Hjälp, Jag är gravid och panikslagen.
Min sambo och jag har pratat om att skaffa barn och har egentligen en fin och stabil relation med goda förutsättningar. Men de senaste tre veckorna har varit fruktansvärda och kantats av stora bråk.
I lördags visade sig ett plus på stickan och timeingen kunde inte vara sämre. Min sambo har varit oförmögen att visa glädje inför att jag är gravid och igår sa han inprincip att han tycker det vore bäst om jag gör en abort.
Jag känner mig så otroligt ensam och han ord sårar mig så mycket. Jag är 33 år och har tidigare känt stress för att ?tiden rinner ut? och nu när jag väl blev gravid och kanske bestämmer mig för att göra abort är jag rädd att jag inte kan bli gravid igen längre fram, att det här var min chans.
Jag tror inte jag vill göra abort, men jag är så rädd för att göra det här ensam. Funderar på om jag ens kommer klara det rent fysiskt och ekonomiskt ifall vi går isär. Jag har ingen att prata med och känner så stor hopplöshet just nu då jag sitter med det största beslutet i hela mitt liv, helt utan stöd från min sambo.
Vad ska jag ta mig till?