Miniblomma skrev 2025-11-03 21:59:59 följande:
Idag ringde telefonen med svar på NIPT-testet, som jag hållit andan för sedan det togs, och det visade på låg sannolikhet på alla kromosomavvikelser! Kan fortfarande knappt tro det och jag är så lättad. Svaret gällande kön skulle de skicka på mail så att jag och sambon kan öppna tillsammans, men det har ännu inte kommit. En spännande överraskning väntar med andra ord, men vi har fått reda på det viktiga och det är ju att barnet till allra största sannolikhet är helt friskt ❤️
Imorgon är det vecka 12+0 för mig och de senaste dagarna har illamåendet lugnat ner sig något, även om det fortfarande finns där. Jag känner också nu var livmodern är, vilket känns både konstigt och häftigt. Det ska bli riktigt spännande att se magen växa mer än tillfälligt av all gasighet 🤣 Kissar stup i kvarten (blir verkligen panikkissnösig på en gång), kan inte äta så mycket annat än kolhydrater, är förlamande trött konstant och flämtar som en mops vid minsta ansträngning, men annars rullar det på!
Jag är också nyfiken på hur det går för er andra och vilken vecka ni är i nu ❤️
Åh så härligt med positiva besked! 😍
Jag är i 11+3 idag och symtomen kommer och går verkligen. Får fortfarande ett lätt illamående på morgonen/förmiddagen och ibland även på kvällarna. Det verkar hänga ihop mycket med sömnkvalitet, den är ju ganska ofta sisådär med 2-åringen. Är fortfarande väldigt trött och behöver också kissa HELA tiden och flera gånger på nätterna. Känner igen det där med att bli akut kissnödig!
Jag kan också känna livmodern när jag känner på nedre delen av magen nu :) Det tolkar jag som ett gott tecken, att livmodern växer!
Någon mer som har haft otur med sjukdomar? Jag är inne på min 4:e förkylning sen plusset! Känner mig helt knäckt av det. Blir ordentligt sjuk också, det sätter sig i bihålorna direkt (vilket jag vet är vanligt som gravid). Det är ju 100% sonen som drar hem virus från förskolan 🥲 Men det är riktigt jobbigt att vara sjuk hela tiden och behöva sjuka sig från jobbet så ofta.
Har mitt KUB-ultraljud den 18/11 så är fram emot det med skräckblandad förtjusning.