Inlägg från: Junieverse |Visa alla inlägg
  • Junieverse

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej och grattis alla BF Maj kompisar 🌸

Jag vågade knappt tro jag skulle få vara med i en BF tråd igen efter vår förlust i Mars då jag drabbades av X och opererades akut MEN JAG PLUSSADE precis 🥹. Jag är i glädjetårar och chock samtidigt som  är lite rädd för samma problem Igen.

Jag testade i smyg mitt på dagen utan min fästman som är iväg för jag bara kunde inte hålla mig, trodde ändå inte det skulle visa något för jag har BIM på troligen torsdag men det var starkt positivt 😭❤️!!  Nu måste jag vänta till han kommer hem ikväll för att berätta, sjukt jobbigt 😩

BF 28 Maj om allt gå väl 🙏🏻✨

• Junieverse
    Siripiri skrev 2025-09-16 06:30:47 följande:
    Men grattis 🥹🥹♥️♥️  Hoppas den lille sitter på rätt ställe! Det gjorde den ju för mig och oddsen att det sitter rätt är ändå väldigt höga så tänk de 🥰 försök fixa tidigt VUL redan nu! Jag var i mitten på vecka 6 när jag lyckades få en tid ♥️ 
    Mololo skrev 2025-09-16 07:19:28 följande:

Junieverse skrev 2025-09-15 16:24:40 följande:

Hej och grattis alla BF Maj kompisar 🌸

Jag vågade knappt tro jag skulle få vara med i en BF tråd igen efter vår förlust i Mars då jag drabbades av X och opererades akut MEN JAG PLUSSADE precis 🥹. Jag är i glädjetårar och chock samtidigt som  är lite rädd för samma problem Igen.

Jag testade i smyg mitt på dagen utan min fästman som är iväg för jag bara kunde inte hålla mig, trodde ändå inte det skulle visa något för jag har BIM på troligen torsdag men det var starkt positivt 😭❤️!!  Nu måste jag vänta till han kommer hem ikväll för att berätta, sjukt jobbigt 😩

BF 28 Maj om allt gå väl 🙏🏻✨

Ja egentligen vill man ju inte klaga över att man mår bra. 😅 Men det hade varit skönt med något slags bevis på att hormonnivåerna ökar.. 

Jag har också ett X i bagaget, så funderar på att försöka boka in ett tidigt VUL. Men vill gärna vänta tills man kan se hjärtslagen, så gärna att jag gått 6 hela veckor åtminstone. Men är ju 4+5 idag så kanske måste ringa snart för att få en passande tid i alla fall.

Tänk att vi är så många som gått igenom traumat av ett X ❤️ Känns overkligt att fått se Gravid på stickan igen 🥹! 

Siripiri, jag blir så glad att höra ditt sitter rätt ❤️ håller alla tummar för mig och Mololo också! Nu är det vår tur ✨

Jag är före BIM fortfarande ( tror 3+6 ) så jag tänkte vänta till måndag iallafall innan jag ringer och bokar tidigt VUL som kanske blir i v.6 ungefär då. Hoppas också kunna se hjärtslag  så kanske man kan slappna av lite mer 🤗

• Junieverse
    Miniblomma skrev 2025-09-16 09:59:58 följande:
    Stort stort grattis! ❤️ 

Hur berättade du och hur reagerade fästmannen på den goda nyheten?

Alltså det var SÅ jobbigt igår att vänta på att han skulle komma hem 😅? Jag hade förberett en fin middag, tänt ljus och sen gömt alla mina 3 grav test i en presentbox som jag la på bordet. 

Jag hade ställt upp min mobil och filmade allt också och han var så chockad, överraskad och glad, det blev många glädjetårar igår 😭❤️ sen ringde vi våra familjer också och berättade för de har varit så stöttande i vår förlust och när jag opererades så vi ville dela med dem också 🥰

• Junieverse
    Mololo skrev 2025-09-16 18:20:18 följande:

Ja, själv känner jag ingen fler som gått igenom X, men vi verkas ju samlas här på FL. 😅

Jag har dock två lyckade graviditeter efter mitt X, detta blir min tredje. Så känner nu att jag ändå är lite mer avslappnad, jämfört med första gången efter operationen. Ser det mer som en extra lyx nästan, att man får möjlighet att göra ett tidigt VUL utan att behöva söka sig privat. 🥰

Blir dock första gången jag kommer göra NIPT, men man verkar få vänta till vecka 13 för att göra det här?

Håller tummarna för er alla!

Så otroligt skönt med fler lyckade graviditeter efter ditt X ❤️ det ger hopp till oss andra också tror jag 😅?

Jag har en förhoppning att jag inte ska testa som en galning för se om linjerna blir starkare eller om veckoindikator ökar etc för att inte stressa så mycket. Kanske lättare om man har rätt till tidigt VUL än för någon som måste vänta? 

Liten heads up jag snappade upp min förra C graviditet iallafall ang veckoindikatorn var att efter ett visst antal veckor om det var 6 kanske, kan resultatet bli missvisande så kolla på det innan så du inte blir orolig i onödan om du testat sen 🥰🙏🏻

Har vi någon BF lista i gruppen? vore kul att ha koll på allas datum 😍
  • Junieverse
    yny skrev 2025-09-17 11:13:57 följande:

Jag förstår inte hur jag ska klara att vänta ända till v13-ish innan jag får göra ul. Har flyttat sen första barnet och där jag bor nu finns det ingen möjlighet till privat tidigt ultraljud. Jag har GAD och har väldigt svårt att tygla ångesten, det var likadant med första barnet.. vet hur mycket det tidiga ultraljudet lugnade mig den gången. 

Så jag har testat med stickor nu sen plusset för att försöka känna lite kontroll.. BIM borde ha varit igår, i måndags, BIM -1, var teststrecket knappt synligt på RFSU testa ofta stickan, där känsligheten ju är 25 mlU/ml. Men idag, BIM+1 var det mycket tydligare (fortfarande svagt men stor skillnad mot 2 dagar sen). Så för mig känns det lugnare liksom att testa så jag ser att det går åt rätt håll iaf.. VET att det inte betyder att det går hela vägen men ÄNDÅ. :) 

Jag förstår att det känns skitjobbigt, helt ärligt har jag en sån där dag att varje timma känns som en evighet och jag oroar mig hela tiden. Tror jag grinat 5 gånger redan idag 🤣? 

Skönt att du känner att testet blivit starkare och kommer du på något tips för att inte oroa dig så säg gärna till ❤️😅!

Jag måste ju in på tidigt VUL pga min historik men det känns dubbelt eftersom att sist fick vi ju dåliga besked 🥹
  • Junieverse

Åh BF listan 😍 lägger in mig själv! 

Hur mår alla? 

💕 BF-lista maj -26 💕

18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    28/5 - Junieverse 

• Junieverse
    Babysheep skrev 2025-09-19 09:22:21 följande:

Min graviditet slutade tyvärr i missfall igår i 5+4 så jag får lämna tråden igen. 

Verkligen så ledsen för din skull ❤️ skickar styrka och kram 
  • Junieverse
    Anonym (G) skrev 2025-09-19 06:26:58 följande:
    Bf - Maj 2o26 👣💜

BF runt 28/5. 

Hade bim igår men haft positiva test sen i måndags. Fick dock igår brun flytning och idag rosa på pappret så är orolig för missfall. men fortsatt starka test. Känner mig förvirrad och orolig. Någon som har liknande ?

Vi verkar ha samma BF ❤️🥰

Ang bruna flytningar behöver det verkligen inte vara farligt men om du får ont i kombination bör du kontakta vården ✨🙏🏻.  Eller om det ökar och du blir jätteorolig också för den delen bara för din egen skull ? Jag drabbades av X i mars och just Små bruna blödningar kan vara ett tidigt tecken att ha koll på men ofta i kombination men smärta ( dock hade inte jag så ont ). 

Tror och hoppas det i ditt fall  inte är något konstigt alls 🌸
  • Junieverse
    Anonym (Gymlover) skrev 2025-09-19 11:48:13 följande:

Hjärtat slog! Vilken lättnad ❤️

Vilka underbara nyheter 😍❤️
  • Junieverse
    Anonym (G) skrev 2025-09-19 13:32:28 följande:
    Jaa 🥰❤️ så kul! 🥳

Ah, ska ha koll på det. orolig är man ju, just nu har jag inte haft något mer sen i morse så hoppas verkligen det inte blir mer! Har ju fått fortsatt starkare test i alla fall.

tack ❤️hoppas det med
    Låter bra det och jag hoppas inte du blev mer orolig av vad jag skrev ❤️ kan ju säga att det är så lite som 1-2% av graviditeter som är X så det är inte vanligt 😅? 

Skönt att dina tester är starka! jag var så glad när jag testade strax innan BIM och fick tydliga ( om än inte likasom kontrollstrecket ) linjer och sen 2-3 v på veckoindikator 😍. Nu är jag någon fag efter BIM men ska nog inte testa mer om jag kan hålla mig? 

Jag har fått tid nu för tidigt VUL om 2 veckor då jag borde vara 6+2 enl mina appar för kolla att placeringen är rätt denna gång. Håller tummarna 🥹🙏🏻

För övrigt har jag fått sjukt ömma bröstvårtor 🤣 typ nudda inte mig känsla. Någon som känner igen sig ??
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜