-
Jag är 33 år och nyinflyttad till Söderköping med min sambo och hund, har en son som bor i samma stad men inte hemma hos oss just nu. Jag har inga vänner sen några år tillbaka och hela dagarna sitter jag hemma o glor på tv/telefon och pratar lite med sambon ibland men hon sitter mest i sovrummet och spelar med sina internet vänner, tar också en promenad 2-3 gånger om dagen med våran hund, ibland ihop med sambon. Min sambo 32 har heller inga vänner irl utan bara några hon spelar med på discord.Vi är så ensamma och önskar båda vänner var för sig eller par ihop.Jag och sambon har flera gånger skrivit flera olika inlägg och sökt efter vänner i olika fb grupper och på olika ställen på internet men det är aldrig någon som svarar eller skickar meddelanden. Jag har hälsat på folk i min egen ålder ute men ingen är intresserad att prata och vissa hälsar inte ens. Jag och sambon umgås bara med varandra och träffa aldrig förutom familj ibland, andra människor och tyvärr lär resten av livet se ut så för oss. Önskar så mycket att någon eller gärna ett annat par också hade velat ha vänner och hade kunnat tänka sig att träffa oss. Vi är jättesnälla och det hade varit så himla kul med parmiddagar, spelkvällar/filmkvällar, promenad, gå ut och spela bowling och äta m.m.
-
Svar på tråden Sambo & jag har inga vänner
-
Vad fint att du kan uttrycka det i alla fall och att ni VILL träffa vänner! Det är en jättebra start.
Jag hade börjat på någon aktivitet eller anmält mig till en förening.
Kan vara vad som helst som ni kan tänka er, i alla fall litegrann, att engagera er i. Antingen tillsammans eller enskilt.
Jag menar om du börjar spela badminton så kan du skaffa kontakter/vänner där ni sedan kanske kan träffas med respektive eller vice versa om din sambo gör det. Eller om ni tex skaffar gymkort på samma ställe och tränar ihop och träffar på par som ni båda klickar med.
Du skriver att ni har hund. Det kan också vara en inkörsport, att anmäla sig till kurs eller så med hunden.
-
Ingen av er jobbar eller studerar? Så träffar man ju folk som kan bli vänner.
-
Tackar. Tack för svar och bra tips men där jag bor finns tyvärr inga aktiviteter att gå med i som grupp där man träffar andra, det finns endast två mataffärer några cafe och några pubbar samt en bowlinghall och en bio men inga föreningar eller grupp aktiviteter vad jag vet. Det blir lite svårt träffa vänner då och att gå fram till random och prata funkar inte bra heller.Anonym (Famn) skrev 2025-09-11 22:13:42 följande:
Vad fint att du kan uttrycka det i alla fall och att ni VILL träffa vänner! Det är en jättebra start.
Jag hade börjat på någon aktivitet eller anmält mig till en förening.
Kan vara vad som helst som ni kan tänka er, i alla fall litegrann, att engagera er i. Antingen tillsammans eller enskilt.
Jag menar om du börjar spela badminton så kan du skaffa kontakter/vänner där ni sedan kanske kan träffas med respektive eller vice versa om din sambo gör det. Eller om ni tex skaffar gymkort på samma ställe och tränar ihop och träffar på par som ni båda klickar med.
Du skriver att ni har hund. Det kan också vara en inkörsport, att anmäla sig till kurs eller så med hunden.
-
Glömde skriva med det men nej ingen av oss jobbar just nu, hoppas på att vi snart ska ha ett jobb. Vi sitter i princip bara hemma hela dagarna och glor och träffar aldrig nån. Jag själv har inte ens nån att skriva till på snap eller fb så en riktigt liten loser här :/Tow2Mater skrev 2025-09-12 00:23:17 följande:
Ingen av er jobbar eller studerar? Så träffar man ju folk som kan bli vänner.
-
Gå med i en hundgrupp i er stad och sök efter träning/promenadsällskap. Jag har lärt känna mycket folk på bruks, i rastgårdar och andra hundsamanhang.
-
Kolla kommunens hemsida. Det finns en lång lista med föreningar. Allt från politik till idrott och kyrka
Åk till Norrköping, större utbud
Börja spela bowling, delta i någon nybörjartävling. -
Finns en brukshundsklubb med olika aktiviteter
-
www.friluftsframjandet.se/regioner/ost/lokalavdelningar/soderkoping/
Dom har diverse aktiviteter. Mycket vandring tex där det finns folk att gå och prata med. Kostar 590kr/per år för en familj att vara med.