Han vet inte om han hade stannat kvar om jag blev gravid och inte kunde göra abort.
Jag och min sambo är 24 och 25 år gamla och har varit tillsammans i 1,5 år. Jag älskar honom djupt och vill inget hellre än att ha en fram med honom!
Varken han eller jag vill ha barn, och det känns bra att det är så. Igår frågade jag honom om han hade stannat kvar hos mig om jag blev gravid, upptäckte det för sent och inte kunde göra abort. Hans svar var ?Jag vet inte?. Jag blev så ledsen inombords för att för mig borde det vara ett ?Självklart hade jag det, vi är ju två i detta?. Jag ifrågasatte detta och han svarade ?Det beror på. Hade du ljugit om en graviditet hade jag ju stuckit. Men annars hade jag väl inte det?. Är det den synen på mig han har, att jag skulle kunna ljuga om en graviditet? Och just att han säger ?Annars hade jag VÄL inte det?? Jag blir ledsen av att veta att jag inte hade kunnat räkna med honom i en sån situation. Det känns ungefär som att han inte älskar mig tillräckligt mycket för att stanna om något sånt skulle hända. Överdriver jag?
Han är även en ganska stängd person som inte pratar så mycket om känslor. Så jag får sällan höra vad jag betyder för honom, om jag är viktig och liknande. I början av vårt förhållande var han väldigt bra på det men när vi väl blev tillsammans så blev det bara mindre och mindre. Och att då få höra en sån här sak gjorde bara väldigt ont typ?
Överdriver jag? Är jag för känslig?