• Krocko

Träffa gammal kärlek

Jag antar att din dotter följer med på middagen?

• Krocko
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 15:28:20 följande:
    Eller hur....
    Kan du svara på om din dotter är medbjuden?
  • Krocko

Vad du än säger så är det att gå över gränsen att kalla dig för älskling och hjärtat, jag hade hållit mig undan från detta.

• Krocko
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 17:42:03 följande:
    Nu tar jag ju inte åt mig av det, men han borde endast kalla sin fru för det.
    Tror du egentligen är smickrad av att han kallar dig älskling och hjärtat men låtsas obrydd. Lite patetiskt kan jag tycka Obestämd
  • Krocko
    molly50 skrev 2025-09-17 21:09:37 följande:
    Nej,men att han skriver hjärtat och älskling till dig borde väl ändå ge dig vissa hintar?
    Det gör man inte till någon man bara avser att vara vän med.
    Och särskilt inte till någon man inte träffat på 30 år!
    Hade min man skrivit älskling och hjärtat till en annan kvinna så hade han INTE kommit undan med att förklara det med "chargong" eller "slentrian"
  • Krocko
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-18 18:09:22 följande:
    Ja frun har absolut inget att oroa sig över.
    En kram kommer han kanske att få men inte mer.
    Tycker det är synd att hon ska känna sån oro över detta.  Hon är väldigt arg tydligen.
    Inte så konstigt att hon är arg när hennes man kallar andra kvinnor för älskling och hjärtat. Inget jag hade uppfattat om min man gjorde iallafall.
  • Krocko
    Krocko skrev 2025-09-19 08:30:47 följande:
    Inte så konstigt att hon är arg när hennes man kallar andra kvinnor för älskling och hjärtat. Inget jag hade uppfattat om min man gjorde iallafall.
    * uppskattat
  • Krocko
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-19 18:47:16 följande:
    Eftersom vi bor i olika länder har vi inte rräffats sen dess.. hittade honom på Facebook..
    Och ändå är du ok med att han kallar dig älskling och hjärtat? Tycker det är otroligt gränslöst.
  • Krocko
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-09-23 12:56:40 följande:

TS inser nog, innerst inne, att det är olämpligt. Mem hon hoppas att andra ska bekräfta henne i att det är helt oskyldigt. Dessvärre är det väldigt få som tycker så. 

Och eftersom hon har vetskap om att detta kommer att ställa till problem i f d pojkvännens äktenskap så hade då åtminstone jag ställt in det hela. SÅ viktigt kan det väl ändå inte vara att träffa någon man inte träffat på 30 år kan man tycka. 
  • Krocko
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-23 15:24:18 följande:

Tänk att det ännu en gång blir en diskussion över TS etik och moral istället för frågan som TS ställde.

Det verkar vara mera intressant att klanka ner på TS än att fundera över problemet som sådant.

Vet inte om jag är bekväm med att följa detta forum längre.  Det är synd eftersom det är brett och i många stycken, har intressanta frågeställningar. 

Dessa återkommande påhopp med moraliska/etiska påståenden angående de som startar trådar och ställer frågor till oss gör att det säkert blir färre och färre som vill lägga ut sina frågeställningar här. Tillslut blir det bara trolltrådar kvar  och dessa är jag inte intresserade av.

Men TS rågeställning är ju om hon, trots att det ställer till det för mannens fru, ska träffa mannen för en middag? Eller har jag missuppfattat TS tycker du?
  • Krocko
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-23 17:26:16 följande:
    Men det har väl ingenting med TS etik och moral att göra?  

Nu är det X:et som har problemet. Inte TS.  Vi vet ingenting om X:et förutom att hans fru blivit lessen.  Blir frun mindre lessen om TS skulle dra sig ur?, knappast.

X:et hittar säkert någon annan gammal bekant att äta middag med. 
    Okidoki. Vi ska bara svara ja eller nej då? Då svarar jag NEJ.
  • Krocko
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-23 18:04:17 följande:
    Man kan faktiskt diskutera varför hon funderar på om det är lämpligt att säga ja till middagen.  Varför hon ställer frågan ? osv

Det är inte OK att ifrågasätta hennes moral och etik om hon bestämmer sig för att tacka ja. Förstår du skilnaden?
    Eh, nej faktiskt inte....
  • Krocko
    Xenia skrev 2025-09-24 13:20:26 följande:
    Frågeställningen har allt med etik och moral att göra.

TS frågar inte vad hon ska ha på sig för kläder på träffen. Hon frågar inte om hon riskerar att exets fru kommer dit för att ställa till bråk. Hon frågar:

"Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses.."
    Tack Solig då är jag inte  ensam att tycka så!
Svar på tråden Träffa gammal kärlek