• Anonym (Vadgöra)

Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän

Min sambo och jag har bott ihop i över 15 år, vi har en gemensam dotter på 15 år. jag har fått veta att han har väldigt nära kontakt med sin sons flickvän. De skriver SMS till varandra hela dagarna. skickar bilder på varandra, på fyra dagar har de skrivit närmare 100 SMS där hon även föreslagit att de två ska gå ut på promenad. Igår skrev hon också att hon ville gå ut på promenad med honom utan hans son. Hans son är inte min son, han är från tidigare relation.
    Jag bara funderar. Är detta okej er värld? Jag känner att det är på något sätt väldigt konstigt i min värld. Han skriver inte ens så mycket med sin egen dotter och inte med mig heller.
    den tjejen är 19 år och min sambo är 57. På något sätt är det väldigt äckligt för mig

• Svar på tråden Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän
  • Finländsk

Ett gott förhållande till svärföräldrar är något jag verkligen önskar mina barn i framtiden. Vad skickar de för bilder? Hur är tonen i meddelandena? Flirtigt? Om inte, ser jag inget märkligt alls i det du beskriver.

• Anonym (usch)

Det låter helt absurt att de har smsat så mycket på några få dagar!

Vet sonen om detta? Jag skulle inte vara okej med det om jag var han. 

Din man har gått över en gräns och jag skulle inte heller känna mig bekväm om jag var du. 

Konfrontera din sambo och fråga vad det handlar om samt om hans son vet om att han har så nära kontakt med hans flickvän. 

• Finländsk
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-18 09:06:40 följande:

Min sambo och jag har bott ihop i över 15 år, vi har en gemensam dotter på 15 år. jag har fått veta att han har väldigt nära kontakt med sin sons flickvän. De skriver SMS till varandra hela dagarna. skickar bilder på varandra, på fyra dagar har de skrivit närmare 100 SMS där hon även föreslagit att de två ska gå ut på promenad. Igår skrev hon också att hon ville gå ut på promenad med honom utan hans son. Hans son är inte min son, han är från tidigare relation.
    Jag bara funderar. Är detta okej er värld? Jag känner att det är på något sätt väldigt konstigt i min värld. Han skriver inte ens så mycket med sin egen dotter och inte med mig heller.
    den tjejen är 19 år och min sambo är 57. På något sätt är det väldigt äckligt för mig

Skrev hon alltså uttryckligen att hon inte vill ha sin pojkvän med på promenaden, eller var det ett förslag att gå på promenad som råkade infalla på en tidpunkt då pojkvännen gjorde något annat?
  • Anonym (Vadgöra)
    Finländsk skrev 2025-09-18 09:42:12 följande:
    Skrev hon alltså uttryckligen att hon inte vill ha sin pojkvän med på promenaden, eller var det ett förslag att gå på promenad som råkade infalla på en tidpunkt då pojkvännen gjorde något annat?
    Nej inte specifikt. Hon väljer tid när pojkvännen jobbar. Jag fattar att det kan vara helt oskyldigt. Men till saken hör att hon och minsambos son har inte träffats så länge, några månader på sin höjd. Och på något sätt känns det hela helt fel för mig!!!
  • Anonym (Vadgöra)
    Anonym (usch) skrev 2025-09-18 09:28:29 följande:

Det låter helt absurt att de har smsat så mycket på några få dagar!

Vet sonen om detta? Jag skulle inte vara okej med det om jag var han. 

Din man har gått över en gräns och jag skulle inte heller känna mig bekväm om jag var du. 

Konfrontera din sambo och fråga vad det handlar om samt om hans son vet om att han har så nära kontakt med hans flickvän. 

Jag håller med. Helt galet äckligt. Vår dotter fick veta om det och sa att ?pappa är nog sjuk i huvudet?
  • Anonym (Vadgöra)
    Finländsk skrev 2025-09-18 09:14:29 följande:

Ett gott förhållande till svärföräldrar är något jag verkligen önskar mina barn i framtiden. Vad skickar de för bilder? Hur är tonen i meddelandena? Flirtigt? Om inte, ser jag inget märkligt alls i det du beskriver.

Hon skickar bilder på sig själv
  • Jimmy75
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-18 09:48:03 följande:
    Jag håller med. Helt galet äckligt. Vår dotter fick veta om det och sa att ?pappa är nog sjuk i huvudet?
    Hur fick er dotter veta det?
  • OlleSQ
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-18 09:06:40 följande:

Det beror ju helt på vad för konversation det handlar om. Har sonens fv en närvarande pappa?

Min frus döttrar kan skicka bilder på sig själva när de prövar kläder för att de litar på mitt smakråd och att de får ett ärligt svar och när de var yngre så ville framförallt den ena ha mig med när det skulle shoppas. Även min fru kan skicka bilder på döttrarna när de prövar outfits och de har beslutsångest.

• Olsdotter

En 57-årig man som ser möjligheter att få ha sex med en 19- åring... 99% av männen tar chansen.

• Olsdotter
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-18 09:46:24 följande:
    Nej inte specifikt. Hon väljer tid när pojkvännen jobbar. Jag fattar att det kan vara helt oskyldigt. Men till saken hör att hon och minsambos son har inte träffats så länge, några månader på sin höjd. Och på något sätt känns det hela helt fel för mig!!!
    Det är inte oskyldigt att skrivas så mycket samt skicka flera bilder på sig själva. Möjligen några bilder vid ett och samma tillfälle ifall att de aldrig har träffats, för att veta hu den andre ser ut, och alla dessa sms är ok om de planerar en överraskningsfest- men det gör de alltså inte.
Svar på tråden Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän