• Anonym (Urk)

Reflux från helvetet

Som en blixt ifrån himlen (helvetet) har jag sedan några veckor tillbaka vansinnig reflux. Det kommer och går lite under dagen men varje dag känns det emellanåt som att något fastnat i halsen eller bröstet som känns spänt, jag rapar och får sura uppstötningar, ofta med lite mat i, och mår illa.

Har lite spänningar i axlar också som säkert är sammankopplat men i övrigt mår jag bra, kan röra på mig som vanligt, men det är hemskt att gå omkring och må småilla.

Vad kan det bero på att det kom så plötsligt? (Jag är inte gravid.) Vilka är era bästa tips för att bli av med skiten?

• Svar på tråden Reflux från helvetet
  • Anonym (Urk)

Tack jag har googlat förstås men är intresserad av andras erfarenheter.

• Anonym (Urk)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 00:26:33 följande:

Någon ändring i din normal diet? Ny medicin?

Nej, inte alls tyvärr. Jag kan säkert äta bättre och dricka mindre svart kaffe etc men är inte överviktig eller har ändrat något :(
  • baaa
    Anonym (Urk) skrev 2025-09-12 19:42:23 följande:
    Nej, inte alls tyvärr. Jag kan säkert äta bättre och dricka mindre svart kaffe etc men är inte överviktig eller har ändrat något :(
    fastnar det något i halsen? eller är det som en klump i halsen? jag tycker du ska ringa din vårdcentral. har man gått länge med halsbränna så kan det bli sväljsvårigheter och måste behandlas. 
Svar på tråden Reflux från helvetet