• Anonym (Sonjas)

Tecken att exet kommer tillbaka

Hej. Jag har läst mycket på internet om att ex brukar komma tillbaka. Om ens sambo sedan 4 år lämnar plötsligt i tystnad troligen på grund av trött på onödiga tjafs som är återkommande. Han har inte kontaktat mig alls, och svarar inte när jag ber honom hämta sina saker så vi kan få ett avslut. 
    Är det tecken på att det inte föralltid är kört. Eller vad är tecken på att den respektive inte är övertygad i sitt val?

• Svar på tråden Tecken att exet kommer tillbaka
  • Jimmy75

Om han inte svarar alls är det ett tecken på att han antagligen är jäkligt less på vad det nu än var som fick honom att lämna. Han vill väl undvika det han är rädd för ska hända om han svarar

• Anonym (Gift)

Det är nog tecken på att det är slut.
    Som sambo i en herrans många år så reder vi ut våra tvister innan solen går ner.

• Lynx123

Det är absolut ett tecken på att det är över - för du vill väl ändå inte vara med en person som beter sig så?

• Anonym (Kanske)
    Anonym (Sonjas) skrev 2025-09-13 17:26:29 följande:
    Tecken att exet kommer tillbaka

Hej. Jag har läst mycket på internet om att ex brukar komma tillbaka. Om ens sambo sedan 4 år lämnar plötsligt i tystnad troligen på grund av trött på onödiga tjafs som är återkommande. Han har inte kontaktat mig alls, och svarar inte när jag ber honom hämta sina saker så vi kan få ett avslut. 
    Är det tecken på att det inte föralltid är kört. Eller vad är tecken på att den respektive inte är övertygad i sitt val?

Det beror på vad som hänt mellan er. Hur var han i förhållandet?
  • Anonym (x)
    Anonym (Gift) skrev 2025-09-13 18:45:06 följande:

Som sambo i en herrans många år så reder vi ut våra tvister innan solen går ner.

Tror jag med.
  • Anonym (Sonjas)
    Anonym (Gift) skrev 2025-09-13 18:45:06 följande:

Ja absolut är det slut det förstår jag egentligen även om min hjärna inte vill acceptera tanken. Jag är likadan att man inte vill somna osams. Detta är ju ett helt annat scenario.. Frågan var mer vilka tecken man ska leta efter om ett ex eventuellt vill komma tillbaka. 
  • Anonym (Sonjas)
    Anonym (Kanske) skrev 2025-09-13 20:10:34 följande:
    Det beror på vad som hänt mellan er. Hur var han i förhållandet?
    Vi har ett starkt band med mycket kärlek. Han fanns där för mig alltid och jag för honom. Vi båda har mycket för oss och den lediga tid som fanns över delade vi med varandra. Vi kunde prata om allt och hade samma framtidsplaner. Men små saker blev lätt stora och resultatet blev onödiga tjafs. 
  • Anonym (S)

Gå vidare. Om han inte har svarar alls är det ett starkt tecken på att han inte kommer tillbaka. Så hade jag tolkat det i alla fall.

• Anonym (Min erfarenhet)

För att svara på din fråga ts.

Om de brukar komma tillbaka så är det oftast när du gått vidare och mår bra. När du är glad igen, skrattar, har kul och sköter om dig själv. Det är vad som kan få de attraherade igen. Det är inte alltid en själv vill det längre dock. Det är min erfarenhet baserat på några separationer.

När du börjat leva och inte tänker på honom, eller försöker ta kontakt är chansen som högst.

• Anonym (Sonjas)
    Anonym (S) skrev 2025-09-14 08:23:35 följande:

Gå vidare. Om han inte har svarar alls är det ett starkt tecken på att han inte kommer tillbaka. Så hade jag tolkat det i alla fall.

Jag försöker men det är svårt att acceptera att bli lämnad i tystnad efter så många år med en person man älskar. Men du har nog rätt tyvärr. 
Svar på tråden Tecken att exet kommer tillbaka