Inlägg från: yny |Visa alla inlägg
  • yny

Bf - Maj 2o26 👣💜

Jag nojar också över att bebisen inte lever längre, denna ständiga oro... Har inte mitt KUB förrän i mitten av november så det är flera veckor kvar av oro. 

Har symtom som kommer och går. Skulle nog säga att det generellt har blivit bättre med allt utom tröttheten som fortfarande är brutal. Illamåendet kommer och går, men är generellt bättre. Aptiten är fortfarande dålig men åtminstone bättre nu än för ett par veckor sen.

Minskandet av symtomen spär ju på oron men det är inte som att alla symtom försvunnit plötsligt som man läser om att det kan vara ifall det är MA. Så det finns ju ingenting som säger att allt inte löper på som det ska men kan ändå inte sluta oroa mig :( längtar till nästa ul så man får lite besked.

• yny
    Siripiri skrev 2025-10-30 07:25:01 följande:
    Vilken vecka är du i nu?♥️
    10+5 idag
  • yny
    Anonym (PJ) skrev 2025-10-30 13:10:13 följande:

Hej! Jag följer tråden men har inte skrivit än. Är i 9+6.

yny: Jag har som dig, typ. Det var hemskt med symptom vecka 6-8 sen lugnade det sig, nu är det lite värre igen dock. Försöker lugna mig med att googla ?hormoner första trimestern? och tänka att jag kanske är känslig för höjning och sänkning av hcg, jag kanske har vart på toppen och vänt? Men är jättenojig över ma? för dig kan det väl inte vara långt till kub, eller?

Hoppas det går bra för oss alla! {#emotions_dlg.flower}

Välkommen till tråden och grattis till graviditeten! 

Ja jag tror samma, att jag är känslig för svängningar i hormonerna. Det är verkligen så olika från dag till dag. 
    Detta är mitt andra barn och jag var lika orolig med första. Och sen när bebisen är född finns det nya saker att oroa sig för 🙈 

Det är knappt 3 veckor kvar, ett ganska sent KUB blir det vilket också är lite nojigt ifall det skulle visa hög risk, att man är så långt gången då alltså om man "behöver" gå vidare med fler prover.
  • yny
    Miniblomma skrev 2025-11-03 21:59:59 följande:

Idag ringde telefonen med svar på NIPT-testet, som jag hållit andan för sedan det togs, och det visade på låg sannolikhet på alla kromosomavvikelser! Kan fortfarande knappt tro det och jag är så lättad. Svaret gällande kön skulle de skicka på mail så att jag och sambon kan öppna tillsammans, men det har ännu inte kommit. En spännande överraskning väntar med andra ord, men vi har fått reda på det viktiga och det är ju att barnet till allra största sannolikhet är helt friskt ❤️

Imorgon är det vecka 12+0 för mig och de senaste dagarna har illamåendet lugnat ner sig något, även om det fortfarande finns där. Jag känner också nu var livmodern är, vilket känns både konstigt och häftigt. Det ska bli riktigt spännande att se magen växa mer än tillfälligt av all gasighet 🤣 Kissar stup i kvarten (blir verkligen panikkissnösig på en gång), kan inte äta så mycket annat än kolhydrater, är förlamande trött konstant och flämtar som en mops vid minsta ansträngning, men annars rullar det på! 

Jag är också nyfiken på hur det går för er andra och vilken vecka ni är i nu ❤️

Åh så härligt med positiva besked! 😍 

Jag är i 11+3 idag och symtomen kommer och går verkligen. Får fortfarande ett lätt illamående på morgonen/förmiddagen och ibland även på kvällarna. Det verkar hänga ihop mycket med sömnkvalitet, den är ju ganska ofta sisådär med 2-åringen. Är fortfarande väldigt trött och behöver också kissa HELA tiden och flera gånger på nätterna. Känner igen det där med att bli akut kissnödig! 
    Jag kan också känna livmodern när jag känner på nedre delen av magen nu :) Det tolkar jag som ett gott tecken, att livmodern växer! 

Någon mer som har haft otur med sjukdomar? Jag är inne på min 4:e förkylning sen plusset! Känner mig helt knäckt av det. Blir ordentligt sjuk också, det sätter sig i bihålorna direkt (vilket jag vet är vanligt som gravid). Det är ju 100% sonen som drar hem virus från förskolan 🥲 Men det är riktigt jobbigt att vara sjuk hela tiden och behöva sjuka sig från jobbet så ofta.

Har mitt KUB-ultraljud den 18/11 så är fram emot det med skräckblandad förtjusning.
  • yny

Så spännande att läsa allas uppdateringar och fina resultat på NIPT och KUB! Grattis till er alla ❤️
    Har mitt KUB om knappt en vecka och jag är sååååå nervös. Kan inte minnas att jag var såhär nervös med första barnet men jag var nog mer naiv då 🙈 

Tror att det har börjat vända till det bättre på symtomfronten för mig också. Är i 12+4 idag och har sedan helgen äntligen börjat få tillbaka min aptit och känner bara någon enstaka våg av illamående under dagen nu. Har fortfarande aversion mot viss mat dock, vill att maten ska kännas "fräsch" så allt som är för tungt eller mycket fett går bort. Vill helst äta typ sallader, soppa etc. Eller frukostmat 🥲 Börjar även få tillbaks energin lite (även om jag fortfarande är tröttare än vanligt). 

Kan definitivt känna livmodern nu om jag klämmer lite på nedre delen av magen 🥰 Vet inte om jag tycker att det syns så mycket än men så har jag ju även lite extravikt som nog döljer en del. 

• yny
    Skipper123 skrev 2025-11-12 19:57:00 följande:
    Grattis! Roligt ju fler vi blivit 😍

Jag tycker tiden går sååååååå sakta. 
    16+4 idag, räknar dagarna hela tiden ????
    Hur tycker ni andra? Flyger tiden förbi eller går den i slow motion?! Vill ha MAJ månad nu! 😁

Jag kikar mycket förlossningsvideos på tuben, har redan skrivit lista för BB väskan och inhandlar lista till bebis ankomst, köpt en vagn och ett babyskydd begagnat.
    Försöker fördriva tiden här så jag går hemma arbetslös och när de andra kidsen är i skolan så är jag så ensam och tiden går sakta.. 🥺🥴

Vad gör ni andra för att fördriva tiden och är det någon mer som börjat handla lite smått till bebis allra redan? 😆 Eller kikar på gravid och förlossningsvloggar?? 😆
    Så mysigt att börja förbereda lite! 🥰

Jag tycker totalt tvärtom, veckorna bara flyger iväg, kan knappt förstå att första trimestern strax är över. Känns knappt som att jag har hunnit fatta att jag är gravid haha. 

Jag var precis som du beskriver med första barnet, tiden gick sååååå långsamt och jag preppade tidigt, kollade videos på youtube och läste allt jag kom över. Det kunde inte vara ner annorlunda denna gång 😂 mellan jobbet och 2-åringen, huset och djuren så hinner jag knappt alls känna efter eller förbereda nånting 🙈😂 det känns både som en välsignelse och lite tråkigt! Sen har jag ju i princip allt redan efter första barnet så det är nästan inget prepp ändå 😊 
  • yny

Idag har vi varit på KUB och fått se vår lilla bebis 😍🥰 låg risk på alla prover och allt såg jättefint ut! En riktig lite sprattelboll var det 🥰 känns så OTROLIGT skönt! BF blev framflyttat hela 6 dagar så nya bf är 28 maj. Var exakt samma med första barnet och sen föddes han på bf-1 så hoppas på liknande denna gång 😊

• yny
    Björken88 skrev 2025-11-20 08:30:20 följande:
    GRATTIS vad skönt att KUBen gick bra!🌸 Har ni tagit reda på kön eller kunnat gissa er till från bilderna av KUBen🥰 
    Nää, denna gång har vi bestämt oss att det ska få bli en överraskning 😍 och det känns faktiskt jättespännande! Med sonen tog vi reda på könet vid RUL men nu när det är vårt sista barn (med allra största sannolikhet) så vill vi testa att inte ta reda på det också 🥰 när jag väl låg där på ultraljudet dock så fick jag en jättestark känsla av att detta är en lillebror! Men vi får väl se, sambon tror lillasyster 😊❤️
  • yny
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-11-20 15:59:15 följande:

Tog Nipt förra onsdagen, fick idag meddelande att Karolinska haft haveri och typ slarvat bort mitt test... så de hade inte ens påbörjat analys :(. Så nu måste jag ta ett nytt på måndag och vänta i två veckor till?!! Då är jag bannemig i vecka 17?? Blir orolig och stressad... och att få till Nipt Express går knappt heller att hitta. Nån som varit med om samma?

Men oj, vad tråkigt! De måste ju kunna sätta ditt prov på nån slags extra prioritet? Det hade jag pushat för i alla fall! Förstår att det känns segt! 
  • yny
    Skipper123 skrev 2025-11-21 10:04:57 följande:
    Imorgon går jag in i vecka 18 (17+0) !!!  🤩

Hur mår alla? Känner ni rörelser? Jag känner knappt något, har känt litepytte pet innifrån då och då så det drar väl igång snart, har moderkakan i bakvägg så bör ju komma snart tycker man ????
    Vad kul att du har börjat känna lite! Det är ju verkligen så speciellt att känna sin bebis röra sig, kanske bästa och coolaste känslan i världen ju 🥰 

Jag mår mycket bättre nu tack och lov. Är i 13+1. Knappt illamående längre. Låg på energi fortfarande men det försvinner nog inte 😅 behöver kissa och dricka vatten hela tiden! Nån mer som har det så?

Här dröjer det nog med rörelser då moderkakan ligger i framvägg, var samma med sonen. Då kände jag riktiga rörelser i v18-19 nån gång men inte dagligen förrän runt v 22-23 kanske. Än så länge är det ju väldigt tidigt för mig :) 
  • yny
    Anonym (PJ) skrev 2025-11-22 08:13:01 följande:

Jag känner att vi är väldigt i synk yny! Du hade också bf 28e va? När du tappade symptom gjorde jag också det, i vecka 9 eller så. Jag har också moderkaka i framvägg. Dock så tycker jag att jag känner rörelser på kvällen. Inte sparkar eller så.. men nåt är det nog banne mig ändå. Jag tycker det är svårt med vatten. Spelar ingen roll hur mkt jag dricker jag är uttorkad ändå.

Sen kan jag ?sträcka? mig om jag typ ställer mig upp för fort. Blev en knäpp situation på jobbet när jag ställde mig lite för snabbt ur min stol för att hämta en frukt, ?sträckte?mig i ljumsken och fick sätta mig på golvet drirekt. Skyllde på att jag måste börja träna igen (ingen på jobbet vet om än) 

Fint att följa er andra! Jag håller mig oftast lite i bakgrunden här. 

Ja precis, blev flyttad efter KUB till 28:e 🥰 men samma här, är så törstig hela tiden och då behöver jag ju även kissa precis hela tiden 😅 

Jag får också drag i ligamenten vid hastiga rörelser, kan ju göra riktigt ont faktiskt. Det hade jag ingen aning om innan jag blev gravid 😅 kul att läsa din uppdatering PJ 😊
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜