Inlägg från: Anonym (Hmmm..,,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm..,,)

Träffa gammal kärlek

Ta med din sambo och hans fru. Om du inte vill det så tycker jag du ska lägga ner er dejt! Då är det nåt som inte stämmer. 

• Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 12:40:18 följande:
    Känner mig inte särskilt naiv..hans sätt är slentrian, inget han menar..och han säger att han älskar sin fru.
    Men jag kan lova att frun inte skulle vilja ha hem mig då hon är så arg och sårad.
    Ha hem dig? Ska ni träffas hemma hos dem men frun får inte vara med? Förstår verkligen hennes känslor och ni beter er som idioter!
  • Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 13:15:48 följande:
    Hemma hos dem, nej nej..
    Förstår inte?

Du, han och hans fru och möjligen din dotter (?) ska äta middag hemma hos din gamla älskare? Låter ju supermysigt  SkålDrömmer
  • Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 13:15:48 följande:
    Hemma hos dem, nej nej..
    Ah nu fattar jag. Ni ses bara du och älskaren på nåt hotell typ? (antar jag?)

Hur gammal är dottern? Hon får väl inte följa med såklart....?
  • Anonym (Hmmm..,,)

Hur nära "vänner" är ni? Hur ofta pratar ni? Skriver, ringer, träffas eller facetime-ar? 

Har ni haft kontakt under alla dessa 30+ år?

Hur många andra f.d älskare tänker du så mycket på så du måste träffa EN gång.

Tror den enda i denna soppa som har vett och intelligens nog att FATTA vad denna träff innebär är frun. Du och din älskare vet såklart vad som gäller (även om du inte vågar erkänna det), men din sambo är antingen väldigt naiv, korkad eller så har han inte så mkt intresse av dig (längre?)  Eller så bryr han sig helt enkelt inte vad du gör och med vem. Kanske kan vara en förklaring till att du bara måste träffa denna man?

• Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-19 18:47:16 följande:
    Eftersom vi bor i olika länder har vi inte rräffats sen dess.. hittade honom på Facebook..
    Av vilken anledning letar du upp en gammal älskare du inte träffat eller haft kontakt med på 30 år? Jättekonstigt och verkligen både onödigt och elakt att ses nu när du vet att det sårar hans fru.
  • Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-20 12:55:19 följande:
    Lugn, lugn....

Han har ju inte berättat för henne att de ska träffas, så nog verkar det lite konstigt att frun skulle reagera.  Har själv arbetat en hel del i engelskspråkiga länder och där är det väldigt vanligt att man använder "hjärtat" och "älskling" när man talar med gamla bekanta. Något vi här i sverige inte är vana vid
    Var står det att han är engelskspråkig?
  • Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-20 19:55:32 följande:

Nej. Någon som är lika naiv. 

Du ställde frågan om du borde ställa in träffen eller träffas ändå trots att frun är ledsen och arg. 1 person av minst 10 håller med dig. Det är inte ett bevis på att du tänker rätt, utan att ni är två som tänker skevt. 

Exakt!
Svar på tråden Träffa gammal kärlek