Inlägg från: Anonym (jury) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jury)

Träffa gammal kärlek

Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 06:55:17 följande:

Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.

Hmm. Ingen åker väl till ett annat land för att träffa sin första stora kärlek om det bara är för att äta en bit mat tillsammans. När man gör sig allt detta besvär går man naturligtvis hela vägen. Speciellt när man som TS närmast fått ett frikort av sin sambo som är helt obrydd av både träff och chattande.

Trevlig resa TS, men problemställningen i detta dilemma är svår att ta på allvar eftersom alla ju vet att historien ju bara kan sluta på ett sätt...
  • Anonym (jury)

Om TS verkligen har så ärbara avsikter med det planerade mötet på tu man hand i främmande land, är det nog en risk att mötet blir en antiklimax för henne. Hon riskerar att möta en halvgammal gubbe med tvivelaktig karaktär som pressar på för att han bara har en sak i huvudet. Kanske inte den värdiga slutscenen som hon hade hoppats på, om hon nu kanske mer tänker sig att det skall vara belevat som i en fransk film..

Är det detta som hon vill skall bli avsluts minnet av hennes första stora kärlek?

Svar på tråden Träffa gammal kärlek