Inlägg från: Anonym (Separerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Separerad)

Mannen anklagar mig för otrohet

Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 17:04:28 följande:

Tips och råd någon hur vi går vidare? Vill inte skiljas.

Kräv parterapi samt att han behöver ta tag i sin egen paranoiditet med terapi. 

Jag lämnade en relation förra våren efter 22 år tillsammans, barn i mellanstadieålder. 

Mer än en gång anklagade han mig för att vara otrogen, speciellt de sista åren, och för varje gång dog känslorna lite mer.

Det är jobbigt att bryta upp en lång relation men för att kunna gå vidare måste HAN göra den större delen av jobbet.
  • Anonym (Separerad)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-16 20:04:05 följande:
    Tack för ditt svar, jag ska föreslå parterapi, tyvärr är han inte så öppen för att prata med någon på de viset, tror jag får med han på parterapi men svårare med terapi för han själv tyvärr, ska dock ta upp det.

Måste bara få han att förstå att han behöver göra ett stort jobb med sig själv..
    Tyvärr är de sällan mottagliga för att gå i terapi. Min vägrade när jag föreslog det genom åren. Sen, när jag fått nog, då minsann föreslog han att vi skulle gå i terapi. Jag sa nej då. Dög det inte tidigare behövde det inte duga då heller. Så blev jag den onda som inte ville rädda relationen... 
  • Anonym (Separerad)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-19 21:02:21 följande:

Men alltså, vad säger ni alla, hur mkt bekräftelse vill man ha?? Alltså, förstå mig rätt, alla är olika osv, men är man 30 plus i en relation på 17 år med 3 barn, hur mkt kan man vönts sig? Brukar fundera på det, jag ger kramar och pussar, ändå kan han som fråga efter mer  något "mer", inte fler pussar specifikt eller sex heller för den delen, men typ som att han har en bild av att man ska slänga sig om halsen kmpå honom och halvt äta upp han, men vet inte hur många som håller på så efter 17 år med 3 barn osv..Men men såklart han måste få ha sina behov osv men ah kan bara ibland känna att han blir "blind" för sin situation, jag själv tycker också det är viktigt att se vad man gör för varandra som kanske är mera handlingar, typ rår om varandra och månar om varandra osv genom att ge/göra de lilla extra för varandra i vardagen.. 

Mitt ex ville ha mer sex, mer bekräftelse, vara högst upp på prioriteringslistan, alltid prio. Allt jag gjorde för att jag skulle må bra var egoistiskt av mig, egentid var den tid jag spenderade i kollektivtrafiken till och från jobbet enligt honom. 

Jag försökte gång på gång få honom att förstå vad hag behövde för att få lust till sex men det gick inte. Ibland kom det en fråga om jag hittat någon annan för inre tusan kunde man leva utan sex så länge. 

Ja, din man har rätt till sina behov men måste också förstå att det han ger är vad han får. Han ger dig inget som gör att du har mer ork till det fär andra.

Folk kan prata hur mycket de vill om "kärleksspråk" etc men man måste ha en förståelse för att saker 1) går i vågor och 2) för att orka med det intima måste man dela på vardagen. 

Sen kanske det är så att din ribba för vad som behöver vara fixat, hur det ska se ut hemma etc behöver sänkas lite. Att det är helt ok att det inte ser ut på ett visst sätt eller att allt är förberett till 100% om det innebär lite mer ork för mys på kvällen. Men också att han behöver höja sin ribba för saker och ting. 

Själv behöver jag närhet, att få vara nära, att hålla handen när man går nånstans, få ligga nära, att kunna skoja, diskutera, känna att min partner lyssnar på vad jag har att säga, är intresserad av vad jag har att säga... allt för att jag ska känna attraktion och lust. Ju mindre av det jag får av min partner, desto mindre lust får jag till den samme.
  • Anonym (Separerad)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-20 00:41:47 följande:
    Jo förstår absolut att man behöver sänka ribban, men I dagsläget är den dessvärre ganska rejält sänkt, bara som exempel så är det såå skitigt på golven, gör verkligen bara de jag måste, å när jag förbereder för nästa dag är liksom för att man ska överleva morgonkaoset själv med tre barn osv, men förstår sig ofta får man ändå sänka ribban absolut man har lätt att se allt som,måste göras istället för att bara släppa de å ge varandra tid istället 
    Det var därför jag skrev kanske. Jag vet ju inte hur det är hos just er. 

Hoppas att han, i sin insikt om att han gjort fel i det han anklagade dig för, har skadat er relation. 

Vad har han för hobby som lägger så stor press och stress på honom samt gör att jag inte kan dra sin del av lasset hemma? 
Svar på tråden Mannen anklagar mig för otrohet