Inlägg från: Junieverse |Visa alla inlägg
  • Junieverse

Bf - Maj 2o26 👣💜

Vad roligt att höra era uppdateringar och välkomna till er nya ❤️😍. Jag har mått rätt dåligt de senaste dagarna, mycket yrsel, trötthet och lätt illamående. ärligt i chock över hur vissa klarar gå på jobb som ingenting ??? 

Jag är SÅ glad idag för vi var på vår kontroll och bebis ligger rätt denna gången, min lättnad är så enorm att det inte blev ytterligare ett X 🥹❤️🙏🏻!! Jag är i 5+5 så läkaren såg inget hjärtljud än men allt annat såg fint ut sa han så jag försöker njuta av det. 

Här är en bild min fästman tog på skärmen på besöket 😅

Jag kan uppdatera BF listan så du kommer in Humlan 🌸

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 12
    5/5 - Humlan 
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • Junieverse

Kan relatera till problemen med magen 🤣 jag kan gå från vara förstoppad till Motsatsen och vi ska inte ens tala om hur gasig jag känner mig 😆? 

Hur är er sömn ? Jag får snart krupp på att jag vaknar varje natt vid 03/04 tiden och kan absolut inte somna om på iallafall en god timme eller så?

• Junieverse

Wow så fantastiskt ❤️!! Hoppas symptomen lättar snart 🙏🏻

Haringenfantasinuheller skrev 2025-10-01 13:55:07 följande:

Idag fick vi se ett litet hjärta ticka. 
    Jag mår så fruktansvärt illa, hungrig men har inget sug.
    Jag känner mig slutkörd jämt. 
    Hittar ingen energi.
    Hoppas att det lättar längre fram 😅

• Junieverse

Jag tror att det är precis lika normalt med synptom som att inte ha :)! även om man har synptom så verkar det ju vara olika dag till dag också! 

jag har fortfsrande mina små små ljusbruba flytningar så är lite nervös tills nästa kontroll 13de. föesöker lita på läkaren som sa det inte var farligt om det inte var färskt. Tror chat GPT har tröttnat på mina konstanta frågot om detta också snart 😆? 

Försöker bara acceptera läget och vara glad så mycket det går, idag vågade vi faktiskt köpa bebisens första kläder 🙈❤️ idag 6+4 här! 

• Junieverse
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-10-05 14:03:44 följande:

Fy vad gulligt, jag köpte nappar förra veckan Baby Skrattande. Känns ju galet tidigt men man vill ju samtidigt våga tro/hoppas lite! Tror dock inte helt på det förrän ultraljudet jag ska göra den 14/10. Jag vill se att ett hjärta pickar...

Det ka ju inte vara någon fara med flytningar eller lite blödning så länge det inte är kraftiga blödningar eller smärtor! När började du få flytningar och hur ofta har du det? Jag har inte fått något än, men haft spottings vid kanske 2 tillfällen med nån veckas mellanrum, typ superlätt ljusbrunt efter jag rört på mig (långa promenader). 

Vilket datum var du beräknad till?

Vad skont att höra att jag inte är ensam om spottings! det jo första gången o samband med att jag och fästmannen hade vuxenmys och  då visade ett tidigt VUL ett graviditet som såg normalt ut men hjärtat hade inte börjat slå. Det var några dagar utan bruna fläckar men sen kom det igen 3 dagar efter undersökningen så kan ju varit den som irriterade, nu har de hållit i sig om än smått i 4 dagar 😓

jag är beräknad till ca 28 maj enl sista  mens men väntar också på få se hjärta innan jag vågar tro för mycket! mysigt att ni också köpt lite smått 🥰🥰🥰
  • Junieverse
    Björken88 skrev 2025-10-05 14:17:46 följande:
    Förstår man blir nervös när man får blödningar, hade själv det i från i fredags efter ett toabesök, som höll i sig in på lördagen, men i mitt fall ljus ljus rosa flytningar och lite brunt. Men nu verkar de ha avtagit så tror bara det blev så då jag va hård i magen och krystade vid toabesöket🙃 Men jag va orolig och kommer vara tills jag passerat v12 eller när jag fått se den lilla på ultraljud för första gången♥️
    Ja det verkar vara vanligare än vad jag trott faktiskt, magen är sånt kaos nu också så jag får ofta ta i 🙈?.  iallafall inte något hanky panky här hemma mer förrens v 12 har jag sagt till fästmannen, inte värt oron från blödningar som det verkar framkalla 🤪 
  • Junieverse

Så kul att få läsa om alla uppdateringar ❤️ heja oss som kämpar på på alla olika sätt 💪🏻! 

Jag har fått Xonvea utskrivet mot illamåendet och jag tycker det hjälper även om det inte tar bort helt 😊 fråga om det om du kan ? 

Idag 7+2 fick jag komma in på uppföljande kontroll från mitt tidigare VUL i 5+5 då vi skulle kontrollera att hjärtslagen kommit nu efteråt då det var för tidigt sist. Allt såg perfekt ut och hjärtat slog superstarkt 🥹❤️ 

Det har blivit några glädjetårar här hemma och så häftigt att få höra hjärtat ❤️

• Junieverse

Jag skulle egentligen haft mitt besök på måndag men jag har mått extremt dåligt av oro ( pga mina bruna blödningar främst ) så jag bad om att få ev avbokad tid och hade tur 🙏🏻 Det var så himla skönt att kunna gå in i helgen utan att plågas av oron 🥹❤️!! 

Jag tar två tabletter på kvällen och sen kunde man ta på dagen också vet jag min läkare sa en på förmiddagen och en efter lunch eller liknande vid behov men Max 4 per dag. Jag har inte kräkts knappt sen jag började men jag mår fortfarande illa till och från 😓 antar att jag är på väg in i de värsta veckorna så det lär ju inte bli bättre 😅? 

• Junieverse

Jobbigt för oss med blödningar, att man ska behöca kämpa så för att få komma in på VUL vid behov är ju galet 💔? Bellis när skulle du in? Håller tummarna för dig 🙏🏻

Jag har också haft en period där jag inte är sugen på någonting, rätt jobbigt för jag behöver i princip äta konstant för att inte må dåligt 🤣? tycker dock inte saker smakar illa men är liksom inte sugen alls? 

Jag räknar dagar här hemma, 7+5 idag, vill vara komma fram till berömda v12? Vill också få göra KuB så man får lite lugn i att allt är ok, tänker att jag som är 36 automatiskt har hög sannolikhet 😱 Vill så gärna se lilla ärtan igen också. 

Hur går det för er att jobba ? Jag kämpar med att orka med 😓

• Junieverse
    Miniblomma skrev 2025-10-14 20:26:49 följande:
    Känner igen det där med att räkna dagar! Man vill bara passera den gränsen och alla dagar är en liten vinst på vägen.

Jobbet är bra kämpigt här också. Förra veckan och denna är det arbetsuppgifter som kräver både fysisk och psykisk ansträngning utöver det vanliga och den tajmingen är inte kalasbra, med tanke på orkeslöshet och illamående. Jag planerar att gå ut med det till chefen efter denna vecka, vilket är läskigt eftersom det är tidigt, men behövligt för jag både behöver och kommer att tvingas till andra arbetsuppgifter när det väl kommer fram. Har privat VUL nästa onsdag (bedömt v 10+1 då) så hoppas verkligen att allt ser fint ut då.

Har du berättat för jobbet eller måste du också gå och låtsas som ingenting?
    åh Jag längtar tills jag kommer upp i tvåsiffrigt på veckotalet 🙈!! Jag har inte berättat på jobbet faktiskt, delvis är det smidigt för mig att jobba mycket hemifrån och sen är vi mitt uppe i att byta chef så det hade blivit lite konstigt oavsett 😅? Imorgon är jag i 8+0 och går alltså in i vecka 9(!). Jag tycker absolut du ska berätta om det kan underlätta din arbetssituation men jag förstår om du vill vänta på VUL ❤️

Jag ska till BM på inskrivning samma dag som ditt VUL 😍 spännande vecka nästa vecka !!
  • Junieverse
    yny skrev 2025-10-13 18:34:06 följande:
    Samma för mig med maten, tycker inte saker smakar äckligt men är liksom inte sugen men SAMTIDIGT är jag jättehungrig?! Fattar inte 😂 

Kämpigt med jobbet för mig med nu, har liksom absolut noll ork. Orkar knappt leka med sonen heller, är helt slut när jag kommer hem och mår så illa på kvällen med.. känner mig som världens sämsta mamma.
    Du Är fantastisk som kämpar på, har tänkt mycket på hur de som redan har barn orkar, helt otroligt ❤️. Jag är verkligen bara som en svullen daggmask som ligger i soffan och orkar knappt maila med kollegor på dagen, på kvällen ligger jag på samma ställe men jobbar inte 🤣
  • Junieverse

Jag har fått höra att man ska ta det varsamt med träning och exempelvis sex om man har blödningar av min gyn. Jag fick också utrogestan utskrivet att ta morgon och kväll! nu slutade mina bruna blödningar strax innan det sista gyn besöket och har hållt sig borta sedan dess 🙏🏻 hallelujah känsla på den, oron lugnar sig så?

Mitt mående pendlar extremt, ena dagen kan vara någorlunda och sen kan det vara som idag SKIT 😅 sovit nästan hela dagen, kräkts trots ökad dos av Min medicin min illamående och konstant hungrig men inte sugen på något. Jag brukar lyckas få i mig knäckebröd med ost och gurka när inget annat funkar men ack så tufft det varit idag? 

Jag längtar till onsdag då jag går in i v 10 😍( 9+0 ). Då ska jag till BM på inskrivning och jag får veta lite mer om när jag får Kub och Rul osv. Vill bara se bebis igen så jag verkligen kan slappna av ❤️

Skriver med chat gpt som en galning om hur stora chanserna är att allt gå bra nu och får så himla positiva svar att det är ca 97% chans att allt går bra nu 🥹????

• Junieverse

Så kul att läsa ikapp lite här inne och höra om alla ❤️ 
    För mig går tiden rätt långsamt, mår fortfarande illa ibland och kräks men har ökat min dos av xonvea så det är ändå helt ok. lite ömma bröst fortfarande men har haft pyttelite mer energi några dagar 🙏🏻

Förra veckan var var vi på inskrivning hos barnmorskan och det kändes lite som en milstolpe 😍! Kub bokat till 19/11 vilket känns som en evighet bort, kommer vara 13+0 då. Har bokat ett uppföljande besök på kliniken där jag gjort mina tidiga VUL för få råd ang medicin och om jag får börja träna osv och hoppas få se en pigg och levande bebis då 🙏🏻

Heja oss som kämpar på 😅

• Junieverse

Grattis till alla fina NIPT och mysigt för er att veta om könet 🥰

I fredags fick vi på vår extrakoll se ett friskt litet liv i magen som mätte 11+5 så jag hoppade fram några dagar och går alltså idag in i v 13 ( 12+0 ) helt galet? Jag är så tacksam 🥹❤️!! 

Mår sådär till och från men har varit rätt trött mest nu, tar fortfarande Xonvea men ska börja se om jag kan trappa ner efter nästa vecka. 

Ska träffa läkare enl önskemål från BM pga tidigare historik nu på tisdag och sen har jag Kub 19/11 som nästa steg. Hoppas lilla livet är friskt 🙏🏻❤️
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜