Inlägg från: Jimmy75 |Visa alla inlägg
  • Jimmy75

Lämnad utan förvarning

Låter fruktansvärt jobbigt. Såklart lätt för mig att säga här, men tror det enda du kan göra är att skriva upp det här under kategorin obegripliga saker för närvarande, acceptera att såna saker händer ibland och sedan försöka gå vidare. Det går aldrig förstå ett (till synes) irrationellt beteende genom rationellt tänkande. Om ni inte har saker som behöver hanteras genom en bodelning så försök att gå vidare.

• Jimmy75
    Anonym (Better safe than sorry or dead) skrev 2025-09-12 19:40:46 följande:
    Drama queen much? Drömmer

Min farsa checkade ut utan förvarning och flyttade 30 mil bort när jag var 5 år gammal men jag tog inte livet av mig ett dugg.

Min första killes föräldrar skilde sig när han var 17 och jag tyckte han var en tönt som grät över det. De skulle båda bo kvar i samma område, de var knappt ens osams och han hade max fem minuter mellan dem med cykel och kunde bo var han ville.

Medelklassveklingar...
    Tack för det underbara verklighetsbaserade exemplet på hur starka upplevelser i barndomen kan få utvecklingen att stanna upp. Det är ungefär runt 4-5 års ålder som barn börjar utveckla förmågan till mentalisering och kunna ta andras perspektiv och uppenbarligen stannade det av innan den utvecklades där.
Svar på tråden Lämnad utan förvarning