Inlägg från: Anonym (Sjuk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjuk)

Anmäla handläggare F-kassan

Hej, jag undrar om det är någon här som vet om det är möjligt eller ens någon idé på något sätt anmäla en handläggare på försäkringskassa?

Orsaken är systematiskt misstänkliggörande med oproportionerliga  tillvägagångssätt som skapat större skada än det från början var.

• Svar på tråden Anmäla handläggare F-kassan
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (Misstänlliggörande?) skrev 2025-09-09 10:56:08 följande:

Hur menar du med misstänkliggörande? Att de inte tror på¨att du har den sjukdom/ skada du säger att du har eller?

Ja exakt! Trots flera läkarutlåtanden. Det är så klart inte ovanligt att det händer. Men hur den här handläggaren gått till väga med bland annat misstankar mot mig skickade till polisen. Vansinne.
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (Misstänlliggörande?) skrev 2025-09-09 11:06:31 följande:
    Det är väl dock inte så vanligt att de blandar in polisen om de inte misstänker att det rör sig om någon sorts bedrägeri?

Läkarutlåtanden har ju visat sig inte direkt vara någon garant för sjukskrivning.
    Ja därför är det vansinne. Handläggaren verkar ha fixerat sig vid att jag skulle ljuga eller något. Nu har polisen inte hittat såna bevis, tvärtemot. Vilket så klart är skönt att handläggaren får svart på vitt där. Men skadan det har gjort att bli misstrodd, helt utan grund, det har tagit hårt.
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (P) skrev 2025-09-09 11:12:35 följande:

Har det fattats felaktiga beslut eller är det mer bemötandet som du vill klaga på?

Alla områden vill jag klaga på.
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (?) skrev 2025-09-09 11:02:24 följande:

JO?

Aha tack för bra tips!
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (Max) skrev 2025-09-09 12:24:58 följande:

Det är jättesvårt att vinna emot myndigheter som privatperson tyvärr. Vet flertalet som fått rätt i domstol, med både Arbetsförmedlingen och FSK. Men dom har inte rättat sig emot det beslutet i alla fall.

Problemet ligger i att dessa myndigheter inte har någon "över" sig. Det är i princip fritt fram att bete sig hur man vill. Om du visste hur många arbetsförmedlare beter sig emot arbetssökande/arbetslösa. 

Dessutom har det kommit en ny lag med denna Regeringen ( surprise, ännu mer diktatur och kontroll) där Försäkringskassan nu ska polisanmäla läkare som lämnar läkarutlåtande som inte går med deras linje. Jo, du hörde rätt lol. Välkommen till ett steg närmare till diktatur med denna regering.

Jo vet ju det tyvärr. Förstår inte hur en sån lag i praktiken ska fungera. 
Svar på tråden Anmäla handläggare F-kassan