting sånt. (Är 38 år).

• Skipper123

Hej allesammans!
    Så roligt att läsa alla uppdateringar och positiva besked 😁♥️🙌

Jag är i vecka 14+6 och är fortfarande förlamande trött, illamående men kräks knappt längre, bara mindre mängder nu, kväljer dock av dofter mest hela dagarna ????

Är törstig men det tar emot att dricka vätska och det måste vara något kolsyrat eller mjölk, vatten får INTE!
    Äter men rätt små portioner. Tuggar gärna på Lakrits då och då fär illamåendet. Äter Xenova nu, maxdos men tycker mig inte bli hjälpt emot själva illamåendet som hänger i konstant.

Har drabbats av hemsk lägesyrsel och värre tinnitus än jag redan hade. Känns som att jag åkt på kristallsjukan mitt i allt, men vet ju inte. Åker karusell om dagarna. 
    Är andfådd för minsta rörelser, både matt i kropp och hjärna.

Nog mer öm i brösten nu och det känns att dem blir tyngre, jag går nuförtiden gärna bh-lös på senare år och känner att jag kanske behöver införskaffa något lätt utan bygel som lyfter lite för stöd. 

Sen har jag fått en mage nu, inte stor men det syns nog att jag är gravid. Hade redan mage innan med 3 graviditeter i bagaget och delade magmuskler, otränad och så och det är tydligt vilken skillnad det därför visar sig och känns från första graviditeten i ungdomen och denna sista nu. 

Tänkte man kunde ladda upp bild på magen men det krånglar för mig att ladda upp bilder här, funkar en gång bara, får inte till det. Lite synd då jag tycker det kan vara roligt och spännande med delning av våra bilder typ från ultraljud, magar, bebissaker osv.. men men. Jäkla familjeliv att krångla ????😂

Ja, det var symtomens utveckling det, nästa "milstolpe" och mål att se fram emot är att få se bebis igen på RUL, som vi har tid för den 8 December, känns som en evighet..

Vi har tagit reda på kön med alla våra barn och tänkte att om vi kan hålla oss ifrån att ta reda på kön så ska vi försöka göra annorlunda denna gång och vänta till förlossningen, det blir även en "extra 🥕" inför värkarbetet och så 🥹 Spännande!!

Jag har idag bytit från landstingets mödravård till privat mödravård och det känns som en lättnad och en tyngd som lyft från mina axlar eftersom jag vid min förra graviditet och i samband med kejsarsnitt och efteråt blev oerhört illa behandlad inom vården, det var extremt smärtproblematik, känselbortfall och blåsrubbningar bl.a. och fick inte hjälp i vården, blev istället ignorerad, nonchalerad, illa och otrevligt bemött, förminskad och misstrodd. Det fick än värre konsekvenser för oss som vi tillslut med lång kamp lyckats besegra och ta och ur. 

Jag känner mig absolut inte trygg med att föda på vår ort efter detta utan vi har bestämt att åka till ett annat närliggande sjukhus när det är dags. Helst vill jag ha en igångsättning i fullgången tid men det får vi se om vården kommer att låta oss landa i. 

Kikar in och skriver en rad snart igen här i forumet och följer med och läser trådarna 😍🌟🙏

Kram till er alla! 
    .

• Skipper123

Åh, hur är din kristallsjuka?
    Jag vet inte om det är vad jag har men det verkar ju högst sannolikt när jag läser om det. Är det något du kan göra för att lätta på symptomen? 🙏

• Skipper123

Stort grattis till bra svar på NIPT och flickan i magen! 😍

Idag går jag in i vecka 16, ???? Fjärde månaden och 2a trimestern redan, helt galet! Ändå tycker jag tiden går så sakta!! 🥲

Lyssnar rätt ofta på hjärtljuden med vår angelsound. En trygghet att ha hemma. 

Längtar tills jag känner sparkar och längtar till RUL ???? 

Trevlig helg allesammans! 

• Skipper123
    Junieverse skrev 2025-11-09 17:34:32 följande:
    Grattis till alla fina NIPT och mysigt för er att veta om könet 🥰

I fredags fick vi på vår extrakoll se ett friskt litet liv i magen som mätte 11+5 så jag hoppade fram några dagar och går alltså idag in i v 13 ( 12+0 ) helt galet? Jag är så tacksam 🥹❤️!! 

Mår sådär till och från men har varit rätt trött mest nu, tar fortfarande Xonvea men ska börja se om jag kan trappa ner efter nästa vecka. 

Ska träffa läkare enl önskemål från BM pga tidigare historik nu på tisdag och sen har jag Kub 19/11 som nästa steg. Hoppas lilla livet är friskt 🙏🏻❤️
    Åh så fint att se en bild på lillen, kul att det ser bra ut och lycka till på KUB! 😍
  • Skipper123
    yny skrev 2025-11-10 11:10:03 följande:

Vilken fin gravidmage Skipper123 🥰

Åh tack! 😍
    Nyfiken på er andra, dela gärna när det börjar synas, kanske allra redan? 🥳😁
  • Skipper123
    majblommorna skrev 2025-11-12 18:59:18 följande:

Hej! Jag gör entre nu tänkte jag 👋🏼 

Inte riktigt vetat vad jag ska skriva tidigare, behövt landa i graviditeten tror jag. I mitt fall slutade jag med preventivmedel och tänkte ?Det kan ta tid? och välkomnade det, kände mig inte redo direkt där och då. Såklart blev jag gravid direkt månaden efter. Det har varit en chock jag behövt landa i? men samtidigt haft skuldkänslor att jag inte varit tacksam osv. Och juste, har och känner mig fortsatt extremt ogravid. Noll symptom utöver utebliven mens och lite större bröst men ej ömma. Tacksamt! 

Gick in i vecka 14 idag i alla fall med bf den 19 maj. Var på KUB igår och fick lägsta möjliga risk och kommer därför inte att göra NIPT. 

Min barnmorska varnade mig för övrigt för familjeliv, sa att jag absolut inte ska börja leta info och lyssna på vad alla säger här - ändå skapade jag ett konto idag🤣är dock inte här för rådgivning mer kul att följas åt! 

Grattis! Roligt ju fler vi blivit 😍

Jag tycker tiden går sååååååå sakta. 
    16+4 idag, räknar dagarna hela tiden ????
    Hur tycker ni andra? Flyger tiden förbi eller går den i slow motion?! Vill ha MAJ månad nu! 😁

Jag kikar mycket förlossningsvideos på tuben, har redan skrivit lista för BB väskan och inhandlar lista till bebis ankomst, köpt en vagn och ett babyskydd begagnat.
    Försöker fördriva tiden här så jag går hemma arbetslös och när de andra kidsen är i skolan så är jag så ensam och tiden går sakta.. 🥺🥴

Vad gör ni andra för att fördriva tiden och är det någon mer som börjat handla lite smått till bebis allra redan? 😆 Eller kikar på gravid och förlossningsvloggar?? 😆
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜