Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Träffa gammal kärlek

Ställ in träffen. Känns konstigt att ens behöva förklara varför till, vad jag gissar är, en vuxen kvinna. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-20 18:11:27 följande:
    Någon som förstår mig!

Nej. Någon som är lika naiv. 

Du ställde frågan om du borde ställa in träffen eller träffas ändå trots att frun är ledsen och arg. 1 person av minst 10 håller med dig. Det är inte ett bevis på att du tänker rätt, utan att ni är två som tänker skevt. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-21 00:07:55 följande:
    Nu är det inte det som var frågan TS ställde. Du är OT
    Vill du på något sätt straffa TS....? Du tycker tydligen att det är hennes fel att hans fru är svartsjuk, men du vet ju ingenting om detta.

Hans fru kanske har varit svartsjuk långt innan det här mad det här med TS. Det finns relationer där obefogad svartsjuka är ett stort problem.  Men det tänkte du kanske inte på.  Har själv levt i en sådan relation, och ärligt talat var det rena tortyren. Jag blev tillslut så isolerad att jag inte stod ut.  Att inte få umgås med vänner, arbetskamrater eller grannar utan att bli anklagad är inte särskilt trevligt.

Nu påstår jag inte att detta sker i TS X fall med det skulle kunna vara så och det vet varken du jag ,TS eller någon annan här på FL

Fast nu pratar vi om ett ex, en stor kärlek, inte grannar och arbetskamrater. 

vi pratar inte heller om en obefogat svartsjuk fru, utan en kvinna som har hjärna nog att förstå vad som eventuellt pågår och som vill sätta gränser för sitt äktenskap - där TVÅ personer ska må bra. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-21 16:04:22 följande:
    Hur vet du att det är en stor kärlek?  Hur vet du att partnern inte är obefogat svartsjuk? Det vet varken du eller någon annan, inte jag , inte du , inte TS. 

Om jag fick veta av någon gammal bekant/ex eller you name it. att det vore svårt att träffas för en fika därför att partnern var svartsjuk, så skulle åtminstone jag  tolka det som obefogad svartsjuka.  Jag gör detta eftersom jag tappade väldigt många vänner under åren med mitt svartsjuka ex. Det skulle ha varit omöjligt för mig att ta en fika på stan med en gammal kompis eller barndomsvän.

Det är bokstavligen trådens absolut första mening. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-23 06:52:10 följande:
    100%
    Varför ställde du frågan i forumet från början TS? Jag undrar helt ärligt och försöker inte vara nedlåtande. Varför frågade du andra vad vi ansåg bäst att göra i situationen?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-23 14:49:02 följande:
    Ts partner är ok med det, då ser iaf inte jag problemet.
    Frun är inte ts huvudvärk.
    Vi vet att vissa av er inte ser problemet. Tack gud är det många av oss som gör det och det ger iaf lite förhoppningar om människors moral och uppfostran. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-23 15:00:39 följande:
    Ts frågar vad vi tycker, och alla som svarar gör det efter eget huvud.

Frågor på det?
    Ganska många, men jag måste mata katten. 
Svar på tråden Träffa gammal kärlek