Inlägg från: yny |Visa alla inlägg
  • yny

Bf - Maj 2o26 👣💜

Miniblomma skrev 2025-09-24 17:12:41 följande:

Samma här 😭 Kosta vad det kosta vill då nästan 😅 Usch vad jobbigt att inte ha någonstans att gå! Går det inte att boka i ett annat område och åka dit?

Eller hur! Jag betalar gladeligen för att få se ett hjärta slå och känna mig lugnare 💕

Joo men då blir det ca 1h resa enkel väg och så var det det där med att ha svårt att komma ifrån på jobbet 😥 helt ärligt så överväger jag just nu att boka och sen hitta på nån ursäkt för att kunna åka.. 
  • yny
    Anonym (Hanna) skrev 2025-09-24 19:23:29 följande:

Hoppar in i tråden! Plussade i fredags med mitt 3e barn. har tvillingar som är född maj 2024 så det kommer bli två år emellan 😍 

Grattis till plusset och välkommen till tråden! 😍 
  • yny
    Junieverse skrev 2025-09-24 20:45:52 följande:

Välkomna till er nya och grattis 😍❤️✨!!! 

Jag räknar ner dagarna mot mitt tidiga VUL nästa fredag, är så himla nervös och jag har svårt att tänka på annat än detta lilla liv i magen hela dagarna så tiden går sakta 😅?

Jag har mått lite för bra de senaste dagarna, nästan så jag varit orolig. Lite småtrött ibland, sover dåligt på nätterna och vaknar runt 04 😅. Ibland lite lite yr, illamående och snått andfådd kanske! Hur har ni det? 

5+0 för mig idag 🙏🏻

Det tycker jag nog är största skillnaden den här graviditeten jämfört med första barnet, att denna gång har jag inte tid att tänka och känna så mycket med en vild snart 2-åring att försöka hålla vid liv samtidigt 😅 så dagarna bara rusar iväg tycker jag! Vilket känns bra då jag har svårt med min ångest om jag får tid att tänka för mycket. Just första trimestern snabbspolar jag gärna förbi! 

Jag har nästan inga symtom fortfarande, vilket är ganska jobbigt. VÄLDIGT ömma bröstvårtor. Själva brösten känns mindre ömma nu... Livmodern är typ spänd? Inte riktigt molvärk men ändå att det är en skillnad mot normala fall. Men inget illamående alls.. trött är jag alltid ändå 🥲 Det är rätt stressande att knappt känna sig gravid, tänker hela tiden att det är något fel liksom. Men minns att det var exakt samma med första barnet så försöker tänka att jag kanske har "turen" att få snälla första trimestrar.. eller så slår symtomen till så småningom! Vi får se 😊
  • yny
    Junieverse skrev 2025-09-25 03:58:05 följande:

Hörni bara för jag sa det var snällt när jag skrev igår? 

Jag är fästmannen hade vuxenmys och när jag går på toa efter kommer det ljusrosa blod 💔!!
    Försöker inbilla mig att det är normalt men känns helt hemskt? Nör jag fick mitt X började jag få snå blödningar redan innan mensen skulle kommit så just blödningar gör mig SJUKT nojig 😫 har först kontroll nästa fredag. 

någon som blöder efter sex av er ? 

Förstår att det känns jättejobbigt! 💕

Men just småblödningar efter sex är ju suuuuupervanligt i tidig graviditet pga höga nivåerna av progesteron gör slemhinnorna mycket skörare än vanligt. Så jag tror att det hänger ihop med det! ❤️
  • yny
    Annpor skrev 2025-09-25 15:07:59 följande:
    Hände mig också men enligt min bm så är det vanligt, sköra slemhinnor. ????

En annan fråga som dykt upp- hur gör ni med kaffe? Jag verkligen älskar kaffe, men håller mig till 2-3 koppar per dag vanligthis. En kompis till mig att att hon hört att man helst ska undvika det första tiden, men kunde inte utveckla resonemanget mer än så. Hur gör ni andra med kaffe? 
    Såhär står det på Livsmedelsverket om koffein:

"Gravida kvinnor rekommenderas att begränsa sitt koffeinintag därför att stora mängder koffein, över 300 milligram per dag, tycks kunna öka risken för mycket tidiga missfall. Men även doser över 200 milligram per dag misstänks kunna ge en liten påverkan på fostrets vikt. Livsmedelsverket rekommenderar därför att gravida begränsar sitt dagliga koffeinintag till maximalt 200 milligram koffein, vilket motsvarar två till tre koppar kaffe (1,5 deciliter per kopp) eller fyra koppar te (2 deciliter per kopp)."

Jag dricker en kopp kaffe till frukost, och sen blir det nästan alltid en cola zero under dagen också.. men försöker att hålla mig till det, vilket absolut är mindre än vad jag dricker när jag inte är gravid. 
  • yny
    Bellis9207 skrev 2025-09-25 16:05:55 följande:

Hej alla, hoppar in här i tråden 🌸

har bf 23 maj enligt appen! Det är mitt första barn så allt är väldigt spännande! Är 33 år och från gbg Ringde precis och bokade in mitt första videosamtal som är på tisdag nästa vecka, men kollade sen andra mötet då själva inskrivningen är, o fanns tider först i mitten på november? 🧐 är inte det lite väl sent? Är ju nästan i v13-14 då enligt appen! O bokar man det innan första mötet är klart? Har verkligen noll koll på allt detta 🤣 

känner mig dock inte det minsta gravid 🤣 haft lite växtvärk fram o tillbaka samt trötthet, som avtagit nu med, hur mår ni? 

så kul att vi kan följa och peppa varandra ❤️

Välkommen till gruppen och grattis till graviditeten! 😍 Så spännande med första barnet! Och vi har BF samma dag 😍

Tror att det skiljer sig ganska mycket mellan regioner hur det läggs upp med besök, fosterdiagnostik osv. Med mitt första barn hade man ett fysiskt besök i v8-ish och sen inget mer förrän efter RUL. Där jag bor nu så verkar det vara något mer besök tidigt plus att alla erbjuds ultraljud i v13-ish, vilket inte gjordes där jag bodde innan. Så det verkar vara stora skillnader! 

Jag känner mig inte heller gravid haha.. mest brösten som känns, och lite ömhet i livmodern. 
  • yny

Miniblomma och Annpor, har liknande som er. Symtom som kommer och går, ena dagen superömma bröst, nästa dag nästan ingenting.. liten våg av illamående ibland och sen helt bra. Blir tokig! Jag överanalyserar ALLT, det var exakt likadant i min första graviditet och jag hade hoppats att jag skulle ca lite mer chill den här gången men nä... 🥲

Nu har jag iaf bokat in tidigt VUL i mitten av oktober, det blir till att åka långt för det och vet ännu inte hur jag ska lösa det med mitt jobb.. men jag kommer avlida av ångest innan KUB annars. Tror ultraljudet kommer bli i 7+6.

• yny
    ttcjuliaa skrev 2025-09-26 10:30:16 följande:

Hej hej, hoppar in här! Tänkte vänta till efter det första ultraljudet egentligen pga att vi fick MA sist så vågar inte riktigt vara glad förrän jag ser en levande bebis. Men tror jag behöver pepp, vi ska på måndag och jag är jättenervös. Blir 7+3 då, andra barnet. Vi har en 2,5-åring från förr Glad

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
    Välkommen till gruppen och vad spännande med ultraljudet! Håller alla tummar och tår för ett litet hjärta som slår! ❤️
  • yny

Vad roligt att vi är så många med samma BF! 😍 Mitt första barn föddes dagen innan BF, vi får väl se hur det blir med denna lilla krabaten 😍🥰 

Angående sex så är min sexlust som bortblåst?! Inte för att den var sådär enorm innan heller (livet med småbarn..) men nu är jag så himla himla trött att det känns stört omöjligt att orka med det också. 

Jag sover uruselt nu också, inte bara pga tvååringen (även om han inte sover särskilt bra heller 🙈) men vaknar ändå hur många gånger som helst och kan ibland ligga vaken i ett par timmar utan att kunna somna om.. inte kul! Bidrar såklart till att jag är så trött.

Inatt så stångade sonen mig med huvudet stenhårt i nedre delen av magen också (sa jag att han sover dåligt? Haha) och jag var helt oförberedd. Det var ordentligt hårt (nästan tappa luften-hårt). Noooooojar att det ska ha skadat bebisen?! Snälla säg att det är en helt obefogad noja? 🙈

• yny

Idag har jag för övrigt mått riktigt illa för första gången! Riktigt bubblig och obekväm hela förmiddagen. Börjar lugna sig lite nu. Skönt på ett sätt att få lite mer symtom! Får väl se om jag känner samma ifall det blir värre 😂

Har ni andra funderat på om ni vill ta reda på kön? 🥰

Med första barnet ville både jag och sambon det (och jag var även tvärsäker på att det var en pojke ända sen plusset vilket visade sig stämma) men denna gång har vi bestämt oss för att låta det bli en överraskning 😍 jag har heller inte samma känsla denna gång! 

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜