• Anonym (f)

Överreagerar jag kring middagsbjudning?

Anonym (orion) skrev 2025-09-20 09:09:49 följande:
    Tycker du verkar kontrollfreak som inte uppskattar något om går utanför ramen. Uppskatta initiativ och handlingskraft istället och skit i vilka råvaror som används. 

Snarare han som verkar vara väldigt kontrollerande. Vem låter inte sin partner kolla i grytor???

Bara TS vet om detta är en engångsgrej eller ett vanligt förekommande beteende inom andra saker men att inte kunna kommunicera med sin partner om vad man ska bjuda på ens... Rätt udda.

• Anonym (f)

Saknas något är det bara att säga att X planerade hela middagen och du var bannlyst från köket :P

• Anonym (f)

Vad i TS inlägg får er att tro att det är en bra ide att hon går över mannens stela bestämmelser och handlar trots att han inte vill eller värre... frågor gästerna om de kan ta med ?!  Han verkar helt knäpp när det gäller detta och jag hade som fru inte velat eskalera saken under en middagsbjudning.

• Anonym (f)
    Kvittning skrev 2025-09-20 20:40:10 följande:

Ja du överreagerar. Om han ivll laga maten själv, låt honom göra det och se fram emot att få vara gäst istället. 

Om du är orolig för snacks och dricka så är det väl bara att köpa och lägga i ett annat rum än köket och ta fram utifall att det blir pinsamt att det saknas. Och låta det ligga om det visar sig att gästerna är nöjda och glada- 

Mannen vill INTE att hon köper så varför återkommer det tipset? Det skulle göra honom argare så hon har att välja mellan pinsamt och en ännu grinigare gubbe.
  • Anonym (f)
    Anonym (Matglad) skrev 2025-09-20 11:19:19 följande:
    Åh jo, han skulle vägra släppa in mig i köket och han skulle göra en stor sak av att jag gått in trots att han bestämt att han skulle sköta allt själv. Också inför gästerna. 

Jag "får" inte för honom. Jag är så klart fri att gå och handla bäst jag vill, men han kommer att stänga ute mig ur köket och inte tillåta att jag ställer fram ens chips och dryck. 
    Citerar TS angående att köpa innan. Ja... TS är verkligen den med kontrollbehov...
Svar på tråden Överreagerar jag kring middagsbjudning?