Sova på förskolan
Jag har sedan i våras haft en dialog med förskolan då vår son, vid det tillfället två år började få svårt att somna på kvällarna, vi önskade att de skulle dra ner på lunchvilan och sömnen blev lite bättre. Sommaren kom och samma problem återkom. Vi har under sommaren skippat sovningen helt, lite vila ibland mitt på dagen, kanske somnat till en liten stund i soffan men inte mer, han har då somnat fortare, sovit bättre på natten och vaknat senare. Nu har förskolan börjat och det första som händer är att problemet återkommer. Han får sova för han är ju Såå trött säger de. Nattningarna tar återigen 1,5 timme och vi påpekar detta, men de är av en annan uppfattning, vet inte vad vi ska göra.
min sons välmående är såklart prio ett, han går bara 15h/ vecka på fsk så det blir konstiga rutiner när han sover där men inte hemma. Tror att gå in i ett mörkt rum och lägga sig på en madrass såklart bidrar till den gamla rutinen att här sover man, då somnar han ju såklart.
Börjar också känna mig tjatig som frågar om vilan varenda dag så man vet hur kvällen kommer bli.. vi önskar inte senarelägga läggningen tre kvällar i veckan bara för att de låter han sova där heller, känns också fel. 😑
vad ska vi göra?