Inlägg från: Dardi007skane |Visa alla inlägg
  • Dardi007skane

Öppen relation

du kanske ska börja nämna det vid sex, som en fantasi!!! Kolla hur han reagerar:)

• Dardi007skane
    Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-20 22:03:52 följande:
    Menar du under sexet eller före/efter? 😊
    Under sexet är lättast :)
  • Dardi007skane
    Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-21 07:27:54 följande:

jaha aldrig tänkt att det är då man skulle ta upp det. 😅

hahaha kanske inte vid matbordet heller Tungan ute

Sånt tar man upp eller ja föreslår när man är kåt 
  • Dardi007skane
    Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-21 14:41:41 följande:
    Hela tiden då 🤣
    har flera andra tips. Skriv pv ifall du vill veta mer om det :)
  • Dardi007skane
    Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-21 17:00:44 följande:

Det gör betyder det väl inte.. Det är inget som du kan säga. Sex och kärlek är inte alltid något som går hand i hand. Inte för alla människor. 

håller med 
  • Dardi007skane

har du nån gång frågat han om vad har han i hjärnan , vad har han för fantasi, saker som han hade velat testa ? 

• Dardi007skane
    Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-21 18:05:17 följande:

Vi har inte pratat om fantasier på många år eftersom vi har varit mitt i småbarnsåren.. Innan de kom pratade vi mycket sex. Experimenterade och åkte på klubb (bdsm). Hade sex med ett annat par osv. Men efter barn så har liksom det blivit mer sex på rutin. Pga av trötthet osv. Men det är ju ett närmande - börja vid hans fantasier. För att se vad det matchar..

jaha då har ni redan testad och det är inga problem för dig att prata med honom heller. Jag vet inte vad är det för råd du ville ha när ni redan har testat den här världen. Rakt på saken bara :)
  • Dardi007skane
    Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-21 18:12:00 följande:

Ja men det var länge sen. känns nästan som ett annat liv ???? Kanske 8-10 år sen. Då var jag runt 25.
    Men efter graviditeter och småbarn så har det fallit i glömska. 

testa redan ikväll och prata med han .... börja med att hejjj mins du när vi var där ..... vet inte vf kom jag ihåg detta men det var spännande!!! Ska vi göra igen ich skratta du ! kolla hur han reagerar
  • Dardi007skane
    Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-21 18:32:57 följande:

Ja det ska jag nog testa. 😊 Bra ingång. Har liksom tänkt på alla möjliga sätt att ta upp det men inte på att använda tidigare erfarenheter. kanske för det känns som ett annat liv. 

ni kan få hjälp på praktiken också hahaha
  • Dardi007skane
    Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-24 19:31:44 följande:

Det här var väldigt insiktsfullt och inspirerande inlägg. Vi har nu pratat om det. Och det gick bra. Han sa själv att han inte är svartsjuk och att han inte kan se att sex skulle hota det vi har. Den relation vi byggt upp i snart 20 år. Vi älskar varandra. och har ett jättefint sexliv. 

Även om vi inte pratade så länge (pga av att vi båda blev upphetsade av tanken och hade sex halva kvällen efter samtalet 🤣) så landade vi i att eftersom vi har det bra så är inte nyfikenheten något som hotar oss.

som du säger så om någon skulle bli kär, så skulle man säkert blivit det förr eller senare ändå. Och att det skulle leda till otrohet i värsta fall. 

Efter samtalet har vi inte pratat om det mer än. Låter det landa lite att vi både kände att det var okej. Vi pratade lite förhållningssätt och basic ?skydda sig, sov inte borta, meddela eller inte osv?? Men nu låter jag det vila lite. Ingen av oss har tänkt att vi nu måste hoppa osämja med någon annan. Men känslan nu är så fin. Att vi tagit relationen ett steg längre. Med mer tillit och förståelse.

Tack för att du delade en nyanserad bild. Till skillnad från många som nästan slår bakut och tänker att det här är det sjukaste man läst.

Jag vet inte om människan är skapt helt monogama. Men det står för mig. 😊

Så fint ! 

Skit i vad folk säger :) . Gör det du tycker om är rätt .
    Lycka till 

Svar på tråden Öppen relation