Bf - Maj 2o26 👣💜
Vilken fin gravidmage Skipper123 🥰
Nyfiken på er andra, dela gärna när det börjar synas, kanske allra redan? 🥳😁
Vilken fin gravidmage Skipper123 🥰
Hej! Jag gör entre nu tänkte jag 👋🏼
Inte riktigt vetat vad jag ska skriva tidigare, behövt landa i graviditeten tror jag. I mitt fall slutade jag med preventivmedel och tänkte ?Det kan ta tid? och välkomnade det, kände mig inte redo direkt där och då. Såklart blev jag gravid direkt månaden efter. Det har varit en chock jag behövt landa i? men samtidigt haft skuldkänslor att jag inte varit tacksam osv. Och juste, har och känner mig fortsatt extremt ogravid. Noll symptom utöver utebliven mens och lite större bröst men ej ömma. Tacksamt!
Gick in i vecka 14 idag i alla fall med bf den 19 maj. Var på KUB igår och fick lägsta möjliga risk och kommer därför inte att göra NIPT.
Min barnmorska varnade mig för övrigt för familjeliv, sa att jag absolut inte ska börja leta info och lyssna på vad alla säger här - ändå skapade jag ett konto idag🤣är dock inte här för rådgivning mer kul att följas åt!
Grattis till er som gjort KUB och fått bra resultat och välkomna in i gruppen ni som skrivit först nu ????🙌🌱
Jag gick in i vecka 17 igår. Och har definitivt känt några svaga "petanden" innifrån magen vid flera tillfällen idag 👀💜😁🙌
Ska vara hjärtan och inte frågetecken i texten ovan, förstör inte varför det blir så ????🥴
Idag har vi varit på KUB och fått se vår lilla bebis 😍🥰 låg risk på alla prover och allt såg jättefint ut! En riktig lite sprattelboll var det 🥰 känns så OTROLIGT skönt! BF blev framflyttat hela 6 dagar så nya bf är 28 maj. Var exakt samma med första barnet och sen föddes han på bf-1 så hoppas på liknande denna gång 😊
b
Babygymmet från Lidl! 🙂
Ett tips som är billigare och man gör flaskor på en handvändning är också en vattenkokare som värmer till 40 grader 🙃 inga inställningar med mått och rengöring och mögel som kan bli med babybrezza.
Går inte att infoga bilder här, blir smått irriterad ????😅
Hej allesammans, igår började jag må lika illa som för några veckor sedan och idag är det samma sak. Kan vara för att jag har slut på mina lergigan comp, ska hämta ut nya.
Inatt hände något som man inte vill ska hända.
Fick en rejäl spark med båda fötterna ifrån min 6 åring, i sömnen. Han var inte medveten eftersom han sov.
Ont gjorde det i livmodern och ett bra tag efteråt.
Jag lyssnade med min anglesound och hjärtat slog fint, men man orkar sig såklart för bebisen i magen trots att man vet att lillen ligger väl skyddad där inne, det är ju i vissa svåra fall både moderkaka och liten som kan bli påverkade när man får ett ordentligt trauma mot magen men allra oftast går det ju bra.
Funderar på om jag behöver ringa barnmorska idag eller om jag ska sitta lugnt i båten, är fortfarande äm i livmodertrakten men inte ont ont.
Och hjärtljud kan jag ju kontrollera hemma, men ändå.
Kändes som en enda lång sammandragning igår ett bra tag efter sparken.
Är i vecka 17+2 idag.
Hur tänker ni? 💜
Vill tillägga att sparken träffade precis där bebis ligger troligen, under naveln lite åt höger, där jag lättast här starkast hjärtljud när jag lyssnar med dopplern.
Jag hade kontaktat barnmorskan om jag var fortsatt orolig, inte för att jag tror att det är någon fara, men är man orolig är det lika bra att kolla det en gång extra, särskilt om det blir värre tänker jag. Men fostret är ju väl skyddat där inne så det är säkert ingen fara.
Är det bra med egen doppler? Har hört så mycket olika om det där, har din barnmorska sagt något om det att det går bra att använda? Är ju lite tidigare gången än dig men blev lite nyfiken :)
Krya på magen!!
God morgon hur mår alla?! 🎀
Jag mår illa fortfarande till och från, tar fortfarande lergigan comp. Var utan i några dagar och då började jag kräkas igen, ursh och fy!
Lätt anfådd och trött men ändå piggare än tidigare. Så det går sakta framåt.
Nyser och är så täppt i näsan hela tiden 🤭
Var runt på stan och shoppade igår och bad även ett par tunga kassar från matbutiken och det var nog mindre bra, hade så chockerande ont igår i livmodern främst på höger sida, precis där jag fick sparken här om dagen så idag kommer jag vila ordentligt och ta det lungt.
Tänk så fort det går ändå, nu börjar vi sålla närma oss mitten. Eller har åtminstone hunnit göra KUB 🤩
Idag gick jag in i vecka 19. Snart dags för RUL här med 😍
Jag väntar fortfarande på att känna mer rörelse i magen, har börjat känna lite då och då men det är väldigt svagt och man förnimmer bara och det gör ju att man blir osäker på om det verkligen är bebisen eller tarmarna ????
Har moderkakan i bakvägg och kände mer vid denna tidpunkt med de andra barnen om jag inte minns helt fel.
Men jag är kraftigare denna gång, har säkert minst 20-30 kg mer fett på mig nu än med när jag väntade de andra barnen. Kan ju nog också vara en bidragande orsak till att jag känner mindre.
Hur är det för er andra på den fronten, börjat känna något ännu? 🙂
Spännande med alla kommande ultraljud, uppdatera gärna med bild och info, mysigt att läsa och se 😍
Fortsatt trevlig helg 🎀
Tänk så fort det går ändå, nu börjar vi sålla närma oss mitten. Eller har åtminstone hunnit göra KUB 🤩
Idag gick jag in i vecka 19. Snart dags för RUL här med 😍
Jag väntar fortfarande på att känna mer rörelse i magen, har börjat känna lite då och då men det är väldigt svagt och man förnimmer bara och det gör ju att man blir osäker på om det verkligen är bebisen eller tarmarna ????
Har moderkakan i bakvägg och kände mer vid denna tidpunkt med de andra barnen om jag inte minns helt fel.
Men jag är kraftigare denna gång, har säkert minst 20-30 kg mer fett på mig nu än med när jag väntade de andra barnen. Kan ju nog också vara en bidragande orsak till att jag känner mindre.
Hur är det för er andra på den fronten, börjat känna något ännu? 🙂
Spännande med alla kommande ultraljud, uppdatera gärna med bild och info, mysigt att läsa och se 😍
Fortsatt trevlig helg 🎀