• Anonym (Hej)

Hur ta kontakt?

Separerad sedan i somras, var förlovad och hela den baletten. Är nu redo att gå vidare!

Har fått upp mina ögon för en karl, tyvärr en karl som mitt ex och jag träffat i ett gemensamt sammanhang där vi hyrde in en tjänst utav honom. Så han vet ju mycket väl vem jag är, att jag varit förlovad osv. 

Till min problem fråga, hur tar man kontakt med någon ny? Jag är rädd att få nobben för att jag varit förlovad och befunnit mig i ett stadigt förhållande som han känner till. 

Hjääääälp

• Svar på tråden Hur ta kontakt?
  • Fjäril kär

Du har bara träffat honom rn gång för länge sedan? Helt ärligt så hur ska han komma ihåg vem du är? 

Du får väl skicka en vänförfrågan på Facebook så ser han väl att du är singel ... börja där...skriv sen i Messenger 

• Anonym (A)

Leta fram hans nummer och ring, eller via Facrbook.

• Anonym (Hej)
    Fjäril kär skrev 2025-09-19 09:24:35 följande:

Du har bara träffat honom rn gång för länge sedan? Helt ärligt så hur ska han komma ihåg vem du är? 

Du får väl skicka en vänförfrågan på Facebook så ser han väl att du är singel ... börja där...skriv sen i Messenger 

Njae en gång är det inte bara, utan det är kanske 5-6 gånger. Så han vet mycket väl vem jag är. Var kanske otydlig i min text, menade att vi anlitade honom vid ett tillfälle och hade kontinuerlig kontakt. 

Tyvärr är hans profil som en offentlig profil, kan inte skicka en förfrågan, bara följa honom.. meddelande kan jag absolut skicka, har funderat på det innan givetvis. MEN jag är så otroligt rädd för att bli nobbad av honom för att jag, nyligen om man kan kalla det så, varit förlovad. 

Är det någon man här inne som kan svara på om man ser det som ett problem, att en kvinna som varit förlovad rätt nyligen blivit singel och nu tar kontakt? Jag låter skitlöjlig, jag vet!! 

• Fjäril kär
    Anonym (Hej) skrev 2025-09-19 18:08:17 följande:

Njae en gång är det inte bara, utan det är kanske 5-6 gånger. Så han vet mycket väl vem jag är. Var kanske otydlig i min text, menade att vi anlitade honom vid ett tillfälle och hade kontinuerlig kontakt. 

Tyvärr är hans profil som en offentlig profil, kan inte skicka en förfrågan, bara följa honom.. meddelande kan jag absolut skicka, har funderat på det innan givetvis. MEN jag är så otroligt rädd för att bli nobbad av honom för att jag, nyligen om man kan kalla det så, varit förlovad. 

Är det någon man här inne som kan svara på om man ser det som ett problem, att en kvinna som varit förlovad rätt nyligen blivit singel och nu tar kontakt? Jag låter skitlöjlig, jag vet!! 

Varför skulle han ha något emot det? 
    Det låter mest som att du är besviken på dig själv och dömer dig själv. 
    Är du kanske inte redo än för att träffa någon om du är rädd för att det uppfattas som för tidigt?  

Sortera dina tankar kring detta och red ut vad det egentligen är du är rädd för.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hej) skrev 2025-09-19 06:46:59 följande:
    Hur ta kontakt?

Separerad sedan i somras, var förlovad och hela den baletten. Är nu redo att gå vidare!

Har fått upp mina ögon för en karl, tyvärr en karl som mitt ex och jag träffat i ett gemensamt sammanhang där vi hyrde in en tjänst utav honom. Så han vet ju mycket väl vem jag är, att jag varit förlovad osv. 

Till min problem fråga, hur tar man kontakt med någon ny? Jag är rädd att få nobben för att jag varit förlovad och befunnit mig i ett stadigt förhållande som han känner till. 

Hjääääälp

Tja TS,

Det stämmer det du säger, det var en kvinna som var tillsammans med en man förut som sedan gjorde slut och var mycket intreserad i mig men jag tyckte det var avtändande då hon var tillsammans med någon samtidigt som hon fattade tycke för mig. 

Jag kanske bara är jag men ta och kontakta han och se vart det leder. 
  • Anonym (?)

Du har två alternativ

Du gör ingenting. Resultat: det blir ingeting
    Du tar kontakt.  Resultat: det kanske blir något

Så ända sättet för dig att uppnå det du vill är att ta kontakt. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Hej) skrev 2025-09-19 18:08:17 följande:

Självklart är det en stor nackdel. De flesta män vill ha ett oskrivet blad, gärna oskuld och oerfaren.

Finns vissa män, en minoritet, som vill ha en kvinna med ett bagage, ett förflutet, erfarenhet. 

(Kan innehålla spår av ironi.)

Har du aldrig hört talas om folk som gifter om sig, som bildar nya familjer mm?
Svar på tråden Hur ta kontakt?