• Anonym (Ava)

Ozempic

Ska börja med Ozempic för att gå ner i vikt. Finns det fler här som ska göra eller har gjort samma resa och vill följas åt? 

Ni med andra typer av viktminskningsmetoder får gärna vara med och diskutera och jämföra för och nackdelar. 

Nu kör vi ! 

• Svar på tråden Ozempic
  • Anonym (Wegovy)

Hej,
    Fick Wegovy (samma som Ozempic)
    Tog under 6 månader ca och gick ner ca 30 kilo
    Tyckte jag fick väldigt bra resultat och inga biverkningar som jag är medveten om

• Anonym (Eevee)

Jag har tagit Ozempic i 9 veckor ungefär, nyligen ökat till 1 mg. Jag har inte gått ner i vikt för jag känner ingen större skillnad på hungerkänslorna än, men jag tror min pågående viktuppgång kan ha bromsat lite den senaste tiden åtminstone. Är så avundsjuk på alla som får så bra resultat och går ner massor.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Wegovy) skrev 2025-09-20 15:17:57 följande:

Hej,
    Fick Wegovy (samma som Ozempic)
    Tog under 6 månader ca och gick ner ca 30 kilo
    Tyckte jag fick väldigt bra resultat och inga biverkningar som jag är medveten om

Hur lång tid tog du startdosen och lyckades du gå ner lite då? Eller gick du ner först när dosen höjdes? Vilken dos gav bäst effekt?
  • Anonym (Wegovy)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-09-20 16:09:28 följande:
    Hur lång tid tog du startdosen och lyckades du gå ner lite då? Eller gick du ner först när dosen höjdes? Vilken dos gav bäst effekt?
    Hej,

Jag tror det dröjde till 1.0 i dos ca innan jag började tappa vikt. Så ca 1.5 månad kanske innan jag började märka något
  • Anonym (Ava)

Har ni ändrat på något under tiden ni tagit medicinerna eller har ni levt och ätit som vanligt?

• Anonym (Ozempic)

Jag fick ozempic för diabetes,på ganska exakt två år gick jag ner 73 kilo gick över till rybelsus tabletter november i fjol har hållt vikten med perfeäkta sockervärden 

• Anonym (C)

Jag har tagit Monjauro i 3v nu, gått ner 2,5kg. Har ätit nästan bara väldigt nyttigt under den tiden, två små mål om dagen, orkar inte äta mer. 

En kompis har tagit den medicinen i 5v, gått ner 4kg och inte lagt om kosten, dvs ätit ganska nyttigt men ingen bantarmat. Också två små mål per dag. 

• Blåelden

Skulle satsa på mer naturliga livsmedel att skippa friterat och läsk kan vara ett bra första steg. Hitta någon ny exklusiv och naturlig passion typ investera i och upptäcka nya honungsorter eller dadelsorter tex.

• Anonym (C)
    Blåelden skrev 2025-10-06 13:26:46 följande:

Skulle satsa på mer naturliga livsmedel att skippa friterat och läsk kan vara ett bra första steg. Hitta någon ny exklusiv och naturlig passion typ investera i och upptäcka nya honungsorter eller dadelsorter tex.

Tror du att TS, som antagligen försökt gå ner i vikt ett tag redan, äter en massa friterad mat och dricker läsk? 
    Både honung och dadlar innehåller en massa kalorier och är olämpliga vid viktnedgång. 

• Anonym (Masjs)
    Anonym (Wegovy) skrev 2025-09-20 16:24:43 följande:
    Hej,

Jag tror det dröjde till 1.0 i dos ca innan jag började tappa vikt. Så ca 1.5 månad kanske innan jag började märka något
    Hejsan, jag undrar om du stannade på 1.0 dos och gick på det resten av de 6månaderna när du gick ner 30kg? eller ökade du till full dos? 
    Läst att många blir hungriga när dom slutar. Märkte du inget av det heller?
Svar på tråden Ozempic