Anonym (Va...) skrev 2025-09-22 23:56:53 följande:
Det spelar ingen roll vilka avsikter han har. TS har hela tiden berättat att hon inte har några romantiska avsikter utan tycker det skulle vara trevligt att ses efter 30 år. Det är inte ett dugg naivt av TS. Vuxna människor kan umgås över en middag utan att hoppa i säng. Och hon är ju helt öppen mot sin partner om detta så vart ser du problemet? Att han kallar henne hjärtat och älskling och detta skulle få hans fru att bli lessen och gråta visar på två saker 1, Hans fru är nedveten om deras konversationer alltså sker de inte bakom hennes rygg, som du brukar uttrycka dig. 2, X:et och hans fru har någon sorts internt spel på gång som med stor sannolikhet har med svartsjuka att göra. Detta har TS ingenting med att göra.
Ärligt talat om jag vore TS skulle jag nog bli lite förb...nad över att bli indragen i spelet.
Jo,faktiskt. Eftersom om TS väljer att träffa honom så riskerar hon ju att uppmuntra honom att tro att han kan få lite mer än bara en vänskaplig middag.
Men fortfarande så är ju det största ansvaret hans.
Och hans fru hade inte fått veta om hon själv inte hade råkat se deras konversation. Så han hade ju för avsikt att ljuga för sin fru.
Så om frun blir svartsjuk så är det i detta fallet inte alls konstigt.
Hade jag varit TS så hade jag inte heller valt att träffa honom. Jag hade inte heller velat bli indragen i nå´t triangeldrama.
Men också av respekt för att frun blir sårad.