Inlägg från: Anonym (M2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M2)

Mannen anklagar mig för otrohet

Anonym (?) skrev 2025-09-16 08:15:53 följande:

Fråga honom vad han skulle göra om du varit otrogen. Svaret blir troligtvis skiljmässa.

FFråga honom sen om han tror du varit otrogen.  Svara han då ja säger du att då skiljer vi oss.

Säger han nej säger du Bra, saken klar och nu vill du inte höra ett pip om detta igen. 

Då bekräftar ts att hon varit otrogen. Vilket hon enligt egen utsago inte har varit.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 08:23:47 följande:
    Ursäkta men nu vet jag inte hur jag ska tolka ditt svar, varför är han en idiot? Jag är inte ute efter tips om hur män märker otrohet, förstår att de är många som är otrogna är inte helt naiv men de finns också dom som aldrig är det, jag är en av dom. 
    Han är en idiot eftersom han helt plötsligt, utindet blå anklar dig för otrohet för att det fattas en kondom. 

Använde ni inte kondom under sexet? 
    Han fick en "känsla av kondom k*ken" vilket han rimligtvis inte borde ha fått om ni inte användt kondom. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 10:15:43 följande:
    Jag tror inte de är det hen menar, men förstår hur du menar så skulle man kunna tolka det då. Har inte tänkt att lämna, jag hoppas verkligen vi kan komma igenom detta, sista utväg är såklart skilsmässa, men känns helt befängt att splittra en hel familj för något som de inte finns någon som helst sanning i
    Vill man verkligen fortsätta i ett äktenskap där det inte finns någon tillit? 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 10:23:52 följande:
    Nej som jag skrivit, vi använder sällan kondom, är flera månader sedan senast, nej absolut men eftersom att jag själv vet om jag legat med någon eller inte, dvs jag har självklart inte legat med någon, så är det ju helt omöjligt? De är väl där problemet delvis ligger, att han får för sig någonting, som inte kan stämma, eftersom jag inte haft en kondom i mig på flera månader, framförallt inte varit med en annan man för den delen heller. Hela orsaken till att jag söker andras tips och råd här bottnar ju i att jag är anklagad för att ha varit otrogen utan att jag varit det, det är enligt mig en hemsk anklagelse när man själv vet att det är så långt ifrån vad som överhuvudtaget skulle finnas på kartan. Så därför undrar jag dels om de är jag som är trög som tycker att han överdriver och överreagerar samt har sjukt dåliga grunder för sina anklagelser å även hur man kan stötta en partner som onekligen har svårt med tillit, enligt mig sitter de i hans eget huvud, frågan är bara hur han kan "hjälpa sig själv" 
    Även om det skulle varit så att du hade varit otrogen och haft sex men en annan man med kondom så är inte det något han hade märkt på någon lukt. 

Det skulle isåfall vara om du hade sex med kondom med en annan 10 min före... 

Eftersom han anklar dig för otrohet och samtidigt själv smusslar med telefonen på natten samt har kondomer i jobbansökan (!) så är det stor sannolikhet att han själv är eller har varit otrogen.  
  • Anonym (M2)
    Anonym (Patricia) skrev 2025-09-16 11:23:32 följande:

Som jag ser det så..

Antingen är han otrogen och du är naiv nog att inte fatta det. 

Eller så ÄR du otrogen men vill inte inse det . För otrohet måste inte vara fysisk. Det kan vara lika mycket otrohet att texta lite lagom gränslöst med en kollega eller sitta på Snapchat och byta bilder.  Och därav din mans ilska och anklagelser. 

Då hade nog inte anklagelserna kommit i samband med att han räknade kondomer och fick en "kondomkänsla" på snoppen. 
Svar på tråden Mannen anklagar mig för otrohet