Inlägg från: Skipper123 |Visa alla inlägg
  • Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Vill tillägga att sparken träffade precis där bebis ligger troligen, under naveln lite åt höger, där jag lättast här starkast hjärtljud när jag lyssnar med dopplern.

• Skipper123
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-11-24 15:50:54 följande:

Jag hade kontaktat barnmorskan om jag var fortsatt orolig, inte för att jag tror att det är någon fara, men är man orolig är det lika bra att kolla det en gång extra, särskilt om det blir värre tänker jag. Men fostret är ju väl skyddat där inne så det är säkert ingen fara. 

Är det bra med egen doppler? Har hört så mycket olika om det där, har din barnmorska sagt något om det att det går bra att använda? Är ju lite tidigare gången än dig men blev lite nyfiken :)

Krya på magen!!

Dom ringde tillbaka och jag fick komma in och kika, gjordes ett kort ultraljud och jag fick se en bebis som rörde sig och en , vad hon kunde se, intakt moderkaka, så nu pustar jag ut lite. Men jäklar vad öm jag var när hon tryckte med händerna för att undersöka magen. Aj!!!

Jag har också hört olika, men jag använde doppler flitigt med yngsta sonen innan jag kände så mycket rörelser och han är helt frisk. Jag tror inte att ultraljudsvågor är så farliga, men man bör inte överanvänds det förstås.

För mig har det varit en trygghet att ha hemma, lyssnar väldigt ofta ändå, men bara väldigt kort.

Stress och oro påverkar nog en graviditet mer än än doppler, enligt min mening 💓🤩✨
  • Skipper123

God morgon hur mår alla?! 🎀

Jag mår illa fortfarande till och från, tar fortfarande lergigan comp. Var utan i några dagar och då började jag kräkas igen, ursh och fy!

Lätt anfådd och trött men ändå piggare än tidigare. Så det går sakta framåt.
    Nyser och är så täppt i näsan hela tiden 🤭 

Var runt på stan och shoppade igår och bad även ett par tunga kassar från matbutiken och det var nog mindre bra, hade så chockerande ont igår i livmodern främst på höger sida, precis där jag fick sparken här om dagen så idag kommer jag vila ordentligt och ta det lungt.

Köpte en hel drös bebiskläder på busfrö igår och lite första BB-plagg på h&m. Vi är typ redan färdiga med alla kläder fram till strl 68 num ????🙂
  • Skipper123

Tänk så fort det går ändå, nu börjar vi sålla närma oss mitten. Eller har åtminstone hunnit göra KUB 🤩

Idag gick jag in i vecka 19. Snart dags för RUL här med 😍

Jag väntar fortfarande på att känna mer rörelse i magen, har börjat känna lite då och då men det är väldigt svagt och man förnimmer bara och det gör ju att man blir osäker på om det verkligen är bebisen eller tarmarna ????

Har moderkakan i bakvägg och kände mer vid denna tidpunkt med de andra barnen om jag inte minns helt fel.

Men jag är kraftigare denna gång, har säkert minst 20-30 kg mer fett på mig nu än med när jag väntade de andra barnen. Kan ju nog också vara en bidragande orsak till att jag känner mindre. 

Hur är det för er andra på den fronten, börjat känna något ännu? 🙂

Spännande med alla kommande ultraljud, uppdatera gärna med bild och info, mysigt att läsa och se 😍

Fortsatt trevlig helg 🎀

• Skipper123
    Skipper123 skrev 2025-11-29 19:57:15 följande:

Tänk så fort det går ändå, nu börjar vi sålla närma oss mitten. Eller har åtminstone hunnit göra KUB 🤩

Idag gick jag in i vecka 19. Snart dags för RUL här med 😍

Jag väntar fortfarande på att känna mer rörelse i magen, har börjat känna lite då och då men det är väldigt svagt och man förnimmer bara och det gör ju att man blir osäker på om det verkligen är bebisen eller tarmarna ????

Har moderkakan i bakvägg och kände mer vid denna tidpunkt med de andra barnen om jag inte minns helt fel.

Men jag är kraftigare denna gång, har säkert minst 20-30 kg mer fett på mig nu än med när jag väntade de andra barnen. Kan ju nog också vara en bidragande orsak till att jag känner mindre. 

Hur är det för er andra på den fronten, börjat känna något ännu? 🙂

Spännande med alla kommande ultraljud, uppdatera gärna med bild och info, mysigt att läsa och se 😍

Fortsatt trevlig helg 🎀

Det ska inte stå *sålla, det ska stå *alla 😂
  • Skipper123

Har fått "återfall" i illamåendet, det gick aldrig helt över men blev bättre, nu kan jag verkligen må pyton vissa dagar igen. Igår kräktes jag 3 ggr på rad påväg till affären. Triggas av ansträngning. Galet!

Och något som också kommit nu i vecka 19 är att jag inte kan ligga på rygg, det trycker uppåt och känns som lungorna får för lite plats. Hade vena kava syndrom mm ed förra graviditeten och har redan börjat utveckla det igen. Yrseln slår till om jag ligger "fel". Svårt som tusan att finna bra ställningar på natten, leder till rätt kass sömn. Annars mår jag bra, piggare än tidigare ändå tröttare än vanligt som gravid.

Nästa vecka har jag gått typ halva tiden , bara en vecka kvar till RUL, längtar! 😍🌟

Hur sover ni på nätterna?

• Skipper123
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-12-02 17:05:56 följande:

Äntligen får även jag uppdatera om ett NIPT som såg jättebra ut och jag och min tjej väntar en liten dotter! Fick resultat idag vecka 14+6 :,).

Stort grattis! 😍
  • Skipper123

Idag gick jag in i vecka 20 (19+0), och snart vid fullgången vecka så har vi nått halva tiden, helt galet! 😍

På måndag väntar RUL.

Är illamående hela tiden nu, och huvudvärk som tusan, trött och andfådd. Sover så dåligt.. fler som känner så?

Jag hoppas det blir bättre men räknar inte med det.
    Att ligga på rygg nu är omöjligt..

Hoppas allting visar sig vara bra på ultraljudet 🤞 lite oroad är man ju.

Hur går det för er? Fler som närmar sig RUL? 😀❤️

• Skipper123

Måste bara tillägga, idag har jag känt en riktig buff långt ner på höger sida i magen. Nu var det ingen tvekan längre att det faktiskt var bebisen 😍
    Tidigare har jag känt små minimala väldigt svagt pet men som lika gärna kunnat vara tarmarna, men nu så 💯💥😀

• Skipper123
    yny skrev 2025-12-07 15:09:37 följande:
    Har också känt av ganska mycket action i magen 🥰 kan fortfarande inte helt avskriva det som tarmrörelser haha men nu senaste dagarna har det varit såpass mycket att det MÅSTE vara bebisen 🥰 världens bästa och mest overkliga känsla! 
    Åh ha verkligen mysigt och en helt ny del av graviditeten börjar när man börjar känna livet i magen 😍
  • Skipper123
    Idag har vi varit på Rutinultraljud 😍 
    Allting ser bra ut, inget avvikande. En frisk liten kotte i magen verkar det som! ❤️ Och man kan inte vara lyckligare!
    Storasyster på 17 år var med också och det var verkligen speciellt 🥰
    Vi kikade bort när barnmorskan kikade i de nedre regionerna, för denna gång sparar vi överraskningen till förlossningen, är det en flicka eller en pojke? 
    Vad tror ni? 🎉????????

Stort lycka till er andra som snart gör RUL också 😍

• Skipper123

Vad skönt att hon såg det såg bra ut 🥰
    Nu önskar man att man kunde få fler ultraljud genom graviditetens gång. Är ju verkligen den stora händelsen man gått och väntat på, men nu är det bara att invänta BF! 😍

• Skipper123
    Miniblomma skrev 2025-12-09 21:20:25 följande:
    Tack för att du tog dig tiden att svara! Det känns rätt rimligt, ändå. Efter detta tycker jag mig ha känt mer små rörelser inifrån, så det kan mycket väl ha varit fostret som gjort volter haha.
    Har läst att livmodern får sammandragning vid orgasm typ, kan ju vara det så gjort att bebis voltat lite extra då 🤗????😂

Min sexlust är i princip obefintlig just nu.. 
    Har väl hur man mår att göra säkert, med alla graviditetskrämpor kanske 🥹
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜