• Anonym (Bg)

Mannen anklagar mig för otrohet

Kanske har han själv börjat tänka på andra och då börjar han fundera på om du gör likadant? Alltså egna tankar som får honom att misstänka dig för samma sak. 

Det är dessutom inte ovanligt att otrogna människor anklagar sin partner för att vara otrogen, när det är de själva som är otrogna.

Eller också har du börjat förändra dig lite som person eller kroppsligt (hur vi luktar) , vi gör ju det under livet, och han har fått för sig att det har med otrohet att göra.

• Anonym (Bg)

Ja det är knäppt! Att en eventuellt förändrad doft kan få honom direkt att få för sig att du är otrogen!

• Anonym (Bg)

Kondomer i jobbväskan! Det är verkligen grund för en misstanke om att han har annat för sig!

Ynkligt av honom att anklaga dig!

• Anonym (Bg)

Börja räkna kondomerna i jobbväskan när han inte ser.

• Anonym (Bg)
    Ikaros12 skrev 2025-09-16 09:27:02 följande:
    Nu kanske du är ironisk, men jag har aldrig hört talas om en relation som blir bättre genom att man börjar kontrollera varandra. Man kommer snabbt in i en ond spiral som är svår att vända. Den som kontrollerar blir bara mer och mer orolig. Det finns massor av saker att undersöka och skapa oro kring. Vilket i sin tur skapar sanningar, som är fullständigt förvridna. Är man i en relation med någon man inte känner att man kan lita på längre eller förminskar sin oro när man vill prata om den, är det därför bättre att lämna innan det går för långt. Även om man forfarande älskar personen.  
    Det är inte TS som har börjat tänka i de här banorna, det är partnen.

Om jag vore TS och min partner började säga sådana grova saker till mig, så skulle vilja veta om det är så att han var otrogen. För det är väldigt vanligt att anklaga partnen för otrohet när man själv är det.

Speciellt som han har kondomer i jobbväskan (!) Och håller på och textar mitt i natten. 

TS hade aldrig själv kommit att tänka på detta om partnen inte hade börjat räkna kondomer. 

Men om TS inte bryr sig om ifall han har något annat på gång, så ska hon inte räkna. Då kan det bli besvärligt. 
  • Anonym (Bg)
    Ikaros12 skrev 2025-09-16 09:27:02 följande:
    Nu kanske du är ironisk, men jag har aldrig hört talas om en relation som blir bättre genom att man börjar kontrollera varandra. Man kommer snabbt in i en ond spiral som är svår att vända. Den som kontrollerar blir bara mer och mer orolig. Det finns massor av saker att undersöka och skapa oro kring. Vilket i sin tur skapar sanningar, som är fullständigt förvridna. Är man i en relation med någon man inte känner att man kan lita på längre eller förminskar sin oro när man vill prata om den, är det därför bättre att lämna innan det går för långt. Även om man forfarande älskar personen.  
    Nu är det mannen som har börjat kontrollera i det här fallet, det är inte TS. Hon har inte varit misstänksam. 
  • Anonym (Bg)

Otrogenhet är inte så ovanligt som du tror, kolla statistiken.

Nu säger inte detta att din man är otrogen, han kan ju bara vara en orolig person på det sättet.

Men att du inte kan tänka dig att vara otrogen, betyder inte att andra inte kan vara det.

• Anonym (Bg)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-17 20:47:06 följande:
    Nej inga sexleksaker, men när du skriver om emotionellt avstånd får det mig att tänka på att mannen i perioder upplever att jag är "kylig" Och inte visar kärlek, detta har vi pratat om och försökt hitta tillbaks till mer närhet och mys, som tillägg handlar de inte om att jag inte vill ha närhet, men i all stress i vår vardag (3 barn varav ett barn med npf som tar sin beskärda del så att säga) samt att jag själv i största utsträckning roddar hämtning/lämning matlagning, hushåll samt allt kring barnen (mannen hjälper såklart men jag har huvudansvaret och planerar och styr upp allt, mannen brukar ha ansvar över träningar osv för barnen) mannen tar hämtning någon gång ibland, sköter alla fordon, sköter gården, bygger, så vi har båda väldigt fullt upp, men jag blir så dränerad och utmattad så brukar uppleva att allt detta tar all min energi så tillslut när man landar i soffan kring 21-22 så är jag så trött att jag nästan känner mig apatisk, men här har vi iallafall hamnat i ett läge där han tex oftare vill ha sex medan jag är ganska nöjd med 1-2 ggr veckan och tycker inte det är hela världen om det ibland går 2 veckor pga livet kommer emellan, då livet i övrigt är sö hektiskt så ibland vill man bara vara ifred och ligga raklång på soffan, sen försöker jag bättra mig i vardagen med kramar osv men som sagt, kan känna mig så stressad och stå vid diskbänken, barnen skapar kaos å mitt I allt de har jag lite svårt att bara stanna upp och komma ihåg kramar/pussar osv. Detta kanske är lite på spåret du skriver gällande emotionellt avstånd, alltså de att han ibland upplever att jag inte ger tillräckligt mkt, vill dock tillägga att jag älskar att mysa (å sex också för den delen), men jag vet att om vi myser i soffan så vill mannen gärna mer än så i slutändan, vilket gör att jag inte orkar med mys heller alla gånger då jag vet att han får förväntningar på mer men orken finns inte där för mig. Detta har jag förklarat men känns ibland som att de inte riktigt går fram, nåja nu blev det ett rejält sidospår🙈
    Jättevanligt med trötta mammor som inte orkar ha sex! Men 2 ggr i veckan för par som har varit ihop länge är inte sällan! Tror att genomsnitter är lägre.

Vill han att ni myser mer så får han göra mer i hemmet eftersom det ofta är trötthet som gör att det blir sällan för din del!

Eller är han så naiv att han tror att alla har lika stort sexbehov? 
  • Anonym (Bg)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-18 17:23:25 följande:
    Tack för ditt svar🙏 ja fast jag vet inte han verkar tycka att de är han som "har rätt" Och visar inga ansträngningar att förstå och undra hur jag känner, men vet inte han har alltid varit dålig på att öppna upp och prata.. ska göra försök till nytt snack ikväll.. och jag har väldigt svårt för att se hur allt skulle funka med att gå isär, älskar han såklart, sen har vi byggt upp ett helt liv tillsammans, ett hus med lån, nyrenoverat osv, men främst är det för barnen jag känner att jag måste kämpa, men hoppas ju förstås att han är villig att också göra det.. men när de kommer till denna förståelse så upplever jag att mannen inte riktigt ser och förstår att vi båda måste anstränga oss, kan vara så att vi helt enkelt gör det på olika sätt också
    Ja, hans inställning är svåt att förstå för andra. 

Är han deprimerad?

Är han sjukligt svartsjuk?

Är han själv otrogen och lägger över det på dig?

Vill han skiljas och vill hitta ett skäl som kommer att se bra ut utåt?

Eftersom han inte vill prata så har man svårt att gissa. Men han försätter.dig.i.en väldigt svår situation och verkar inte tänka en tanke på det. Pä grund.av en lukt som han uppfattade (eller som han påstår att han upplevde.).

Om han inte vill bearbeta det hela, så skulle jag tycka att det.var svårt att.
     leva med honom i lämgden.
  • Anonym (Bg)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-09-19 16:48:22 följande:
    Han är väldigt utarbetad just nu kan man väl säga, då han haft en lång period med extremt mkt arbete, han har uttryckt att han känner sig utmattad osv. Mkt på arbetet etc. Försöker stätta honom så gått de går men tar redan så stor del av vardagen så de är svårt göra så mkt mer.. förutom tex gå till läkare/samtal men han kommer nog inte gå till psykolog i första taget, han kan gå med på familjerådgivning skulle jag tro men inte samtal för "egen del"

Ja vi behöver definitivt komma fram till hur vi ska ta oss vidare...
    O.K. han kan vara i obalans. Men det är ändå omoget att lägga ut ångestkänslor på dig. 

Han behöver amtagligen någon slags äterhämtning, men det är nog bra att ni också träffar någon utomståsende.

Så att han förstår.fullt ut vad han gör när han far ut i sådana anklagelser mot dig. Att han förstör en del av den fina känslomässiga väven mellan er.

Att han förstår att.han behöver tänka på och ta ansvar.för sitt.eget.mående. 
  • Anonym (Bg)

Spelar ingen roll om det är arbete eller fritidsaktivitet, han verkar ha någon slags utmattnimg som får honom att få ångest, vilket i sin tur gör att han far ut mot dig utan anledning.

Det är fint om ni hittar egentid, det verkar ni behöva!

Men hur kommer han till rätta med det som verkar vara huvudproblemet (som har orsakat stora problem i relationen?) Det vill säga utbrändheten? Ska en familjefar ha så omfattade fritidsintressen så att han inte klarar familjelivet? Ska inte det få vänta tillls barnen blir lite större?

Svar på tråden Mannen anklagar mig för otrohet