• Db95

30år och nyligen frigiven

Hej jag är en man på 30år och mitt liv har varit väldigt upp och ner jag Har allt sökt spänning och varit väldigt rastlös vilket resulterade i kriminalitet och missbruk vilket slutade med fängelse nu har jag nyligen kommit ut och Slutat att begå brott och jag håller mig nykter och drogfri jag har sagt upp kontakten med alla tidiga vänner för jag inte vill leva som dom längre men mitt stora problem är att jag är lite introvert och har inga riktiga intressen och jag undrar om någon här har några tips på hur man kan hitta nya vänner? jag känner mig så fruktansvärt ensam och börjar få lite svårt att hitta meningen med livet!

• Svar på tråden 30år och nyligen frigiven
  • Anonym (Bra)

Bra att du vill bort från det gamla destruktiva livet.
    Tror de flesta går igenom perioder av ensamhet. Tips är att börja träna, få ut energi. Börja plugga eller försök skaffa ett jobb där du kan träffa vänner.
    En partner är också ett bra sätt att inte vara så ensam på. 

• Anonym

Vad har du för intressen? Försök hitta en förening att gå med i. Då kommer du träffa folk där.
    Sjunga i kör?
    Bli volontär?
    Gå med i ett politiskt parti. De har massor av aktiviteter
    Anmäl dig till någon kurs, tex matlagning eller vad som helst

Sök in till någon utbildning

• TL12

Gå en yrkesutbildning 
    börja träna 
    sök nån kurs 
    ta promenad varje dag eller cykla 
    gå med en hund 

det bästa är att komma ut å träffa andra människor 

• Db95

problemet är ju att jag inte riktigt har några intressen och så fort jag kommer i kontakt med människor så blir jag fruktansvärt osäker och tystlåten jag har aldrig haft det problemet tidigare jag! tack för tipsen i alla fall!

• Anonym (Bra)
    Db95 skrev 2025-09-15 20:23:53 följande:

problemet är ju att jag inte riktigt har några intressen och så fort jag kommer i kontakt med människor så blir jag fruktansvärt osäker och tystlåten jag har aldrig haft det problemet tidigare jag! tack för tipsen i alla fall!

Kan det ha varit en reaktion på att ha suttit inne och varit avskärmad från verkligheten? Eller har du haft substanser till att hjälpa dig slappna av tidigare?
Svar på tråden 30år och nyligen frigiven