"trasig katt"
Katten är 10 år gammal, från katthem när han var ca 14 veckor gammal. Katten har alltid vart väldigt bestämd, klöser och biter ofta både människor och andra katter. Efter 2 år kom en till kattunge från katthem hem till mig, alllt gick som smort, men han bestämde och lilla tjejen fick lyda. Mycket bestämmande över mindre katten. Men, de kunde leva tillsammans utan att hata varandra.
Mycket klösande mot mig som människa, mötte mannen i mitt liv som tur var van vid katter, tog nog två år innan de lyckades bli "vänner".
Nu för två månader sedan skaffade vi oss en tredje katt tillsammans. En fantastisk katt. Men, bestämmande herren mår absolut inte bra av det. Han har börjat kissa inne lite var dag, andra honkatten ingenting, tvärtom väldigt framåt och nyfikenhet mot nya katten. Jag har provat olika sprayer som ska lugna katter, men han fortsätter alltså att markera revir (kastrerad sen 7 månaders ålder såklart). Den här sortens av katt GÅR inte att omplacera. Det finns ingen han litar på som husse och matte just nu. Förutom avlivning då, som tar så mycket emot i hjärtat.
Vet besök för 4 månader sedan visade inget, (med urinprov) med rutinmässigt besök