• d'Arc

Vuxna som inte hälsar

Min sambo o jag har varit tillsammans i 15 år o båda har vuxna barn från tidigare relationer. Min sambos dotter o hennes man har börjat med något nytt: låtsas som att andra inte finns o därför hälsar de inte. Min son med sambo stod i vardagsrummet o sa hejdå 2 gånger utan respons, då gick de. Min dotter kom till barnkalaset med sin man o de hälsade inte på hennes man trots att han stod bredvid. Vi förstår ingenting.
    Jag vill inte umgås med henne. Kommer inte att följa med till deras barnkalas i oktober.

Kommentarer? Tips? Vad som helst.
    Tack!

• Svar på tråden Vuxna som inte hälsar
  • Anonym

Din sambo behöver säga något till sin dotter
    Tror det är det enda som hjälper, att hennes pappa reagerar
    Att ni andra reagerar gör det nog bara roligare

• d'Arc
    Anonym skrev 2025-09-15 20:38:38 följande:

Din sambo behöver säga något till sin dotter
    Tror det är det enda som hjälper, att hennes pappa reagerar
    Att ni andra reagerar gör det nog bara roligare

Han tycker att vuxna barn är ?färdig-uppfostrade? (i alla fall hans barn) o att man inte ska lägga sig i. Men att någon beter sig illa mot de viktigaste personerna i mitt liv påverkar mig i allra högsta grad.
  • Anonym
    d'Arc skrev 2025-09-15 20:53:07 följande:
    Han tycker att vuxna barn är ?färdig-uppfostrade? (i alla fall hans barn) o att man inte ska lägga sig i. Men att någon beter sig illa mot de viktigaste personerna i mitt liv påverkar mig i allra högsta grad.
    Det svarar han för att han är lat och bekväm
    Så han tar aldrig upp något med dig heller? Testa att svara honom: Det kan du inte säga, jag är vuxen och färdiguppfostrad
  • d'Arc

Lat och bekväm? haha tack! Det behöver jag höra ibland, att någon säger sanningar om honom. Ja han är mycket konflikträdd, skulle aldrig säga till sina barn att de inte har varit perfekta.
    Jag blev så extremt trött o förtryckt när han sa att vi ska till hans barnbarns kalas. Men nu har jag sagt att jag inte följer med, vi hann inte prata mer. Då blev jag piggare direkt.

• Anonym (Mille)

"Jag anser att vuxna människor hälsar på varandra när de möts i ett hem. Gör man inte det är man kanske osams, men då behöver det lösas på annat sätt än genom att låtsas att andra är luft.

Tills du tar tag i detta kommer jag inte att besöka dem eller tillåta dem att komma in i mitt hem, och det är lika mycket mitt hem som ditt. Säger en av oss nej så är det nej."

• d'Arc
    Anonym (Mille) skrev 2025-09-16 07:51:49 följande:

"Jag anser att vuxna människor hälsar på varandra när de möts i ett hem. Gör man inte det är man kanske osams, men då behöver det lösas på annat sätt än genom att låtsas att andra är luft.

Tills du tar tag i detta kommer jag inte att besöka dem eller tillåta dem att komma in i mitt hem, och det är lika mycket mitt hem som ditt. Säger en av oss nej så är det nej."

Det är precis så jag känner! Mitt problem är att jag är lite aggressiv i tonen när jag är upprörd o då vill inte min sambo prata. Men jag jobbar mycket på det. Han har själv sett allting men vill inte veta av det ändå.  
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Vuxna som inte hälsar